PLAZMA – ljubav i solidarnost potrošača kao pokretačka snaga
Nestanak Plazme sa polica nakon požara u fabrici u Požarevcu otvorio je novo poglavlje u odnosu između ovog kultnog brenda i njegovih vernih ljubitelja. U periodu kada su potrošači preuzeli ulogu ambasadora brenda, njihova empatija i nestrpljivo iščekivanje povratka Plazme pokazali su šta znači iskrena podrška.
U razgovoru sa Ognjenom Lazićem, direktorom marketinga i komercijalizacije kompanije Bambi, osvrćemo se na ključne trenutke ove priče – kako je tim reagovao u kriznim trenucima, kakve su bile reakcije potrošača i šta povratak Plazme znači za sve nas. Takođe, otkrivamo na koji način Plazma inspiriše društvene promene i kako se kroz inovativne kampanje i humanitarne inicijative učvršćuje njena uloga kao simbola zajedništva i ljubavi između generacija.
- Vi ste direktor marketinga i komercijalizacije u kompaniji Bambi. Šta je to što vaš marketinški tim čini tako posebnim?
Voditi marketing kompanije koja stoji iza brenda kao što je Plazma zaista je čast, ali i velika odgovornost. Naša komunikacija oslanja se na snažnu emotivnu vezu sa potrošačima, koju se trudimo da pažljivo negujemo i dodatno razvijamo iz godine u godinu. Plazma je mnogo više od keksa, ona je „lovemark”, deo kulture, detinjstva, uspomena, navika i svakodnevnih trenutaka svih generacija. Kao tim koji kreira komunikacije tako snažnog brenda sa velikim uticajem, uvek moramo dodatno voditi računa o porukama koje šaljemo i vrednostima koje stoje iza njih. U stvaranju naših kampanja presudne su posvećenost i sinergija koje imamo unutar kompanije, među različitim sektorima, kao i rad sa našim partnerskim agencijama, koje nam pomažu da se priče koje pričamo čuju daleko i pamte dugo.
Poslednjih meseci ceo marketinški tim je pokazao neverovatnu agilnost i posvećenost, čineći komunikacije kompanije i njenih brendova primerom izuzetne saradnje i kreativnosti u kriznim vremenima. Sa takvom kulturom i vrednostima koje negujemo unutar kompanije, priča o marketinškom sektoru za nas je priča o ponosu i zajedništvu.
- Kada su ljudi ostali bez Plazme, reakcije su bile vrlo emotivne i često sa mnogo empatije. Koliko vas je to iznenadilo? Da li ste to očekivali?
Svaki drugi keks koji se pojede u Srbiji dolazi iz naše fabrike u Požarevcu, a najveći udeo pripada upravo Plazmi. To nije samo statistika – to je dokaz koliko je Plazma deo života svih nas. Očekivali smo da će nestašica izazvati reakciju potrošača, ali nismo mogli ni da zamislimo koliko će ta reakcija biti emotivna, snažna i ispunjena ljubavlju. Kada su poruke počele da pristižu, potvrdilo nam je koliko duboko Plazma dodiruje srca ljudi. Nisu nam samo pisali koliko im nedostaje – slali su crteže, pesmice, čak i anegdote iz svakodnevnog života, sve prožete jednom porukom: Plazma nije samo keks, ona je deo nas, ona je ljubav. Od tih dirljivih gestova danas bismo mogli napraviti čitavu izložbu posvećenu ljubavi prema jednom brendu.
U tim danima naši potrošači nisu bili samo podrška – postali su naši ambasadori, ali i inspiracija da nastavimo dalje. Pokazali su neverovatnu solidarnost i poverenje koje se neguje godinama. Takav talas podrške bio je neprocenjiv za sve nas u Bambiju – ne samo kao motivacija za dalji rad već i kao podsećanje na to koliko je svaki naš trud vredan. Taj osećaj nosićemo sa sobom dok radimo i na velikom povratku Plazme u svaki dom.
- Ovih dana krenula je ponovna proizvodnja Plazme, u ograničenim količinama. Nakon što smo svi imali mrvicu strpljenja, da li je sada došlo vreme za mrvicu sreće?
Naša sreća za mrvicu je veća, jer je, uz veliki trud naših zaposlenih i podršku Coca-Cola HBC grupe, proizvodnja Plazme ponovo pokrenuta, iako u smanjenom obimu. Nastavak proizvodnje odvija se na jedinoj od tri proizvodne linije koja nije oštećena u požaru. Budući da je reč o samo jednoj liniji, količine Plazme dostupne na tržištu biće manje nego što je to bio slučaj pre požara. Zato nam je važno da, nakon što smo ih zamolili za mrvicu strpljenja, potrošače sada pozovemo da pokažu i mrvicu solidarnosti, te omiljenu Plazmu dele sa najdražima dok se proizvodnja u potpunosti ne stabilizuje. A mi nastavljamo vredno da radimo na tome da se što pre vratimo i u punom kapacitetu.
- Prve proizvedene količine Plazme odlučili ste da donirate onima kojima je Plazma najviše nedostajala. O kakvoj akciji je reč?
Najmlađi su sve vreme bili uz nas, a kako je Plazma njima najviše nedostajala, pokazali su i nama odraslima šta znači strpljenje. Zato smo od samog početka znali da, kada proizvodnja ponovo krene, prve količine moramo nameniti upravo njima. Tako je nastala ideja da Plazma najpre stigne u ruke mališana u vrtićima, bez obzira na smanjen kapacitet proizvodnje.
Ovih dana, sa puno ponosa i radosti, omiljena Plazma je stigla do čak 2600 predškolskih ustanova širom Srbije, obradovavši više od dvesta hiljada mališana. Ova inicijativa ne bi bila moguća bez naših partnera – Ministarstva prosvete Republike Srbije i kompanije NELT, koja je besplatno obezbedila distribuciju Plazme. Zahvaljujući zajedničkom trudu, najmlađi sada uživaju u svojoj omiljenoj užini, a njihovi osmesi su naša najveća nagrada.
- Da li brendovi kao što je Plazma imaju moć da utiču na društvo i podstiču na pozitivne promene?
Veliki brendovi imaju ne samo priliku već i odgovornost da pokreću važne teme. Oni osnažuju, motivišu, okupljaju i podstiču na pozitivne promene. U tom duhu, kompanija Bambi i njen najvoljeniji brend – Plazma – danas ulažu brojne napore kako bi svet u kojem živimo učinili boljim mestom za život. Plazma svih ovih godina pokreće kampanje koje se bave različitim društveno odgovornim pitanjima. Jedna od njih, na koju smo posebno ponosni, jeste kampanja povodom obeležavanja 8. marta, dana borbe za ekonomsku, političku i socijalnu ravnopravnost žena i muškaraca. Kampanju „Jednakost dolazi iz kuće” osmislili smo i realizovali sa željom da inspirišemo dijalog na temu porodičnih odnosa i njihove dinamike i ukažemo na činjenicu da problem nejednakosti, kao i njegovo rešenje, počinje iz kuće. Pored toga, u fokusu našeg društveno odgovornog poslovanja nalaze se i mladi, pa je Plazma i ove godine podržala „Sportske igre mladih”, najveće amatersko sportsko takmičenje za decu i mlade u Evropi, obezbedila Plazma paketiće za đake prvake, bila deo poklon-paketa namenjenih porodilištima širom Srbije itd. Ovo su samo neki od mnogobrojnih društveno odgovornih projekata koje kompanija Bambi i brend Plazma realizuju svake godine, a ove zime smo odlučili da realizujemo još jedan poseban gest. Naša novogodišnja kućica na „Zimskoj bajci” u Beogradu, gde posetioci mogu uživati u omiljenim Plazma poslasticama, imaće ove godine dobrotvorni karakter. Sav ostvaren prihod iskoristićemo da pokažemo da je radost veća upravo kada se deli. Želimo i svojim primerom da pošaljemo poruku o solidarnosti pomažući tamo gde je potrebno, baš kao što smo i mi ove godine imali neizmerno veliku podršku cele zajednice.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Janko Petković