Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Pijaca

    Tržni udeo pijaca U PADU: Proizvođači ne mogu da se takmiče sa trgovinskim lancima

    Pijace u Srbiji imaju 16 odsto tržišnog udela u ukupnom prometu i prodaji poljoprivrednih proizvoda, što je trend pada u poslednjih deset godina, usled promene navike potrošača i širenja velikih trgovinskih lanaca, rečeno je danas u Privrednoj komori Srbije.

    Izvršni direktor Poslovnog udruženja ,,Pijace Srbije“ Savo Duvnjak je kazao da rast prometa na pijacama 2022. godine za 21 odsto u odnosu na 2021. ne znači puno ako se uzme u obzir rast cena poljoprivrednih proizvoda za više od 30 odsto.

    ,,Sve radimo da stimulišemo poljoprivredne proizvođače da ih bude što više na pijacama, a danas ćemo zvanično pokrenuti inicijativu da se stopa PDV-a za naplatu pijačnih usluga neposrednim poljoprivrednim proizvođačima koji prodaju svoje proizvode smanji sa 20 na 10 odsto, što je simboličan, ali u svakom slučaju značajan stimulans“, najavio je Duvnjak na obeležavanju 20 godina postojanja Poslovnog udruženja i Grupacije za pijačnu delatnost PKS.

    Pijaca

    Pijaca (BETAPHOTO/MILAN TIMOTIC/DS)

    Stimulansi za proizvođače

    On je dodao i da će sa ministarstvima privrede i poljoprivrede pokušati da obezbedi stimulanse za proizvođače koji svoje primarne proizvode prodaju na pijacama, a naročito za one koji od primarnih proizvoda pripremaju nove vrednosti, kao što su ajvar, sir i suvomesnati proizvodi.

    Sekretar Udruženja za komunalne delatnosti PKS Dalibor Joknić rekao je novinarima da je pijačna delatnost u delikatnoj poziciji zbog promena u načinu kupovine i sve većeg tržišnog udela trgovina koje prodaju poljoprivredne proizvode.

    ,,Pokušavamo da pijaca postane deo agrarne politike jer je teško za one koji proizvode voće i povrće da se takmiče sa velikim trgovinskim lancima“, istakao je Joknić.

    Kao razlog smanjenja prodaje na pijacama je naveo nedostatak prodavaca jer je njihova prosečna starost 58 godina, kao i alternativne načine prodaje poljoprivrednih proizvoda, na primer putem interneta.

    Izvor: Beta

    Foto: Unsplash, Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE