Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, žene, preduzetnice

    Stručnjak sa Harvarda: Direktori ovu OSOBINU smatraju nepoželjnom kod zaposlenih

    Od mnogih osobina koje ljudi pokazuju na radnom mestu, jedna se ističe kao apsolutni „razbijač poverenja“ i zato  direktori misle da je nepoželjna, prema ekspertu za karijeru sa Harvarda.

    ,,To je preuzimanje zasluga za ideje drugih ljudi. Za mene to signalizira jednu od dve stvari: nedostatak poverenja ili kompetencije“, kazala je Hajdi K. Gardner, savetnik za profesionalno rukovodstvo i istaknuti saradnik na Pravnom fakultetu Harvarda za CNBC Make It.

    Neetično je predstavljati tuđi rad ili ideje kao svoje. Na taj način odajete utisak da ne poštujete svoje kolege.

    „Možda oni zapravo ne mogu da vide koliku vrednost donose ljudi oko njih. A ta nesposobnost da cene doprinose drugih ljudi je ogromna crvena zastava za mene“, napomenula je Gardner.

    Možda čak i ne shvataju da pokazuju znake preuzimanja zasluga za rad drugih – kao što je prihvatanje pohvale svog šefa za grupni projekat umesto da ga podele sa kolegama, ili predstavljanje ideje koju su on i kolega zajedno osmislili bez posebnog pominjanja njegovog doprinosa.

    Posao, tim, osobina

    Posao, osobina (Pexels)

    Timski rad je ključan

    To ne znači da treba da prestanete da sarađujete. Timski rad je ključan za uspeh svake kompanije, a samim tim i vaš uspeh, istakla je Gardner.

    Umesto toga, morate da budete transparentni kada ideja nije vaša da biste izbegli da naiđete na nepoverenje.

    ,,Moram da verujem da kada me izazivaju ili ispituju, oni to rade sa mesta istinske konstruktivnosti. Ako neko uzima zasluge za nečiji rad ili ideje, u tom smislu nije dostojan poverenja“, objasnila je Gardner.

    Kolege, proba (Unsplash)

    Posao, tim, osobina (Unsplash)

    Pouzdanost kao najvrednija osobina

    To odražava jedno od dugotrajnih načela milijardera Vorena Bafeta: Pouzdanost je najvrednija osobina svakog zaposlenog. U govoru iz 1998. sa studentima MBA na Univerzitetu Florida, Bafet je podelio tri ključna kvaliteta koje traži kod potencijalnog zaposlenog ili poslovnog partnera.

    „Tražimo inteligenciju, tražimo inicijativu ili energiju i tražimo integritet. Ako ćete dobiti nekoga bez integriteta, želite da bude lenj i glup“, izjavio je on ranije.

    Gardner je navela da je ključ uspeha „pametna saradnja“, termin koji je skovala da opiše kada kolege rade zajedno na zadatku koji bi mogli da urade sami. To rezultira povećanim poverenjem, produktivnošću i kvalitetom rada – sve dok su svi transparentni o tome ko je koliko doprineo projektu.

    Plagiranje i neistinitost su „anti-saradnički“, a to je osobina broj 1 od koje bi profesionalci trebalo da se klone, zaključila je Gardner.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE