Oporavak Kine NATPROSEČNO PROFITABILAN za nemačku autoindustriju
Kinesko tržište se ponovno pokazalo kao „najvažniji stub“ svetske automobilske industrije, a posebno nemačkih proizvođača, navodi se u izveštaju globalne konsultantske firme Ernst & Young (EY).
Kineski udeo u svetskoj prodaji nemačkih proizvođača automobila u trećem tromesečju popeo se sa 35,7 na 39,2 odsto na godišnjem nivou, navodi EY.
Tokom prvog talasa COVID-19 u drugom tromesečju, 51 posto svih novih automobila nemačkih proizvođača automobila prodato je u Kini.
Tri glavna nemačka proizvođača automobila Folksvagen, BMW i Dajmler profitirali su u „natprosečnoj meri“ od oporavka tržišta u Kini, jer je njihova prodaja u trećem kvartalu u Kini porasla za devet posto u odnosu na prošlu godinu, napomenuo je EY.
Istovremeno, prodaja nemačkih proizvođača automobila u zapadnoj Evropi pala je za četiri, a u SAD čak za 14 procenata, prema izveštaju EY.
Nakon masovnog pada globalnih prihoda, kao i prodaje jedinica u drugom tromesečju zbog krize COVID-19, preduzeća 17 analiziranih automobilskih grupa širom sveta bila su „znatno bolja“ u trećem tromesečju, navodi se u izveštaju EY.
Prihodi analiziranih automobilskih grupa porasli su za 53 posto u poređenju s prethodnim tromesečjem, dok je prodaja novih jedinica vozila porasla za 46 posto, navodi se u izveštaju.
Međutim, u poređenju s prethodnom godinom, svetski proizvođači automobila još uvek nisu dostigli nivo iz prethodne godine, a što se tiče prihoda i prodaje, analizirani proizvođači automobila bili su pet posto ispod nivoa pre krize.
Izvor: SEEbiz
Foto: Beta/AP