
Online recenzije: Najbolja ili najgora stvar za vaše poslovanje?
Od rođenja Interneta prošlo je skoro 40 godina. Pušten je u promet 1. januara 1983. godine, povezao ceo svet i danas teško da možemo da zamislimo život bez njega. Od lansiranja Google pretraživača prošlo je skoro četvrt veka, a rečenica „Pitaj Google!“ postala je deo svakodnevnice.
Te dve revolucije su promenile svet i doprinele da se svačije mišljenje čuje. Treću revoluciju pokrenuli su smart mobilni telefoni, koji su nam omogućili da Internet, kolektivno znanje i individualno mnjenje stanovnika „Globalnog sela“ nosimo u džepu! I tako je izjava „Priča se po selu…“ poprimila potpuno novu dimenziju.
Na pitanje da li je važno da kompanije imaju prisustvo na mreži, odgovor je uvek DA!
Kvalitet tog prisustva je, što bi se u našem narodu reklo „Potpuno drugi par čarapa“. Nije dovoljno da imate samo kompanijski sajt i pokoji profil na društvenim mrežama, gde sopstvenu kompaniju predstavljate u pozitivnom svetlu. Daleko jači efekat imaće ton kojim drugi pričaju o vama.
Tu na scenu stupaju onlajn recenzije i „po selu“ pričaju priču koja može biti najbolja ili najgora stvar koja se desila vašem poslovanju.
Izbor je na vama. Posebno uzimajući u obzir da 90% potrošača aktivno traži i čita recenzije drugih kupaca pre posete preduzećima ili kupovine dobara ili usluga preduzeća. Većina njih veruju recenzijama isto koliko i ličnim preporukama. Štaviše, recenzijama vaših potrošača veruje se 12 puta više nego opisima koje kao kompanija postavite za vaše proizvode ili usluge.
Onlajn recenzije su jedan od najefikasnijih načina da dovedete potencijalne klijente do vašeg preduzeća.
Možete potrošiti hiljade evra pokušavajući da svoje poslovanje postavite na vrh prve stranice rezultata Google i drugih pretraživača, ali to može biti skupo i neefikasno. Naravno, ako se vaša kompanija nalazi među prvim rezultatima pretraga, to je indikator da ste dobro pozicionirani na tržištu. No, ako se do sada niste ozbiljnije bavili onlajn recenzijama, nedostajući faktori vaše onlajn reputacije će biti konkretni i autentični dokazi o poverenju potrošača u vaš brend. Osim toga, veći broj onlajn recenzija će direktno doprineti Google rangiranju sajta vaše kompanije.
Onlajn recenzije će otvoriti nove, dvosmerne kanale komunikacije sa potrošačima, omogućiće vam da „opipate njihov puls“ i unapredite vaše proizvode ili usluge.
Dalje, onlajn recenzije će raditi za vas i kad spavate. Značajno će povećati broj vaših potencijalnih kupaca, samim tim i prodaju, ali samo u slučaju ako tas na vagi prevagne u korist pozitivnih onlajn recenzija, to jest, u vašu korist.
S obzirom da je psihologija ljudi takva da daleko češće ostavljaju negativne recenzije, nego pozitivne, sledi da ukupna ocena o vašoj kompaniji na, primera radi, Google platformi, ne daje realnu sliku, to jest, umanjuje predstavu o kvalitetu vaših proizvoda ili usluga u očima potencijalnih kupaca. Na taj način, negativne recenzije bespotrebno srozavaju vaš ukupni „rejting“, iz prostog razloga što većina pozitivnih impresija kupaca o vašem brendu ostaje zauvek neizrečena.
Postavlja se pitanje šta uraditi po pitanju dobijanja što većeg broja pozitivnih ocena i komentara na raspoloživim internet platformama, bilo do sa radi o Google recenzijama, ili o ocenama i komentarima na društvenim mrežama.
To isto pitanje, mučilo je i kreatore, na tržištu sve popularnijeg rešenja FastReview® koje je za vrlo kratko vreme pomoglo brojnim kompanijama širom sveta da se izdvoje od konkurencije, unaprede svoje poslovanje i izgrade pozitivnu onlajn reputaciju.
Kako kažu u FastReview® startapu „Brendiranje nije samo imati lep i moderan logo, nego se truditi, svaki dan, iznova, da kvalitet koji stoji iza tog logotipa bude na nivou koji obećavate svojim klijentima“.
FastReview® svojim klijentima omogućuje da lako, putem NFC kartice, u pravom trenutku, pametno i za par sekundi zadovoljstvo svojih kupaca pretvore u pozitivnu onlajn recenziju. Cilj ovog startapa je da pomognu kompanijama da uvećaju profit uz održavanje izvrsne i verodostojne reputacije na internetu.
FastReview® donosi svojim klijentima brze rezultate, organski rast i vidljivost na Google i drugim platformama, što na kraju rezultira znatno većim prihodima za same klijente, a mogućnosti koje ova tehnologija nudi su brojne.
Osim navedenog, FastReview® proizvod se može koristiti u najrazličitije svrhe. Kompanije ga koriste za interne i eksterne komunikacije, za različite marketinške aktivnosti, za praćenje rada svojih zaposlenih, svojih prodajnih timova, za HR aktivnosti, za prezentacije, za konferencije, seminare, edukacije, sajmove i razne vrste skupova. Time, funkcionalnost FastReview® kartica je gotovo bezgranična, kažu u FastReview® startapu.
Ukoliko se odlučite da istražite benefite FastReview® rešenja i da pozitivne onlajn recenzije budu najbolja stvar koja se desila vašem poslovanju, treba da znate da FastReview® kompanija skoro godinu dana uspešno posluje i u Srbiji.
Više o kompaniji možete saznati na sajtu www.fastreview.rs.
Izvor: BIZLife
Foto: Fast Reivew