Saint-Gobain – Godina jubileja i inovacija
Kompanija Saint-Gobain svetski je lider u modernoj i održivoj gradnji. Proizvodi i distribuira materijale za građevinsko i industrijsko tržište, a posebnu pažnju posvećuje inovacijama.
U Ambasadi Francuske obeležili su svečanim prijemom godinu jubileja i uručili priznanja dugogodišnjim poslovnim partnerima. Sa direktorima Mirjanom Lučić i Vladanom Ilićem razgovarali smo o uspešnom poslovanju, tradiciji, inovacijama, organizacionim promenama, ali i jubilejima koje slave ove godine.
- Šta je najznačajnije što je obeležilo tradiciju dugu tri i po veka?
Mirjana Lučić: Davne, 1665. godine, osnovana je kompanija Saint-Gobain, u Francuskoj, i to osnivanjem Kraljevske staklare od strane Luja XIV. Tada je otvorena fabrika u malom gradu Sen Goben, po kome je Grupa i dobila naziv. Danas je naša kompanija poznata širom sveta i posluje u 76 zemalja, sa prometom preko 40 milijardi evra i 166.000 zaposlenih. Mnogo pažnje poklanjamo inovativnosti, koja je značajna stavka naše strategije, a mi, kao Grupa, neprestano ulažemo u istraživanje i razvoj.
- Na tržištu Srbije, tokom dve i po decenije, koliko poslujete, uradili ste dve akvizicije, koje ove godine slave svoje jubileje. Koje jubileje uspešnog poslovanja na tržištu Srbije kompanija obeležava ove godine?
Mirjana Lučić: Kompanija Weber osnovana je 1902. godine, a postala je deo Grupe 1996, a danas posluje u 60 zemalja širom sveta. Fabrika u Topoli ove godine obeležava 10 godina od akvizicije nekadašnje fabrike Karbon, a fabrika u Apatinu obeležava 15 godina od akvizicije nekadašnje fabrike Elba. Danas smo u Srbiji jedina kompanija u ovom području koja ima dva proizvodna pogona. Trgovački ogranci i aktivnosti, uz brendove Rigips i Isover, započeli su poslovanje na lokalnom tržištu 1996. i 2002. godine.
- Vaša tri brenda sa kojima poslujete u celom svetu, a to su Isover, Rigips i Weber, pripadaju Grupi Saint-Gobain. Da li prepoznatljivost brendova doprinosi uspešnom plasiranju proizvoda na tržište?
Vladan Ilić: Naša prednost je snažna razvijenost brendova, na šta smo ponosni i na šta se oslanjamo u poslovanju. Kako napreduju nauka i tehnologija, tako napreduju i građevinski materijali i sam sistem gradnje, a sve to prate i domaći inženjeri, građevinci i arhitekte. Uloga materijala je značajna, posebno u završnim radovima, koji su naša okosnica u poslovanju.
- Deo ste projekta „Ekoopština”. O kakvom projektu je reč i na kojim projektima još radite?
Mirjana Lučić: Posebno je zadovoljstvo bilo da podržimo projekat „Ekoopština”, jer želimo da gradimo bolju i zdraviju sredinu za buduće generacije u Srbiji. Nadamo se da će mnoge lokalne samouprave koje ulažu u očuvanje životne sredine prepoznati potencijal projekta, kao što je i Saint-Gobain, koji kontinuirano radi na inovativnosti i održivom razvoju. Primer dobre prakse koji smo realizovali na lokalnom tržištu jeste projekat prečišćavanja otpadnih voda iz fabrika, ali i podrška brojnim udruženjima čiji je cilj očuvanje životne sredine i održiva gradnja, kao što je Savet zelene gradnje Srbije. Godinama radimo i na smanjenju količine otpada kroz reciklažu, a u planu je ugradnja solarnih panela u fabrici u Topoli.
- Da li možete da izdvojite inovativne materijale i sisteme poslovanja Grupe Saint-Gobain?
Vladan Ilić: Poznati smo po integrisanim rešenjima za renoviranje javnih i privatnih zgrada, lakoj gradnji i dekarbonizaciji. Kontinuirano razvijamo proces inovacija i obezbeđujemo održivost i performanse. Danas naša grupa ima više od 40 istraživačkih centara za inovacije u svetu, a posebnu pažnju posvećujemo ovom segmentu i „diferencijaciji” u odnosu na konkurenciju na tržištu. Moto Grupe je „Making the world a better home”, čime jasno opisujmo svrhu našeg poslovanja. Ovo je razlog što smo se obavezali da ćemo na nivou Grupe biti karbonski neutralni do 2050. godine, na čemu intezivno radimo.
- U kojoj meri se primenjuje trend suve gradnje?
Vladan Ilić: Mnogo. To je sistem gradnje koji unapređuje zaštitu životne sredine, upotpunjuje osećaj boravka u prostoru, estetsku komponentu, energetsku efikasnost, akustične performanse prostora, omogućava lakšu i bržu ugradnju, dugotrajnost, mogućnost rada u svim vremenskim uslovima, značajno olakšavanje konstrukcije, uštede i još mnogo toga. Kada kažemo „suva gradnja”, potrebno je dodati da su to materijali budućnosti.
- Kakvu budućnost možemo da očekujemo kada je reč o poslovanju Saint-Gobaina u Srbiji?
Mirjana Lučić: Ponosni smo na to što su skoro svi naši proizvodi „made in Serbia”. U narednom periodu cilj nam je da povećamo tržišno učešće i verujemo da idemo u dobrom pravcu.
- Saznali smo da imate i jednu lepu vest kada su organizacione promene u pitanju. Da li možete da nam otkrijete o čemu se radi?
Vladan Ilić: Moja koleginica Mirjana Lučić, od 1. oktobra, biće novi zamenik finansijskog direktora za klaster Istočne Evrope. Na osnovu odluke Grupe Saint-Gobain u ovoj organizacionoj promeni u klasteru kom pripada i naša kompanija u Srbiji, na poziciji generalnog direktora u Srbiji biće moja malenkost. Ponosan sam na Mirjanu, koja će, potpuno zasluženo, nastaviti karijeru u Grupi u Češkoj i verujemo da će posebnu pažnju poklanjati tržištu Srbije.
Izvor: BIZLife Magazin