Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ogromni gubici Starbaksa od početka rata u Gazi

    Jedan od najpoznatijih lanaca kafeterija u svetu Starbaks izgubio je gotovo 11 milijardi dolara tržišne vrednosti, a kao glavni razlozi navode se intenzivni bojkoti i štrajkovi zaposlenih u znak podrške Palestini.

    Kako bi se suprotstavio gubicima koje je Starbaks sigurno predvideo, a kako su se bližili praznici, korporacija je objavila svoj Red Cup Day – marketinška strategija koja potrošačima daje priliku da uz svaku kupovinu dobiju besplatnu prazničnu čašu za višekratnu upotrebu.

    Međutim, od najave promocije sredinom novembra, Starbaks je zabeležio pad deonica od 8,96 odsto, što je jednako gubitku od 10,98 milijardi dolara, najnižem nivou od 1992. godine, piše Newsweek.

    Pretpostavlja se da je najveći razlog nedavni globalni poziv na bojkot marki i franšiza za koji organizatori bojkota navode da direktno ili indirektno ekonomski pogoduju Izraelu.

    Uprkos gubitku vrednosti, kako ekonomskom tako i društvenom, izvršni direktor Starbaksa Laxman Narasimhan siguran je da bi Starbaks mogao promeniti svoj imidž i vratiti se nakon „makroekonomskih izazova“ s kojima se suočavao.

    Međutim, statistike pokazuju drugačije, jer napori kompanije nisu u skladu s rezultatima koje su donosili godinama pre. Na primer, prošle godine Red Cup Day je rezultirao povećanjem potrošnje od 81 odsto u poređenju s povećanjem od samo 31,7 odsto ove godine.

    Izvor: Klix

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE