Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ksenija Karić

    Ksenija Karić, Schneider Electric: „Održivo poslovanje je prioritet za budućnost“

    „Proces digitalizacije i automatizacije je ključan u rešavanju pitanja uštede energije”, za BIZLife govori generalni direktor kompanije Schneider Electric Srbija i Crna Gora Ksenija Karić. 

    „Trenutna energetska kriza može da se iskoristi i kao dodatni podsticaj za održive prakse”, ističe Ksenija Karić, generalni direktor kompanije Schneider Electric Srbija i Crna Gora. Ovo je njen presek godine i spisak korisnih ideja.

    • Šta ste tokom ove, ekonomski turbulentne godine naučili o sebi i svom biznisu?

    Tokom protekle godine, a i prethodnih nekoliko godina, pokazalo se da smo na pravom putu. Digitalizacija nam je pomogla da premostimo vreme pandemije, a sigurno će biti ključna i u svim izazovima koji su pred nama. Uspeli smo na tržištu da učvrstimo svoj fokus na softvere, energetsku efikasnost i digitalizaciju, jer je za postizanje uspeha na tržištu potrebno da digitalna transformacija bude integrisana u poslovnu strategiju svake kompanije, industrije, svakog brenda, malog, srednjeg preduzeća, svih zanatlija, samih ljudi.

    Takođe, u godini koja je za nama obeležili smo 20 godina postojanja u Srbiji i Crnoj Gori.

    Za sve ove godine napravili smo široku mrežu partnera, od kojih su mnogi sa nama od samih početaka – dakle, već dve decenije. Ovo smatramo izuzetnim uspehom, najpre zbog toga što smo se izdvojili kao pouzdan partner, a potom što smo, zahvaljujući našim partnerima, uvodili trendove na domaće tržište i, zapravo, širili uticaj održivog poslovanja na ovim prostorima.

    • Svet se suočava sa nestašicama energenata, a vaša kompanija je prepoznata kao lider na polju inovacija u digitalizaciji energetskih sistema. Na koje načine je moguće prevazići izazove trenutne situacije?

    Schneider Electric je već više od decenije na putu održivog poslovanja. Stoga, ne čudi što imamo mnogo toga da ponudimo tržištu što može da odgovori nastalim izazovima. Proces digitalizacije i automatizacije je ključan u rešavanju pitanja uštede energije. Pre svega, mislim na zgrade i industriju, jer su oni i najveći potrošači, koji troše 38 odsto ukupne energije.

    Prema skorašnjoj analizi korišćenja energenata u 11 industrijskih sektora u Evropi, čak 78 odsto potrebe za energijom moguće je elektrifikovati postojećim tehnologijama.

    Dalje akcije su usmerene na decentralizaciju proizvodnje energije uvođenjem solarnih panela, fleksibilnošću na strani potražnje, mikromrežama. Ne smemo zaboraviti nove zgrade, koje od početka moramo graditi po principima energetske efikasnosti i dekarbonizacije. Sigurna sam da će karbonski neutralni objekti u budućnosti postati standard.

    • Prema vašem mišljenju, šta u budućnosti treba da bude prioritet u biznisu svake kompanije?

    Prioritet je, naravno, održivo poslovanje. Verujem da je to nešto što mora da bude jedan od prioriteta pri kreiranju strategije i poslovnih planova, bez obzira na veličinu ili delatnost kompanije, preduzeća, porodičnog biznisa. Naravno da će se strategije održivosti razlikovati od kompanije do kompanije, zavisno od polja njihovog delovanja, ali će se na ovaj način pozitivan učinak nagomilavati.

    Trenutna energetska kriza može da se iskoristi i kao dodatni podsticaj za održive prakse, jer danas svi mi, zahvaljujući njoj, uviđamo da održivost nije stvar nametnutih normativa, već zakon nužnosti koji nas sve poziva na odgovornost.

    Pored toga, ovakva opredeljenja pomažu integritet kompanija i na tržištu rada. To je jedan od najefikasnijih načina da privučete mlade talente, koji, tragajući za poslom, tragaju i za svrhom i doprinosom koji će dati za budućnost.

    • Kakvu novogodišnju čestitku možete poslati svojim saradnicima i našim čitaocima?

    Svim našim zaposlenima, saradnicima i partnerima, kao i vašim čitaocima, želim puno uspeha i sreće u 2023. godini. Nadam se da će to biti godina ubrzanog rasta i razvoja za sve nas. Želim da verujem da su nas skorašnji nemili događaji probudili i da će nam pomoći da se ujedinimo u kreiranju sigurnije budućnosti. To podrazumeva da svako od nas ima svoj udeo u odgovornosti i svoj deo akcionog plana koji treba da sprovede. Nije važno da li je u pitanju malo domaćinstvo ili velika industrija. Naš koncept „Life is ON” podrazumeva da svako ima pravo na pristup energiji i resursima koje imamo na raspolaganju, ali i da smo svi dužni da ih koristimo odgovorno, vodeći računa o generacijama koje dolaze. I to je moja najvažnija poruka za sve: I vi, i ja, i svi oko nas – svi možemo mnogo, samo toga treba da postanemo svesni. Mi smo ti koji danas kreiraju svet za one koji tek dolaze.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE