Od nostalgije do luksuza: Ovi trendovi menjaju svet putovanja u 2025. godini
Putovanja, kao i kultura, večita su refleksija vremena u kojem živimo. Kako se smenjuju godišnja doba, a novi trendovi, fotografije i video klipovi preplavljuju naše telefone, tako nastaju i novi trendovi u turizmu. Oni idu ruku pod ruku sa popularnim pesmama koje možda nikada nismo čuli, plesnim pokretima koje ne bismo ni u ludilu pokušali izvesti, i modnim stilovima koje ne razumemo.
Nova era nostalgije
Izgleda da popularna kultura ne može da se odvoji od devedesetih. „Green Day“, „Blink 182“, „Oasis“ i uskoro Eminem – samo su neki od muzičara iz perioda devedesetih koji su ponovo aktuelni i aktivni na turneji. Ljubitelji filmova hrle na reprize ili rimejkove starih hitova, dok ulični stilovi širom sveta donose dozu nostalgije tog doba. Ljudi očigledno žude za poznatom muzikom, filmovima i modom iz jednostavnijih vremena, a putovanja nisu izuzetak. Kako milenijalci ulaze u srednje godine, turističke agencije primećuju da ova nostalgična demografija želi da ponovi odmore iz svoje mladosti – sada sa svojom decom. Hoteli već reaguju na ovaj trend: na jednom ostrvu u Velikoj Britaniji, novi hoteli i apartmani privlače porodice koje se sećaju knjige „Petorka rešava misteriju“ iz šezdesetih. U SAD, Airbnb je pokrenuo trend uređivanja smeštaja inspirisano Polly Pocket lutkicama, vraćajući goste u detinjstvo. Nostalgija je svepristuna – turističke agencije, obratite pažnju!
Šta smete da prenesete preko granice? Stroga pravila za putnike tokom praznika
Personalizovani letovi
Aviokompanije podižu standarde kombinovanjem algoritama za zabavu sa hiperpersonalizovanim sistemima koji nude sadržaj prilagođen svakom putniku – od filmova i serija do reklama i proizvoda za kupovinu, zasnovano na njihovim prethodnim preferencijama. Delta Air Lines uvodi pametne TV ekrane na sedištima, pamteći gde su korisnici stali sa gledanjem. Neke kompanije čak razmatraju VR naočare za putnike u prvoj i biznis klasi. Jedini problem? Sa toliko opcija nadohvat ruke, možda ćete zaboraviti da gledate isti film kao vaš saputnik.
Kako su turisti ocenili puteve širom sveta – ko je na vrhu, a ko na dnu?
Hoteli kao nova destinacija putovanja
Nekada su ljudi birali destinaciju pa smeštaj, ali sada neki hoteli postaju sami razlog za putovanje. „Melides“ u Portugalu nije bio poznata destinacija dok Kristijan Lubuten nije otvorio Vermelho – luksuzni hotel sa samo 13 soba. Slični smeštaji širom sveta privlače putnike svojim ekskluzivnim, intimnim i „Instagramičnim“ enterijerima, poput „Les Lumières“ u Versaju, „Jannah Lamu“ u Keniji, i „Maryhill Estate“ u Švedskoj. Veliki lanci hotela takođe slede ovaj trend – Hilton planira da proširi svoj portfolio sa skoro 400 malih luksuznih hotela širom sveta. Prema istraživanjima, tržište butik hotela će rasti sa 99,7 milijardi dolara u 2023. na 179,7 milijardi do 2032. godine, piše Amadeus.
Uspon Azije u svetu putovanja
Putovanja po Aziji nisu samo Japan, cela Azija doživljava procvat. Slabljenje valuta, luksuzni hoteli, lakše dobijanje viza i nove avio-rute privući će strane turiste u Aziju 2025. godine. Kineski turisti, koji čine značajan deo globalnog turizma, konačno se vraćaju međunarodnim putovanjima nakon pandemije. Prema podacima IATA, u narednih 15 godina srednja klasa u Aziji biće odgovorna za 50% globalnog rasta broja putnika.
Novi zakon menja turizam: Ova zemlja traži do 40 ličnih podataka pri rezervaciji smeštaja
Povezivanje u stvarnom životu
Romantika se vraća u prvi plan. Sa 79% pripadnika „generacije Z“ koji osećaju zasićenost aplikacijama za upoznavanje, 2025. će biti godina kada će samci tražiti ljubav i prijateljstvo kroz putovanja. G Adventures nudi ture za solo putnike sa agentima koji povezuju ljude i podstiču prijateljstva. Putnici koji putuju sami otvoreniji su za nova iskustva i poznanstva, što je često ključ za ljubav ili prijateljstvo. Možda će se ta „Putovanja iz snova“ baš vama isplatiti!
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/K. J.
Foto: Unsplash