Novi zakon menja turizam: Ova zemlja traži do 40 ličnih podataka pri rezervaciji smeštaja
Od 2. decembra hoteli i turističke kompanije u Španiji moraće da prikupljaju detaljnije podatke od svojih gostiju tokom rezervacija smeštaja ili iznajmljivanja vozila.
Ovo je deo nove regulative koju su španske vlasti predstavile kao alat za borbu protiv organizovanog kriminala, ali koja je izazvala burne reakcije u turističkoj industriji.
Prema novim pravilima, od turista će se zahtevati da dostave više od 40 različitih ličnih informacija prilikom rezervacije smeštaja, dok će oni koji iznajmljuju vozila morati da ostave više od 60 podataka. Uz već obavezne informacije poput imena, pasoša ili lične karte, i e-mail adrese, turisti će sada morati da navedu i kućnu adresu, broj telefona, podatke o načinima plaćanja, kao i informacije o rodbinskim odnosima s osobama koje putuju u istoj grupi, prenosi Euronews.
Ovi podaci će se skladištiti na platformi pod nadzorom španskih bezbednosnih službi. Kazne za turističke subjekte koji se ne budu pridržavali novih mera iznosiće do 30.000 evra, što dodatno povećava zabrinutost među hotelijerima i vlasnicima turističkih agencija.
Predstavnici turističkog sektora izrazili su nezadovoljstvo zbog novih pravila, ističući da bi ovakav način prikupljanja podataka mogao negativno uticati na iskustvo gostiju, te odbiti pojedine turiste od posete Španiji.
Vlasti, međutim, tvrde da su ove mere nužne kako bi se povećala sigurnost i smanjile kriminalne aktivnosti na teritoriji zemlje, uključujući i ostrvske destinacije poput Baleara i Kanara.
Kako će ova odluka uticati na turiste?
CEHAT naglašava da će novi propisi značiti složenije administrativne procedure, kompromitujući doživljaj posetilaca. Turističke agencije smatraju da će ove procedure ugroziti privatnost ljudi i dodati birokratski teret koji nije lako nadoknaditi.
Ovo može da dovede do povećanja radnog vremena zbog kompleksnosti posla, i kao posledicu, povećati cene aranžmana za putnike.
Evropsko udruženje turističkih agenata i turoperatora (ECTAA) i španska grupa turističkih agencija ACAVE upozorile su na „ozbiljne posledice po evropsko turističko tržište i zaštitu ličnih podataka putnika“.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash/Getty Images