
Od 1. septembra SKUPLJE bankarske usluge
Od 1. septembra prestaje da važi dogovor između Narodne banke Srbije i komercijalnih banaka o zamrzavanju cena naknada i provizija, a to za potrošače ne može da bude dobra vest, jer banke sada mogu da povećaju cene usluga kao što su onlajn plaćanje i održavanje računa.
Tokom proteklih godinu dana, visina naknada i provizija bila je “zamrznuta”, pa su banke morale da vrate cene na nivo od januara 2021. godine, ali ovaj dogovor više ne važi.
Tako banke sada mogu da vrate naknade na nivo na kojem su bile pre sporazuma, a tada su bile više nego nakon zamrzavanja.
Ipak, to ne znači da poskupljuju sve usluge, već samo one platne, kao što su održavanje računa, korišćenje kartica, prenos novca, podizanje gotovine na bankomatima druge banke i korišćenje čekova.
Bankari od 1. septembra imaju pravo da odmrznu svoje cenovnike, a poskupljenje usluga zavisi od banke do banke, njihove procene i tržišne utakmice, rekao je za RTS stručnjak za finansije Vladimir Vasić.
Od čega će zavisiti da li će banke vratiti cenovnike na nivo od 1. januara 2021. godine?
Vasić kaže da ne mora da znači da će banke poskupeti svoje usluge, ali da imaju pravo da odmrznu cenovnike.
Ono što je bitno za građane, ističe, jeste da će banke morati da traže saglasnost NBS za podizanje naknada. Koliko će biti eventualno poskupljenje, napominje, zavisi od banke do banke, njihove procene i tržišne utakmice, prenosi Blic Biznis.

Novac (Freepik)
Banka je dužna, naglašava Vasić, da obavesti klijenta i dostavi mu informaciju o poskupljenju unapred dva meseca.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash