Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    vozila gsp

    Novosti: Grad traži „naknadu za javni prevoz“, da SVE FIRME plaćaju markice

    Gradska uprava priprema kampanju kako bi se na proleće povećala naplata karata za korišćenje usluge javnog prevoza.

    U upravi Grada Beograda traže i načine da definišu obavezu poslodavaca da zaposlenima “pune” karticu za prevoz, ili da umesto toga gradu plaćaju ekološku taksu, prenose Večernje novosti.

    Kako Novosti saznaju, Grad je radi poboljšanja naplate karata tražio od Vlade da se izmeni Zakon o radu, odnosno da u zakonu, umesto formulacije da zaposleni imaju pravo na naknadu za prevoz, stoji “nadoknada za javni prevoz”.

    Tako bi kompanije bile u obavezi da radnicima uplaćuju mesečne karte, a ne novac. Druga opcija je da ostane mogućnost da firme same odlučuju hoće li uplaćivati tu nadoknadu zaposlenima na račun ili će kupovati kartice za prevoz, uz obavezu da, ako se odluče za prvu opciju, Gradu uplate ekološku taksu u istom iznosu. Tako bi, na primer, umesto da uplate mesečni kartu jednom zaposlenom za prvu i drugu zonu po ceni od 3.275 dinara, tu sumu morali da uplate za tog zaposlenog na račun ekološke takse.

    Od ekološke takse, Grad će kupovati električna ili vozila koja idu na gas, kako bi se smanjilo zagađenje vazduha.

    Kako je zamenik gradonačelnika Goran Vesić naveo, najavljujući raspisivanje međunarodnog tendera za izbor novog partnera za naplatu karata (dosad je taj posao obavljao “Bus plus” sistem, odnosno firma “Apeks”), zbog neplaćanja karata Grad godišnje “izgubi” 100 autobusa.

    „Kada bi građani plaćali uslugu, mogli bismo od sopstvenih sredstava godišnje da kupimo 100 novih vozila. Javni prevoz subvencionišemo iz budžeta, a taj novac smo mogli da iskoristimo da negde izgradimo vrtić, školu, kanalizaciju. I građani morađu da shvate da iako prevoz ne plaćaju, na kraju ga ipak “plate” jer ostanu bez drugih stvari. Zato ćemo krenuti u kampanju za povećanje naplate prevoza, čim izaberemo novog partnera. Verujem da će sa više kontrolora na ulicama, više validatora u vozilima, novim merama i novom karticom više građana plaćati prevoz. Nije normalno da se dve trećine gradskog prevoza subvencioniše. Nigde u svetu on nije profitabilan i to niko ne očekuje, ali naplatu karata moramo da povećamo“, rekao je  Vesić.

    Zamenik gradonačelnika kaže i da je povećanje kvaliteta usluge način da se naplata poveća, odnosno da se izađe iz “tog začaranog kruga kad sugrađani kažu da će plaćati prevoz kad on bude bolji”.

    Rekao je da bolji dani za javni prevoz dolaze, da će grad sledeće godine kupiti 10 električnih autobusa i 100 zglobnih autobusa na gas, kao i da će se u narednih pet godina kupiti 500 takvih vozila.

    Kako bi novi autobusi na gas imali gde da se pune, gasne stanice u gradu moraju da budu izgrađene na nekoliko mesta.

    Zato će Grad naredne godine raspisivanjem tendera izabrati partnera za njihovu izgradnju. Ujedno, i rečni prevoz svrstan je u javni, pa će grad u 2021. Takođe raspisati tender za javnog partnera koji bi uložio u posao kupovine plovila, izgradnju pristana i svega što taj vid prevoza prati.

    Izvor: Večernje novosti

    Foto: Beta/Miloš Miškov

    What's your reaction?

    Komentari

    • aca

      P uvedite konduktere. Za svaki autobus po jedan kondukter. Kada izracunate koliko biste novozspodlrnih morali da placate plus doprinosi na plate, videcete da vam se to ne isplati. Uvedite besplatan prevoz i otpustite 200-500 kontrolora koliko sada imate i resen problem.

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE