Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nove studije: Roboti neće skoro zameniti radnike u fabrikama

    Roboti su ušli u fabrike, ali ljudi i dalje obavljaju 72 odsto zadataka u proizvodnji, pokazuju podaci nove studije globalne konsultantske kompanije A.T. Kearney i startapa Drishti.

    Oko 1,7 miliona robota radi zajedno sa 345 miliona radnika u fabrikama u svetu, procena je Međunarodne federacije robotike.

    Ipak, načini na koji su oni interaktivni ili nisu, pokazuje izazove tog aranžmana.

    Na primer, studija Drishti – A.T. Kearney je otkrila da su inženjeri višeg nivoa potrošili više od jedne trećine radnog vremena prikupljajući podatke o produktivnosti radnika i da ljudi i dalje obavljaju većinu kritičnih proizvodnih zadataka.

    “Nema sistemskog procesa prikupljanja podataka”, rekao je osnivač i izvršni direktor kompanije Drishti, Prasad Akela i dodao da se skoro svaka firma sa kojom je razgovarao susreće sa istim nedostatkom vidljivosti u zadacima koje obavljaju radnici.

    Nedostatak podataka o ručnim zadacima koje ljudi obavljaju u fabrikama, kao što je prosečno vreme za stavljanje etikete, rezultat je metodologije radnog mesta koja ne drži korak sa tehnologijom.

    Iako su podaci o proizvodnji i performansama dostupni na zahtev od robota, metodologija prikupljanja podataka o ljudima i dalje je ista kao i od druge industrijske revolucije početkom 1.900-ih godina.

    Studija sugeriše da nedostatak podataka doprinosi proizvodnim nedostacima, od kojih je 68 odsto uzrokovano ljudskom greškom.

    Kako kaže, bolji podaci bi mogli da povećaju produktivnost, poboljšaju ono što se smatra razumnim standardom kvaliteta proizvodnje i spreče male greške koje dovode do povlačenja proizvoda velikih razmera.

    Akela, stručnjak za takozvane “Kobote” ili robote saradnike, osnovao je Drishti 2016. godine kako bi koristio veštačku inteligenciju i analizirao podatke u koordinaciji sa fabričkim radnicima.

    On je bio iskren u uverenju da roboti “nisu odgovor”, a da je kompanija skoro 10 miliona dolara uložila u projekte ranije ove godine kako bi podržala svoju misiju da proširi ljudski potencijal u sve “automatizovanijem svetu”.

    Studija je uključivala intervjue sa zaposlenima na višem nivou i anketirala više od 100 rukovodilaca u različitim industrijama, uključujući automobilsku, vazduhoplovnu industriju, kao i transport, plastiku, hranu i piće.

    Izvor: Forbes

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE