
Kako su milioni Amerikanaca čuli za Guaranu? “Ne možeš lažirati iskrenu komunikaciju“ (VIDEO)
Nikola Jokić i Guarana u američkom nacionalnom programu
Milioni Amerikanaca prate poteze Nikole Jokića. Milioni Amerikanaca žele da probaju srpsko energetsko piće Joker Guarana zbog Jokića. Marketinški trik ili sportska istina?
Nikola Jokić – NBA heroj
Da li je realno da Nikola Jokić Džoker postane četvrti igrač u istoriji NBA lige sa osvojene tri uzastopne MVP titule? Ovo pitanje raspiruje maštu, statistiku i predviđanja košarkaške zajednice, a jedan od odgovora, i to javno, pre izvesnog vremena dao je prepoznatljivi američki voditelj Zek Lav, u emisiji “NBA Today” na ESPN kanalu.
View this post on Instagram
„Pre svega, izgleda da je Ričard Džeferson konačno počeo da pije Džokerov energetski napitak. Pravo iz Srbije! Popij to do dna, pomoći će ti sa dodavanjem. Koliko je to realistično! To je prava stvar, Džoker energetsko piće“, komentarisao je voditelj i u smeru objektiva kamere pokazivao Joker Guaranu, energetsko piće kompanije Knjaz Miloš, namenjeno sportistima, biznismenima, gejmerima, svima koji žele da svoj mozak i telo održe u budnom stanju.
Ovim potezom, Guarana postaje prvi domaći brend koji se pojavljuje u programu ESPN-a.

Screenshot
Medijski „incident“
Gledano iz ugla tradicionalnih i modernih medija, ovaj slučaj možemo nazvati nesvakidašnjim – da se u živom programu čuvenog sportskog kanala pojavi neplaćeno plasiranje proizvoda – ali kako se cela stvar posredno i neposredno tiče Jokića, ne bi trebalo toliko da nas čudi jer je ljubitelj konjičkog sporta iz Sombora Nikola Jokić praktično patentirao ovaj koncept: postići nemoguće.
Isečak iz emisije zabeležio je objave na vodećim srpskim medijskim portalima, na društvenim mrežama imao je više od 14 hiljada lajkova, “rič” iznad 48 hiljada, dok je kompanija Knjaz Miloš, na svom LinkedIne profilu, dobila mnogo novih pratilaca zahvaljujući ovoj objavi. Ovom temom bavio se i humoristični Instagram profil „negujmosrbski“, koji broji preko 300.000 pratilaca.
U želji da sledimo zapostavljeno novinarsko pravilo kako nije krucijalno vest objaviti prvi, nego poslednji, tako da se njoj nema šta dodati i oduzeti, pozabavili smo se ovim “medijskim incidentom” i pozvali stručnjake u pomoć. Pre toga, uzeli smo nekoliko gutljaja Joker Guarane i željno iščekujemo da nam mozak i telo ugosti Jokićeve supermoći.
CORPUS DELICT
„U marketingu već duže vremena postoji format koja se naziva „native marketing“. Iako je u pitanju plaćen vid oglašavanja, taj format treba da deluje tako kao da to nije, kao da proizvod prirodno pripada programu/sadržaju u kojem je plasiran. Ono što se desilo u slučaju Guarane je ultimativni cilj takvog vrsta oglašavanja. Problem je u tome, što to gotovo nikada ne uspeva, jer prirodnost i spontanost je nešto što se veoma teško reprodukuje. Ukratko – ne možeš lažirati iskrenu komunikaciju. A sa Guaranom je upravo to bio slučaj“, za BIZLife govori Bojan Brukner, kreativni direktor u agenciji Leo Burnett.
Šah mat
Kako ocenjuje Brukner, ovo se nije slučajno dogodilo, već je odigrana dobra partija pre samog događaja.
„Kao prvo, izbor brend tima da uopšte uzme u razmatranje ambasadora za ionako jak brend, zatim da napravi pravi izbor i preuzme sve rizike koje taj izbor sa sobom nosi, jer u trenutku kada Guarana uspostavlja saradnju sa Nikolom on još nije postao MVP. Zatim, da u moru kampanja koje se takođe oslanjaju na ime Jokića, napravi originalnu komunikaciju koja ne samo da se izdvaja od drugih, već jako dobro ide i uz sam brend. Kada se sve to uradi, e onda može i sudbina da se pridruži i stavi trešnjicu na čitavu priču“, analizira Brukner.
Nikola Jokić i Guarana: Asistencija za uspeh
Naš sagovornik osvrće se na to kako bi ovaj „komunikacijski mozaik“ trebalo da bude pametno iskorišćen.
„To bi moglo da ode i u pogrešnom pravcu i postane isforsirano i izveštačeno, ali s obzirom na dosadašnju Guarana komunikaciju i samoironiju i humor koja ona podrazumeva, verujem da će ekipa koja radi na Guarana brendu i ubuduće znati kako to da izvede na pravi način“, siguran je Brukner.
Guarana brend, između ostalog, utemeljen je na zdravom humoru, baš kao i stav, igra i ponašanje našeg najboljeg košarkaša. Biti svoj, bez obzira na to šta okruženje očekuje od tebe, mogla bi da bude jedna od poruka ove priče koja je na jednom mestu objedinila sport, sportistu, marketing, advertajzing i jedan proizvod!
Izvor: BIZLife
Foto: Screenshot, Knjaz Miloš