Nelt: Zašto bi na vodećim pozicijama u distribuciji trebalo da bude više žena?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nelt: Zašto bi na vodećim pozicijama u distribuciji trebalo da bude više žena?

    Nelt Grupa, kompanija koja pruža usluge u oblasti distribucije i logistike koje koriste mnoge vodeće kompanije u Srbiji, u poslednje vreme u okviru svog tima ima veliki broj žena.

    Nekoliko vodećih Key Account menadžerki odgovorilo je za BIZLife magazin na nekoliko pitanja o ulozi žene u poslovnom svetu u kojem tradicionalno “vladaju” muškarci.

    Zašto bi na vodećim pozicijama u distribuciji/prodaji trebalo da bude više žena?

    • Katarina Rakočević, Key Account Manager, Mars

    Energija koju svaka žena nosi u sebi ključan je element za ostvarivanje uspeha i razvoja jedne kompanije. Istrajnost, usmerenost na detalje, empatija, kreativnost, požrtvovanje – samo su neke od osobina ženske energije bitne za ostvarivanje najboljih rezultata i pomeranje granica u bilo kojoj oblasti, prvenstveno u prodaji. Kada ženama date priliku da stvaraju, kada im ukažete poštovanje i poklonite pažnju, one ostvaruju svoj pun potencijal i vrlo brzo postaju nezamenjive. U svaku borbu ulaze sa mentalnom snagom, a u poslovima prodaje najbolje rezultate možete postići upravo ako posedujete mentalnu snagu – strpljenje i promišljenost.

    • Bojana Perović, Key Account Manager, Neoplanta

    Prodajno okruženje se menjalo godinama. Vremenom su se jasno istakle veštine neophodne za obavljanje ovog posla, a samim tim je uloga žena u prodaji dobila veći značaj. Danas se poseban akcenat stavlja na slušanje i razumevanje potreba kupaca, umesto agresivnog prodajnog nastupa, koji je primenjivan u ranijim periodima. Smatram da žene imaju izraženiju veštinu slušanja, po prirodi su intuitivne i prepoznaju unapred potencijalne izazove sa kojima kupci mogu da se susretnu.

    Takođe je važno da se na rukovodećim pozicijama, bez obzira na sektor, nalaze lideri koji imaju prirodnu potrebu i sposobnost da vode brigu o ljudima i usmeravaju ih, što verujem da poseduje većina žena.

    • Dunja Lavrnja, Key Account Manager, Nutrino

    Kombinovanjem logike i intuicije žene detaljno analiziraju mogućnosti i situacije oko sebe i mogu da na adekvatan način formiraju ponudu za kupca. Sveobuhvatnim sagledavanjem uslova teže stvaranju balansa i manje rizikuju. Kada donesu odluku, sigurne su u nju i vrlo fokusirane na cilj. Imaju izraženiju empatiju, strpljenje u vođenju tima, veoma su dobri organizatori, daju jasne zadatke, objašnjavaju postupke i dele odgovornosti. Posebno bih istakla bogat vokabular i nežnu i suptilnu profesionalnu komunikaciju, koja je važna za dobre odnose sa poslovnim partnerima.

    • Dragana Kolaković, Key Account Manager, Vitalia, Mladegs Pak

    Neka istraživanja su pokazala da su slabosti žena na rukovodećim pozicijama: emocionalnost, saosećajnost i želja da svima bude dobro, što je često nemoguće. Kao prednosti žena na rukovodećim pozicijama navode se mogućnost boljeg „čitanja ljudi”, bolje pregovaračke sposobnosti, marketinške sposobnosti i upravljanje ljudskim resursima.

    Osnovni izazov u napredovanju žena do najviših pozicija jeste tradicionalno društvo u kojem živimo. Još uvek se smatra da uspešan menadžer može biti samo muškarac i da žene ne poseduju sve potrebne veštine za tu ulogu. Ipak, postalo je sve više primetno da žene nisu toliko različite od muškaraca u ulozi menadžera, već da su u percepciji poslodavaca više okrenute porodici, pa se ne mogu nositi sa menadžerskim poslovima.

    Žene, kao dobri psiholozi, etičari i organizatori, imaju sve predispozicije da budu odlični menadžeri. Moja poruka ženama koje imaju ambicije da uđu u biznis: Budite hrabre i nemojte da imate predrasude kada je u pitanju vođenje biznisa.

    Šta je to što industrija kojoj pripadate može da uradi da bi privukla veći broj žena?

    • Aleksandra Stanimirović, National Key Account Manager, Mondelez i Jacobs

    Od pre nekoliko godina, u našoj industriji se mnogo pažnje usmerava na poboljšanje rodne ravnopravnosti. Po mom mišljenju, ključne teme u ovoj oblasti na koje svaka kompanija treba da se fokusira jesu:

    • Promocija ženskih lidera, žena koje nas sve motivišu svojom ekspertizom, vođenjem timova, uspešnim balansiranjem privatnog i poslovnog života; prilikom odabira kompanije, korisno je znati da na visokim pozicijama rade uspešne žene i da, zahvaljujući trudu i zalaganju, možete doći na jednu od takvih pozicija;
    • Sigurnost radnog mesta i zarade tokom trajanja porodiljskog odsustva i nakon povratka sa njega – takođe bitna stavka za svakoga ko planira porodicu;
    • Podjednake mogućnosti za napredovanje i jednakost plata – dakle, mogućnost za zaposlenje i napredovanje bez obzira na to da li imate ili planirate porodicu;
    • Ravnoteža između privatnog i poslovnog života – stavka koja je danas bitna svim zaposlenima: fleksibilno radno vreme, rad od kuće, vrtić u okviru kompanije i druge srodne pogodnosti.

    Istakla bih da je Nelt kompanija koja zaposlenima pruža punu podršku u svim navedenim kategorijama. U prethodnih nekoliko godina brojne aktivnosti usmerene su upravo na podršku ženama u biznisu na svim hijerarhijskim nivoima, sa posebnim fokusom na pogodnosti za vreme i nakon porodiljskog odsustva. Takođe, u našoj kompaniji je primetan veći broj žena na pozicijama srednjeg i višeg menadžmenta. Mislim da je i moj lični primer pozitivan, budući da sam unapređena na osnovu zalaganja na poslu i ostvarenih rezultata, bez obzira na to što sam u tom trenutku bila u fazi planiranja porodice. Zato mi je veoma drago što se sve veći broj koleginica pridružuje našem KAM timu.

    • Nina Jovanović, Key Account Manager, Nutrino i Reckitt Benckiser

    Mislim da se situacija u poslednjih nekoliko godina promenila – u korist žena. FMCG industrija više nije samo „muški posao”. U mnogim i domaćim i stranim kompanijama na vodećim pozicijama su žene, koje su uzor i potvrda mladim ženama da te pozicije više nisu nedostižne. Svakako bi u budućnosti trebalo da se kompanije odnose prema ženama sa još više empatije. To podrazumeva fleksibilnost, saosećajnost i inovativnost u pristupu ravnopravnosti na radnom mestu.

    Koji biste savet dali mladim ženama koje tek ulaze u poslovni svet, pogotovo u oblastima kojima tradicionalno „vladaju” muškarci? 

    • Marina Milojević, Key Account Manager, Mondelez

    Nakon 11 godina iskustva u FMCG-u, mogu da kažem da je najvažnije da volite ono što radite. Bitno je da uvek budete iskrene, posvećene i temeljne i da verujete u to što govorite i radite. Na svom razvojnom putu bitno je da sve vreme budete vođene sopstvenim ciljevima. Spremite se za brojne izazove, ali ih hrabro prihvatite, jer nema boljeg načina za razvoj i nadogradnju sopstvenog znanja od hvatanja ukoštac sa nepoznatim, novim. Izađite iz zone komfora, jer ona nije vaš saveznik u ostvarivanju snova. Težite da na kraju svakog dana možete reći sebi: ’Danas sam bogatija za još jedno iskustvo.’

    U ovoj oblasti jesu dominantni muškarci, koji su odlični saradnici i od kojih mnogo toga možete naučiti. Rado će sarađivati sa vama jer cene odgovornost, preciznost i posvećenost kojom žene pristupaju poslu.

    Kada se dese padovi i izostanu očekivani rezultati, ne odustajte. Nastavite dalje, jer ćete sledeći put sa lakoćom prevazići sličnu situaciju. Ne predajte se rutini, budite slobodne da kroz posao i svoje predloge iskažete svoju kreativnost i drugačije viđenje. Neki od vaših predloga će sigurno biti prihvaćeni i doprineti unapređenju.

    Gradite korektne poslovne odnose sa saradnicima i kolegama, uvažite njihove stavove, saslušajte njihove potrebe i nađite dobitnu kombinaciju. Važno je da znate da na putu ka cilju nema granica – granice određujete vi. Srećno!

    • Gordana Purković, Key Account Manager, Mondelez

    Zadovoljstvo mi je i čast što na ovaj način mogu da sa mladim poslovnim ženama podelim nekoliko saveta koji su mi mnogo značili u dosadašnjoj karijeri.

    Sa deset godina radnog iskustva, kako na strani kupaca tako i na strani dobavljača, mogu slobodno reći da su akumulirano znanje i telefonski imenik nešto najvrednije što nosim sa sobom. Znanje nam niko ne može oduzeti. Znanjem i ekspertizom se diferenciramo, uzdižemo i, na kraju, stičemo autoritet – kako među saradnicima tako i na tržištu rada, gde je konkurencija na visokom nivou.

    Neće uvek sve ići glatko i onako kako smo projektovali. Dešavaće se usponi i padovi. Uspesi ne treba da nas ponesu i zanesu. Padovima ne smemo dozvoliti da nas parališu i oduzmu nam volju za dalje. Iz svake situacije učimo, stičemo novo iskustvo – znanje se umnožava, a mi postajemo stabilniji i zreliji u svakom smislu.

     

    Znanje i ekspertiza ne dolaze preko noći. Potrebni su vreme, upornost, poniznost na neki način, a opet, sa druge strane, radoznalost i širina. Nemojte dozvoliti da vas obeshrabre rutinski zadaci, koje ćete raditi na početku karijere i koje radimo svi mi sa više od deset godina radnog iskustva. Sve su to važne stvari bez kojih ova mašinerija ne može da funkcioniše. Nemojte da vas to iscrpi, ograniči i umanji želju za proširenjem vidika i napredovanjem. Učite, osluškujte potrebe potrošača, razmišljajte šire i ne libite se da iskažete svoju kreativnost i svoje ideje. Takođe, ne budite sebične – delite svoja znanja i iskustva sa saradnicima.

    Poštujte i uvažavajte svoje saradnike i poslovne partnere. Samo ljudi mogu da vas uzdignu i priznaju; suprotno, takođe. Gradite i održavajte mrežu kontakata, budite dosledne i osobe od integriteta. Zasnivajte odnose na poverenju, jer kako kaže jedna poslovica: „Čovek se vezuje za reč, a volovi za rogove.” I na kraju, ne zaboravite zdrav humor. Ulepšaće vam dan, smanjiti stres, zbližiti vas sa saradnicima. Par šala neće vam umanjiti produktivnost, jer ko zna da se šali – zna i da radi.

    • Tina Marinković, Key Account Manager, Mondelez

    Na vama je odluka na koji način ćete posmatrati poslovni svet i industriju koja vas zanima – da li kao mesto kojem pripadate, na kojem ćete dati svoj doprinos i osećati se ispunjeno i srećno gradeći svoju karijeru, ili kao mesto u kojem za vas nema prostora jer ste predrasudama zatvorile sebi vrata pre nego što ste i pokušale. Svakako da je prva opcija ona kojoj je potrebno da svaka od nas teži. Ne dozvolite nikada sebi da vas predrasude ili mišljenja pojedinaca spreče da se otisnete u nepoznato i radite ono za šta smatrate da imate najveći potencijal i što će vas ispuniti. Za svaku od nas postoji pravo mesto, ali je na nama da kreiramo svoje šanse i prilike.

    Svakodnevno radite na sebi, kako na poslovnom tako i na privatnom polju, jer obrazovanje, znanje, iskustvo i samomotivaciju niko ne može da vam oduzme. Budite jedinstvene i saznajte šta je to što radite izuzetno dobro. Usavršite to polje i neka to postane vaš lični pečat i dodatna vrednost koju donosite.

    Izlaskom iz zone komfora se stvaraju mogućnosti da postignete svoj maksimum. Uspeh nema veze sa polom, već sa napornim radom i energijom koja se ulaže u postizanje ciljeva. Takođe, budite svesne i iskoristite mnoge pozitivne stvari koje proizilaze iz saradnje sa muškarcima – sinergija različitih energija, stavova, mišljenja i znanja ono je što svakoj kompaniji donosi najbolje rezultate, ali i u velikoj meri utiče na vaš lični razvoj i napredak.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE