Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nekada je bio velika atrakcija u Novom Sadu, a danas ga se retko sete

    Novi Sad je danas festivalska prestonica, prepoznatljiv po EXIT-u. Brojni posetioci koncerta na Petrovradinu danas i neslute da je pre više od sto godina Novi Sad imao jednu potpuno drugačiju atrakciju – tramvaj. Kako se Novi Sad razvijao, rasla je i potreba za masovnim transportom. Sredina uvek teško prihvata novine, pa je tako bilo i te famozne 1910. godine.

    Tada su krenuli radovi za izgradnju tramvajskog sistema i postavljene su prve šine u Temerinskoj, Ćurčijskoj i Futoškoj ulici. Dugo je Novosađanima trebalo da se naviknu na novu „mašinu“ žute boje, a kasnije su i ljudi iz provincije dolazilii da vide to čudo koje juri ulicama Novog Sada. Istorija ovog prevoza u najvećem gradu Vojvodine je vrlo interesantna.

    Međutim, ničija nije do zore gorela, pa ni tramvajima. Godine 1930. godine u ovaj grad stiže konkurencija – autobusi. I tako su tramvaji izgubili trku sa vremenom i razvitkom 1958. godine, kada su i zvanično isključeni iz saobraćaja.

    I tako je pre 60 godina, tramvajski saobraćaj ugašen.

    Od svih tramvaja koji su prevozili Novosađane, ostao je samo jedan koji je bio u vlasništvu Muzeja Grada Novog Sada.

    Tramvaj marke „Ganc“ sa brojem 13, koji je saobraćao na relaciji Temerinski put – Futoški put, jedini je od preostalih koji su nekada „jurili“ ulicama Novog Sada.

    Kao muzejski eksponat bio je izložen na Petrovaradinskoj tvrđavi, gde je donet prvi put 1987. godine. Naravno, vremenom su kola propadala, lomili su im delove, počela su da se urušavaju, i ubrzo je doneta odluka da se premeste u Gradsko saobraćajno preduzeće. Iako se sve učinilo da tramvaj bude restauriran, vreme je učinilo svoje.

    Da li će Novi Sad ponovo dobiti tramvaje?

    Već godinama se spekuliše o povratku tramvaja na ulicama srpske Atine, ali – ništa od toga.

    Naime, 1991. godine grad je imao ideju da uvede tramvajski prevoz, kada je napravljena i prva studija koja je trebalo da pokaže kako bi se to uradilo. Međutim, ona je postala neupotrebljiva.

    Poslednjih godina opet su se proširile vesti o obnovi tramvaja u Novom Sadu. Tako su 2011. godine svi novosadski mediji objavili da je gradska vlast odlučila da vrati tramvaje i time reši problem gužve. Oni bi, kako se tada navodilo, na novosadskim ulicama trebalo da se nađu do 2015. godine.

    A šuška se i da postoje planovi da se izgradi nova mreža koja bi trebala biti završena do 2030. godine.

    Danas, Novi Sad ima tramvajske linije isto kao što i Beograd ima metro.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    Piše: M. Puljecović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE