prevara

NBS upozorava na još jednu PREVARU na društvenim mrežama

Narodna banka Srbije (NBS) upozorila je građane na učestalu pojavu lažnih anketa u ime banaka na društvenim mrežama Instagram i Fejsbuk, gde im se nudi nagrada u različitim iznosima ukoliko popune anketu i dostave određene informacije.

Kako je istakla centralna banka, takve ankete su zapravo kreirali kriminalci, koji se oglašavaju na lažnim profilima poslovnih banaka, pod njihovim imenom i logom, a njihov pravi cilj je da pribave podatke koji će im mogućiti pristup računima građana preko aplikacije elektronskog i mobilnog bankarstva.

NBS je utvrdila lažne ankete kod kojih se od građana traži da dostave četiri poslednja broja kartice, podatke s korisničkog naloga elektronskog ili mobilnog bankarstva, uključujući i šifru, kao i da proslede poruke koje sadrže aktivacione kodove za pristup elektronskom bankarstvu. Nakon što putem ankete dobiju ove podatke, kriminalci mogu da koriste platne instrumente građana i vrše transakcije njihovim novčanim sredstvima, a građani postaju svesni prevare tek kada im stigne poruka o zaduženju računa, navedeno je u saopštenju.

Prevara, banka, novac (Freepik)

Upućen je apel građanima da se vode logikom i nikako ne odaju svoje podatke drugim licima – ako njihova poslovna banka ima nameru da im uplati određena novčana sredstva, ona svakako već poseduje podatke o njihovom broju računa u toj banci, broju kartice, kao i druge podatke.

U slučaju da je neko već popunio sličnu anketu treba da se javi svojoj banci i blokira dalje korišćenje kartice ili aplikacije elektronskog odnosno mobilnog bankarstva.

Korisnicima zloupotrebljenih platnih kartica vraćeno 17,2 miliona dinara

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE