Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    iPay

    Korisnicima zloupotrebljenih platnih kartica vraćeno 17,2 miliona dinara

    Banke u Srbiji su korisnicima platnih kartica koje su korišćenjem nekih globalnih platnih aplikacija zloupotrebljene mahom od januara do juna ove godine, vratile više od 17,2 miliona dinara.

    Obuhvaćeno je 288 korisnika, uključuje i one koji nisu podneli pritužbu NBS. Prosečno je po korisniku vraćeno 59.742 dinara, saopštila je Narodna banka Srbije (NBS).

    Tom sumom nisu obuhvaćeni iznosi koje su banke ranije vratile od trgovaca u reklamacionom postupku, već je to iznos koji ide na teret banaka.

    Pored povraćaja većeg dela sredstava, banke su supervizorskim aktivnostima NBS obavezane da sprovedu mere koje treba da spreče, odnosno umanje rizik ovakvih zloupotreba platnih instrumenata.

    NBS je krajem juna upozorila građane na poseban oblik prevare, pojačan ove godine, SMS-porukama s nepoznatog broja telefona kojima se korisnici pozivaju da preko poslatog linka pristupe internet stranci trgovca i da bi nešto plaili ili ažurirali podatke.

    „Iako je u postupcima po pritužbama korisnika ocenjeno da postoji krajnja nepažnja na strani korisnika, što u skladu sa pravilima iz Zakona o platnim uslugama dovodi do toga da korisnici snose ceo gubitak nastao tom zloupotrebom, NBS je u okviru svojih supervizorskih aktivnosti zahtevala da banke snose celokupan iznos gubitka koji je nastao usled prevare korisnika, izuzev gubitka od prve transakcije, budući da bi i bez usluge digitalnog novčanika u okviru globalnih platnih aplikacija, korisnici pretrpeli taj gubitak usled svoje krajnje nepažnje“, saopštila je NBS.

    Izvor: Beta

    Foto: unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE