Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Novac, NBS, konkurs

    Banke otpisale potraživanja u iznosu od 2,94 milijarde USD: Evo na čije račune se to odnosi

    Sprovodeći postupke kontrole banaka u oblasti zaštite korisnika, Narodna banka Srbije je utvrdila određene nepravilnosti koje se odnose na postupanje banaka prema fizičkim licima korisnicima tzv. „neaktivnih“ tekućih računa.

    Radi se o računima koje korisnici dugi niz godina nisu upotrebljavali za izvršavanje platnih transakcija, a na kojima postoji njihovo određeno dugovanje, koje je usled dugogodišnje naplate naknade za održavanje računa i kamate na nedozvoljeno prekoračenje, odnosno zatezne kamate, značajno uvećano. Kod nekih računa je negativan saldo postojao već u trenutku izvršenja poslednje transakcije od strane korisnika, dok je u određenim slučajevima obračunavanjem naknade za održavanje računa korisnik uveden u nedozvoljeno prekoračenje, nakon čega je započet obračun kamate.

    Na osnovu naloga Narodne banke Srbije u tim kontrolnim postupcima, tri banke su izvršile trajan otpis potraživanja u iznosu od 735 miliona dinara. Tim otpisom je obuhvaćeno oko 49.000 korisnika. Nakon toga, Narodna banka Srbije je uputila zahtev preostalim bankama da postupe na istovetan način, pa je tako još 16 banaka trajno otpisalo svoja potraživanja po osnovu neaktivnih računa u iznosu od 2,2 milijarde dinara, a otpisom (potpunim ili delimičnim) je obuhvaćeno oko 157.000 korisnika.

    inflacija

    NBS, Narodna banka Srbije, potraživanja (BIZLife)

    Iznos potraživanja

    Dakle, ukupan iznos potraživanja koje banke neće naplaćivati od korisnika iznosi 2,94 milijarde dinara, odnosno prosečno 14.280 dinara po korisniku.

    U vezi sa svim otpisanim potraživanjima banke ne mogu pokretati postupak prinudne naplate, a podaci o docnji se brišu iz evidencije Kreditnog biroa, i to najkasnije nakon isteka tri godine od kada su u skladu sa mišljenjem Narodne banke Srbije bili ispunjeni uslovi za otpis tih potraživanja.

    Ovaj primer i podaci pokazuju da Narodna banka Srbije aktivno koristi sve raspoložive supervizorske mere radi zaštite prava i interesa korisnika finansijskih usluga, te da te mere donose konkretne materijalne benefite za korisnike.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay, BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE