
Naša deca u inostranstvu pohađaju ova tri predmeta: Jedan je „Moja otadžbina Srbija“
Naša deca srpskog porekla koja žive u inostranstvu, a čiji se roditelji opredele za slušanje nastave na srpskom jeziku, imaće u nastavnom programu tri predmeta vezana za Srbiju. U pitanju su predmeti Srpski jezik, Moja otadžbina i Osnovi kulture srpskog jezika.
Osnovno obrazovanje i vaspitanje po posebnom programu na srpskom jeziku izvodi se za učenike srpskog porekla, koji privremeno ili trajno žive u inostranstvu, a koji su se izjasnili za ovaj vid nastave.
Poseban program osnovnog obrazovanja i vaspitanja u inostranstvu sadrži plan i program nastave i učenja, iz sledećih predmeta – Srpski jezik. Moja otadžbina Srbija i Osnovi kulture srpskog naroda, stoji u Pravilniku o ostvarivanju obrazovno-vaspitnog rada u inostranstvu.
Ocenjivanje đaka
Učenik se ocenjuje iz predmeta propisanih posebnim programom osnovnog obrazovanja i vaspitanja u inostranstvu i iz vladanja.
Uspeh učenika iz predmeta propisanih posebnim programom osnovnog obrazovanja i vaspitanja u inostranstvu iskazuje se brojčanim ocenama, osim za učenike prvog razreda, čije se ocene iskazuju opisno.

Škola (Pixabay)/
Za učenike prvog razreda opisne ocene iz predmeta propisanih posebnim programom osnovnog obrazovanja i vaspitanja u inostranstvu jesu: veoma uspešan i uspešan.
Brojčane ocene učenika u ostalim razredima iz predmeta propisanih posebnim programom osnovnog obrazovanja i vaspitanja u inostranstvu čine ocene: odličan (5), vrlo dobar (4), dobar (3) i dovoljan (2).
Zaključna ocena iz predmeta propisanih posebnim programom osnovnog obrazovanja i vaspitanja u inostranstvu na kraju prvog i drugog polugodišta utvrđuje se na osnovu svih opisnih, odnosno brojčanih ocena u toku obrazovno-vaspitnog rada, uz sagledavanje razvoja, napredovanja i angažovanja učenika.
Vladanje se ocenjuje na kraju prvog i drugog polugodišta opisnom ocenom i to: primerno, vrlo dobro, dobro i zadovoljavajuće.
Posebni udžbenici za inostranstvo
U ostvarivanju ciljeva i ishoda posebnog programa osnovnog obrazovanja i vaspitanja u inostranstvu koriste se udžbenici i nastavna sredstva, koji su rešenjem ministra odobreni za upotrebu u inostranstvu.
Obrazovno-vaspitni rad u inostranstvu izvodi redovni nastavnik kojeg ministar nadležan za poslove obrazovanja i vaspitanja (u daljem tekstu: ministar) rešenjem upućuje na rad u inostranstvo.
Izvor: BIZLife/G. Mitrović
Foto: Unsplash/Pixabay
Pingback: Jedan je "Moja otadžbina Srbija" - InfoPuls