Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Najveći izazovi Epla na najvažnijem tržištu

    Kompanija Epl (Apple) se suočava s novim izazovima u Kini, jednom od svojih najkritičnijih tržišta. Prodaja u široj kineskoj regiji u poslednjem kvartalu 2023. pala je gotovo 13 odsto, na 20,8 milijardi dolara.

    Kina se nekoć smatrala glavnim pokretačem rasta za kompaniju, ali prošle godine, oprezni sentiment potrošača u kombinaciji s intenzivnom konkurencijom, posebno od pomlađenog Huaveja, postao je izazov gigantu iz Kalifornije. U 2024. možda neće biti bolje, piše CNBC.

    “Dva su ključna faktora kočila Epl u 4. kvartalu 23. – opreznije i racionalnije trošenje i izazov od strane Huaveja koji je izazvao više buke na tržištu od nove serije iPhone 15”, rekao je za CNBC viši menadžer istraživanja u IDC Vil Vong.

    “Ne očekujemo da će se rast isporuka iPhonea vratiti na pozitivno područje 2024. u Kini, pri čemu se očekuje da će Huavej ostati ključni konkurent dok će naprednije tehnologije poput veštačke inteligencije i sklopivih uređaja privući više pažnje kupaca“, dodao je Vong.

    Ovo su glavni izazovi sa kojima se Epl suočava u drugoj najvećoj svetskoj privredi:

    Povratak Huaveja

    Prošle godine Huavej je lansirao 5G pametni telefon pod nazivom Mate 60.

    Ovo je bilo veliko iznenađenje za svet. Razlog je taj što je 2019. i 2020. američka vlada „udarila“ na Huavej brojnim sankcijama koje su ga odsekle od čipova i tehnologije potrebne za 5G – mobilni internet nove generacije koji obećava superbrza preuzimanja.

    „Ponovni uspon Huaveja premijum tržištu ponovo privlači kupce koji su prešli na Epl jer Huavej nije mogao da lansira 5G pametni telefon u poslednje tri godine“, rekao je Nil Šah, partner u Counterpoint Research, za CNBC.

    U četvrtom kvartalu 2023. Huavej se vratio na popis pet najboljih proizvođača pametnih telefona u Kini.

    Vrhunska konkurencija

    Nije samo Huavej izazov Eplu. Ostali domaći brendovi od Šiaomija do Opoa polako se probijaju na tržište visoke klase, ali po nižim cenama.

    „Ovi vrhunski uređaji ne samo da imaju konkurentnu cenu, počevši pretežno od 3999 RMB (563 USD), već se takođe mogu pohvaliti karakteristikama sličnim onima koje se nalaze u premijum pametnim telefonima“, rekao je Shah. Ova povećana konkurencija stvara pritisak i na Eplove starije modele i na osnovne modele njegove nove serije.

    Oprezni kupci

    Prošle godine kineska privreda se suočila s nekoliko izazova, od kolapsa u sektoru nekretnina do slabe potražnje potrošača. Ti bi izazovi mogli da se nastave u 2024. i utiču na poverenje potrošača.

    Ako kineski potrošači ostanu slabi, ti jeftiniji high-end modeli mogli bi biti privlačniji.

    „Mislim da ono što vidite u Kini je ekonomski pogođen potrošač koji je umoran zbog lične potrošnje i misli u sebi: `Ne moram da platim za ovaj telefon kad mogu samo nabaviti jeftiniju verziju`, rekao je Džoš Koren, osnivač firme Musketeer Capital Partners.

    Epl više nije „kul“?

    Dugo vremena na Epl se u Kini gledalo kao na luksuznu marku privlačnom među mlađom publikom. To se možda menja. „Jednostavno mislim da brend Epl više nema taj sjaj – nema tu reputaciju među generacijom Z“, rekao je Koren.

    Dok su mnogi konkurenti od Samsunga do Honora lansirali sklopive pametne telefone, Epl je odoleo.

    Apple

    Često nije prvi na tržištu s novim proizvodima i čeka se da se vidi da li će neka kategorija uspeti. Mnogi proizvođači pametnih telefona takođe govore o karalteristikama veštačke inteligencije na svojim uređajima, nešto što ni Epl još nije učinio.

    To je navelo mnoge da dovedu u pitanje Eplovu inovaciju u sferi pametnih telefona. Koren je sugerisao da bi to mogao biti jedan od razloga zašto Eplov brend trpi.

    „Mislim da će biti teško sve dok Epl ne uspe da uvede inovacije do te mere da mogu vratiti reputaciju da je iPhone nešto što se mora imati“, rekao je Koren.

    Geopolitika

    Poput mnogih stranih tehnoloških kompanija koje posluju u Kini, bauk geopolitike stalno visi nad njom.

    Blumberg je, pozivajući se na ljude upoznate s tim pitanjem, izvestio prošle godine da je Kina produžila zabranu kojom se naređuje osoblju u vladinim agencijama i firmama sa kojima država usko sarađuje da ne donose iPhone i druge strane uređaje na posao.

    Izvor: Seebiz

    Foto: Beta_AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE