Najbolji hoteli i restorani na svetu menjaju način na koji služe vodu
Restoran, koji naplaćuje skoro 500 dolara po osobi za večeru, služi isključivo vodu švedske kompanije Nordaq. Jela i pića u restoranu takođe se pripremaju koristeći ovu vodu, od bujona do sokova u opcijama bezalkoholnih pića. U pitanju je jedan od više od 140 Mišlenovih restorana koji koriste vodu Nordaq koja se prečišćava i flašira na licu mesta korišćenjem lokalne česmovače.
Cilj kompanije je da smanji upotrebu jednokratnih flaša za vodu u ugostiteljskoj industriji, kako jeftinih plastičnih koje se često nalaze u hotelskim sobama, tako i staklenih flaša evropske mineralne vode koje se služe u restoranima višeg ranga. Ove poslednje često putuju hiljadama kilometara od izvora do mesta potrošnje.
„Transport vode preko vode nema smisla,“ rekla je izvršna direktorka kompanije Johanna Mattsson. „To je ono što želimo da eliminišemo.“ Nordaq flaše nemaju plastične etikete kako bi mogle lako da se peru i ponovo koriste, a imaju i široka grla koja omogućavaju pranje u standardnim mašinama za pranje sudova, dodala je, piše CNBC.
Flaše se takođe bezbedno zatvaraju i obeležavaju datumom nakon što se napune, rekla je Mattsson. Mandarin Oriental Singapore koristi Nordaq sistem od 2023. godine, a flaše su prisutne u hotelskim sobama, restoranima, spa centru i teretani.
Nordaq je jedna od mnogih kompanija u biznisu premijum održive vode. Castalie voda je prisutna u više od 700 hotela u Francuskoj, prema njihovoj veb stranici, dok se Purezza voda služi u više od 5.000 objekata u 13 zemalja, prema stranici kompanije na LinkedIn-u.
Indijska ugostiteljska kompanija ITC Hotels kreirala je svoj brend vode nazvan „zero-mile“ SunyaAqua kako bi smanjila upotrebu plastičnih flaša za jednokratnu upotrebu u svojih 140 hotela.
„Svaki gutljaj bez griže savesti flaširan je na licu mesta, eliminišući potrebu za transportom,“ objavio je ITC Maurya iz Nju Delhija na Facebook-u u julu.
„Ne želimo da transportujemo vodu više od 10 kilometara od našeg postrojenja za flaširanje, jer, kao što znate, ugljenični otisak … u velikoj meri zavisi od transporta,“ rekao je za CNBC. „Trudimo se da budemo što bliže mestu potrošnje.“
Manje otpada, veći profit
Kompanije koje obezbeđuju vodu sa niskim ili nikakvim transportnim troškovima turističkoj i ugostiteljskoj industriji tvrde da godišnje sprečavaju upotrebu miliona plastičnih flaša. Ali imaju još jednu prednost — mogu generisati profit i za svoje klijente.
Izvor: BIZLife