Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Čija je nafta na tankeru koji nedelju dana luta Jadranom?

    Prvi put od 2018,. otkako su Sjedinjene Američke Države nametnule strože sankcije Iranu, tanker na kome se nalazi iranska nafta plovi Jadranom, kod ostrva Krk u Hrvatskoj.

    Iako Evropska unija nije uvela embargo na iransku naftu, ona je nepoželjna zbog američkih sankcija, a svi koji se usude da trguju njome, prevoze je ili iskrcaju, kao i banke koje sprovode plaćanje, rizikuju kazne i probleme na američkom tržištu, kao i narušavanje reputacije.

    Kad su Amerikanci otkrili šta prevozi, tanker s iranskom naftom je odjednom postao “vruća roba” koju niko ne želi da prihvati i već nedelju dana plovi Jadranom, zasad s neizvesnom sudbinom.

    Prvo je 4. maja stigao gotovo do Omišlja, gde je, po brodskom rasporedu, trebao da iskrca teret u Janaf (Jadranski naftovod).

    Tanker, brod (Pixabay)

    Potom je američka organizacija i lobistički skup UANI (Ujedinjeni protiv nuklearnog Irana) poslala pisma upozorenja Janafu, lučkoj agenciji Capris, preko koje je angažovan tanker, i Luci Rijeka. Odmah zatim tanker, koji plovi pod zastavom Paname, se okrenuo i vratio do Jonskog mora, ali je u nedelju ponovno krenuo u Jadran.

    Nešto nakon ponoći u ponedeljak ponovno je bio na ulasku u Omišaljski zaliv, a juče u podne nalazio se na poziciji tankerskog sidrišta pokraj Janafa ili pilotske stanice između Krka i Kostrene.

    Nafta za Srbiju ili Mađarsku?

    U Janafu kažu da im nije najavljen dolazak broda, “ni sada ni u ranijem terminu”, a slovenačka agencija Capris, koja upravlja brodom, odbija da komentariše slučaj i ne želi da imenuje kupca nafte i finalno odredište, a to bi, piše Večernji list, mogle biti Mađarska ili Srbija.

    Voditeljka u UANI-ju i osoba na čelu grupe za praćenje tankera Claire Jungman sumnja da tanker prevozi iransku naftu koju je 2. maja u vodama istočno od Singapura ukrcao prenosom s broda koji je naftu ukrcao direktno sa ostrva Kharg u Iranu. Kaže da je tipično da se iranska nafta prebacuje u tim vodama, a zatim brodovi nastavljaju dalje prema Kini. “Neobično je to što plovilo nije otišlo u Kinu, već je krenulo prema Hrvatskoj”, kazala je.

    Tanker, brod (Pixabay)

    “Dobili smo odgovor od Janafa koji je potvrdio da 4. maja nisu dobili nominaciju za tanker ‘Arc 1’. Otprilike 15 minuta nakon što je naše pismo poslato u Capris, tanker se okrenuo, bio je uklonjen s web stranice riječke luke i promenio je odredište koje je sad glasilo ‘Za narudžbine’, s predviđenim rokom dolaska na nepoznatu lokaciju do 9. juna”, objašnjava sled događaja Claire Jungman. Tanker je isplovio iz Jadrana, ali je 7. maja uplovio natrag u Jadran, a odredište mu je Omišalj. Ponovno je u registru Luke Rijeka, gde je po novom stajalo da će biti na tankerskom sidrištu.

    Izvor: Večernji list

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE