Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Muškarac, piće

    Studija: Muškarci koji konzumiraju ovo piće imaju veći rizik od ćelavosti

    Istraživači sa Univerziteta Tsinghua u Pekingu otkrili su da su muškarci koji su konzumirali samo jedno gazirano piće dnevno imali 57 odsto veći rizik da dožive gubitak kose u poređenju sa onima koji su izbegavali takve napitke.

    Konkretno, analizirali su konzumaciju „napitaka zaslađenih šećerom“, koji se u studiji nazivaju SSB, i postavili hipotezu o verovatnoći da svako piće sa visokim sadržajem šećera može da doprinese ovom stanju. Sa mogućim izuzetkom dijetalnih gaziranih pića, druga slatka pića, uključujući zaslađenu kafu i čaj, trebalo bi da budu van vašeg vidokruga ako želite da zadržite kosu.

    Podaci pokazuju da polovina muškaraca obično izgubi kosu sa 50, a 25 odsto ćelavih muškaraca vidi najranije znake gubitka kose pre 21. godine, prema Klivlendskoj klinici.

    Naučnici su dugo tražili efikasan tretman za gubitak kose, isprobavajući sve, od CTP-543 leka, čije se tablete uzimaju dva puta dnevno, do Minoxidila, aktivnog sastojka u preparatima Keeps i Rogaine. Jedan tim japanskih istraživača je čak ranije ove godine uzgajao folikul dlake – prvi korak ka razvoju regenerativnog tretmana za rast kose.

    Ali nedavni napredak mogao bi biti uzaludan ako muškarci nastave da piju zaslađene sokove. Prema Centrima za kontrolu i prevenciju bolesti, 63 odsto odraslih starijih od 18 godina pije najmanje jedno slatko piće dnevno, prenosi New York Post.

    Gazirano piće

    Gazirano piće (Unsplash)

    Ova najnovija studija, objavljena u časopisu Nutrients, tražila je vezu između konzumiranja slatkog pića i gubitka kose kod muškaraca, u anketi u kojoj je učestvovalo 1.028 muškaraca, starosti od 18 do 45 godina, koji se nalaze u Kini.

    Učesnici su odgovarali na pitanja o prethodnom ćelavljenju, njihovim navikama u ishrani i da li imaju problema sa mentalnim zdravljem. Takođe su upitani koliko često konzumiraju određenu hranu i piće – bezalkoholna pića i zaslađena osvežavajuća pića.

    Mlađi muškarci nesvesni štete

    Ovo je otkrilo „značajnu povezanost“ između konzumacije pića koja imaju visok sadržaj šećera i gubitka kose kod muškaraca.

    Istraživači su uočili najveći unos zaslađenih pića među najmlađim ispitanim muškarcima i verovali su da je to rezultat „nesvesnosti o štetnim efektima“ slatkih pića.

    „Hronične bolesti i smrti su toliko nejasne i daleke za mlade ljude da nisu voljni da se odreknu zadovoljstva koje donose SSB zarad dugoročnih zdravstvenih ciljeva“, napisali su autori.

    Gazirano piće

    Piće (Unsplash)

    Istraživači su dalje zaključili da konzumiranje slatkih napitaka jedan do tri puta nedeljno povećava rizik od gubitka kose za 21 odsto, dok konzumiranje četiri do sedam slatkih napitaka povećava rizik na 26 odsto.

    Pored gubitka kose, otkrili su vezu između unosa zaslađenih napitaka i psihološkog zdravlja – što potencijalno podstiče začarani krug depresije i anksioznosti koji se pogoršavaju gubitkom kose.

    Rizici od depresije

    U svojoj analizi, istraživači su otkrili da ljudi koji konzumiraju tri gazirana pića dnevno imaju oko 25 odsto veći rizik od depresije. Takođe su otkrili da su jednostavni šećeri u takvim pićima povezani sa povećanom anksioznošću među 45-godišnjim učesnicima studije.

    Nalazi naučnika su korelativni, što znači da ne mogu biti sigurni da gazirani sok uzrokuje gubitak kose – samo da ljudi koji ga piju gube kosu brže.

    Ćelavost, piće

    Ćelavost, piće (Pexels)

    Ova potencijalna veza između loše ishrane i ćelavosti nije prva te vrste, jer su drugi istraživači analizirali efekte soli i opadanja kose. Neki istraživači su reklamirali zdravu ishranu, razne vitamine i minerale kao „sveti gral“ za sprečavanje gubitka kose, ali ostaje nejasno da li je dobra ishrana zaista ključ svega.

    Čini se da pekinški istraživači nisu tako mislili. Nisu pronašli nikakve zaštitne kvalitete zdrave ishrane, ali su pozvali da se sprovedu dodatne studije kako bi se potvrdili njihovi rezultati.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels, Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE