Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Košnice Ušće, MPC Properties

    Jovana Cvetković, MPC Properties: Sa zajednicom i za zajednicu

    Jovana Cvetković, direktor razvoja, tehničkih operacija i inovacija u kompaniji MPC Properties, za novo izdanje magazina BIZLife govori o pronalasku formule kojom se u industriji nekretnina ostvaruje idealna veza između korisnika i ESG kompanijskih principa.

    MPC Properties je prva kompanija na tržištu komercijalnih nekretnina koja je kompletirala Izveštaj o održivom poslovanju u skladu sa GRI (the Global Reporting Initiative) standardima za 2021/2022. godinu, dok je u toku izrada GRESB (Global Real Estate ESG Benchmarking) izveštaja. Jovana Cvetković, direktor razvoja, tehničkih operacija i inovacija u ovoj kompaniji, govori o društveno odgovornim strategijama i inkorporiranju ESG principa u poslovne procedure.

    Kada govorimo o aktivnostima iz ESG oblasti, na koji način ih vaša kompanija planira i usklađuje sa svojim opštim ciljevima?

    ‒ MPC pionirski pristup na tržištu komercijalnih nekretnina ogleda se u anticipiranju rizika i kreiranju mogućnosti uz integrisanje globalnih trendova i dobrih praksi u poslovanje kompanije. Trenutno smo u procesu implementacije društveno odgovorne strategije u skladu sa ESG principima (Environmental, Social, Governance) kako u samu strategiju kompanije tako i u sve objekte u portfoliju – poslovne objekte i šoping centre, među kojima su i šoping centar „Ušće”, poslovni kompleks „Ušće Towers”, „BEO šoping centar”, „Navigator poslovni kompleks”, kao i mnogi drugi.

    Fokus je na zelenim projektima koji predstavljaju primer implementacije inovativnih rešenja skaliranog procesa cirkularne ekonomije na mikronivou jedne zgrade i zatvorenih održivih rešenja na nivou objekta, a sve u skladu sa Deklaracijom „Zelene agende” u vezi sa smanjenjem emisije gasova sa efektom staklene bašte, očuvanjem životne sredine i promovisanjem novih održivih projekata u široj zajednici u kojoj kompanija posluje. Takođe, redovnim CSR aktivnostima doprinosi se i edukaciji u unapređenju iskustva korisnika objekta, jer je neophodno uticati na širenje razumevanja vrednosti u sektoru nekretnina izvan tradicionalnih finansijskih metrika. Izgrađeno okruženje treba biti hidro i energetski efikasnije, koristiti manje resursa, podržavati društvenu jednakost, osnaživati osetljive grupe, ali i osnaživati prirodu.

    Implementacijom postulata zelene gradnje, razvojem održivih objekata i integracijom ESG modela u kompanijsku strategiju i poslovni model – MPC se usklađuje sa SDG ciljem 13: „Climate action”, kojim se globalno utiče na smanjenje efekta staklene bašte i karbonskog otiska, dok se razvijanjem obnovljivih izvora energije, postavljenjem solarnih elektrana na krovove naših objekata usklađujemo sa ciljem SDG 7: „Affordable and clean energy”.

    Kakav će uticaj u budućnosti imati ESG rejtinzi, kojima teže zakupci i vlasnici, kompanije generalno?

    ‒ Suština se ogleda kroz primenu društveno odgovorne strategije inkorporiranjem ESG principa u kompanijske procedure, polise i korporativnu kulturu, a zatim, posledično, i na sve objekte MPC portfolija. Kroz kompletiranje ESG rejtinga, što se postiže kreiranjem izveštaja o održivosti, zatim relevantnim industrijskim poređenjem, ali i kroz usklađivanje sa EU taksonomijom, razvija se održiva nekretnina koja dugoročno smanjuje rizik, povećava vrednost i profitabilnost i smanjuje troškove u operativnoj fazi upravljanja objektom.

    Istakla bih da je MPC Properties prva kompanija na tržištu komercijalnih nekretnina koja je kompletirala Izveštaj o održivom poslovanju u skladu sa GRI (the Global Reporting Initiative) standardima za 2021/2022. godinu, dok je u toku izrada GRESB (Global Real Estate ESG Benchmarking) izveštaja, nakon čega planiramo i kompletiranje Moody’s benchmarkinga.

    Kako su nove ESG inicijative koje ste pokrenuli uticale na kompaniju i zainteresovane strane?

    ‒ Radi usklađivanja poslovanja kompanije MPC Properties sa promocijom „Zelene agende” u Srbiji, a u vezi sa smanjenjem emisije gasova sa efektom staklene bašte i očuvanjem životne sredine, na našim objektima sproveli smo nekoliko inovativnih, održivih tehničkih rešenja. Na krovu TC „Ušće” trenutno je postavljena solarna elektrana snage 50 kW na površini od 400 kvadratnih metara. Proizvedena energija se koristi za punjenje električnih vozila postavljenih u garaži TC „Ušće”, a planirana je montaža dodatnih solarnih panela na površini od 1600 kvadratnih metara snage 311 kW.

    Jovana Cvetković, MPC Properties

    Jovana Cvetković, MPC Properties

    U narednom periodu planiramo postavljenje solarnih elektrana i na krovovima svih naših šoping centara. Prvi smo na tržištu komercijalnih nekretnina uveli kompostiranje kao dodatnu strategiju upravljanja otpadom nabavkom mašine za kompostiranje, koja se nalazi na objektu TC „Ušće”, koji je deo komercijalnog kompleksa „Ušće”. Inovacija na ovom projektu se ogleda u novom poslovnom modelu koji podrazumeva tretman otpada na mestu gde se i generiše, jer se organski otpad generisan u TC „Ušće” i poslovnim zgradama „Ušće Towers” pretvara u vredan kompost. Pored navedenih projekata, MPC tim stručnjaka za održive projekte trenutno radi i na projektu ugradnje ekstenzivnog zelenog krova na objektu TC „Ušće”, i to na površini od 800 kvadratnih metara. Ovaj krov će imati integrisan sistem za prikupljanje kišnice za potrebe irigacije zelenog krova i povrtne bašte, a sam kapacitet prikupljanja kišnice iznosi od 12 do 40 litara po metru kvadratnom.

    MPC Properties mreža poslovnih objekata i šoping centara broji ukupno 400 parking mesta za bicikle, čime se promovišu alternativni načini transporta, njihov doprinos čistom vazduhu i zdravom načinu života. Takođe, MPC objekti broje 46 punjačkih mesta za električne automobile, a TC „Ušće” je prvi šoping centar na Balkanu sa BIKEEP parking stanicom sa punjačima za električne bicikle i trotinete. Ovakva stanica do kraja godine biće pozicionirana i na drugim šoping centrima u vlasništvu kompanije. Takođe, jedan smo od pionira razvoja urbanog pčelarstva u Beogradu. Do sada je postavljeno 12 košnica na krovovima naših šoping i poslovnih centara, među kojima su komercijalni kompleks „Ušće” i „Navigator biznis centar 2”.

    Centralno mesto našeg poslovanja čine naši korisnici – posetioci, zakupci i naši zaposleni, a sve aktivnosti koje planiramo i organizujemo imaju cilj da upravo njima pruže autentično iskustvo. Organizujemo i društveno odgovorne inicijative, edukativne radionice i marketinške aktivnosti koje promovišu inkluziju, negovanje različitosti, promovišu programe lojalnosti i brigu prema zajednici. Naš moto je „Sa zajednicom i za zajednicu”.

    Kako vidite da će se uloga ESG-a razvijati u vašoj kompaniji i širem poslovnom okruženju u godinama koje dolaze?

    ‒ Mi ćemo nastaviti da razvijamo i nadograđujemo sve naše zelene inicijative i da osnažujemo ESG polise, kako kroz projekte i nova strateška partnerstva tako i kroz interne procedure i politiku upravljanja. Takođe, imajući u vidu snagu našeg portfolija, koja se ogleda u više od 12 komercijalnih objekata pozicioniranih na važnim gradskim lokacijama, kao i najširu poslovnu mrežu, koja broji više od 400 kompanija, smatramo da je naša obaveza i odgovornost da budemo jedni od predvodnika zelene tranzicije.

    Prema vašem mišljenju, na koji način treba da se postave mediji prema ESG projektima?

    ‒ Pre svega, treba da doprinesu podizanju svesti javnosti i poslovne zajednice, kako bismo došli do novih održivih ideja, rešenja, projekata i saradnji. Takođe, važan doprinos medija je promocija transparentne komunikacije koja ima edukativnu namenu, ukoliko želimo da vidimo stvarnu promenu.

    ESG kolegijum: Sanja Rubeša, MPC Properties (VIDEO)

    O ESG principima i CSR praksama sa predstavnicima kompanije MPC Properties razgovarali smo i u okviru našeg kolegijuma. Pred kamerom BIZLife-a, u prijatnom ambijentu Urban Office Coworking prostora u Knez Mihailovoj bila je Sanja Rubeša, Operations Project Manager.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE