Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Marija Božović direktorka Sektora ljudskih resursa, Mozzart

    „Ključan je razgovor sa zaposlenima“

    Kako učiniti da se zaposleni osećaju cenjenim i poštovanim – za BIZLife govori Marija Božović, direktorka Sektora ljudskih resursa kompanije Mozzart

    Kompaniju Mozzart čini 11 samostalnih organizacionih jedinica. Najveći izazov, posebno u protekle dve godine, bilo je održavanje stalne, redovne i blagovremene razmene informacija između kolega. „S obzirom na to da je rad od kuće tokom ovog perioda praktično postao glavni način funkcionisanja, bilo je veoma važno da naša međusobna komunikacija ostane istog kvaliteta i intenziteta, u čemu smo i uspeli”, govori Marija Božović, direktorka Sektora ljudskih resursa kompanije Mozzart.

    • Vaša kompanija je poprilično glomazan sistem. Kakva je uloga HR-a u jednoj tako velikoj firmi?

    Najvažnija uloga sektora ljudskih resursa jeste da obezbedi visok nivo produktivnosti i zadovoljstva zaposlenih. Samo na prvi pogled deluje da se ne može postići oboje u isto vreme. Naša kompanija je primer da je to moguće.

    • Šta HR treba da postigne kako bismo mogli reći da je uspešan?

    Potrebno je da omogućimo svim svojim zaposlenima maksimalno korišćenje potencijala koje imaju, uz konstantno sticanje znanja i mogućnosti za njihovu primenu.

    Sredina koja se ne razvija svakog dana stagnira i, na kraju, nazaduje.Razvoj i napredovanje zaposlenih su glavni preduslov za ispunjenje svih ciljeva kompanije,

    što dodatno potvrđuje koliko je ovo važan aspekt ne samo kod nas u Mozzartu već i u svakoj kompaniji.

    • Na koji način se upoznajete sa klimom u kompaniji – kako istražujete da li su zaposleni zadovoljni?

    To prvenstveno činimo redovnim pojedinačnim razgovorima sa zaposlenima. Ovo smatramo najvažnijim načinom ispitivanja stavova zaposlenih, jer se on ne zasniva na nekoj popunjenoj anketi, već na živoj reči u dijalogu. Takođe, svi šefovi naših uplatnih mesta jednom sedmično šalju nam svoje izveštaje o različitim temama. Ne zanemarujemo ni eksterna istraživanja, tako da smo prošle godine dva puta i na ovaj način izmerili nivo zadovoljstva zaposlenih i saznali šta je ono što smatraju da može biti drugačije. Dobijeni rezultati se koriste za dalje planiranje aktivnosti.

    • Kako motivisati zaposlenog, osim novčanim stimulansom?

    Iz već pomenutih pojedinačnih razgovora kao jedan od zaključaka izveli smo i to da je

    jedan od osnovnih motivacionih faktora kod zaposlenih svest o tome da su cenjeni, da znaju šta je svrha njihovog posla i da se njihov rad vrednuje.

    Ovo se prvenstveno odnosi na neposredne rukovodioce. Davanje redovne i kvalitetne povratne informacije zaposlenom jedan je od veoma važnih motivacionih faktora. Odavanje priznanja zaposlenom vrlo često mnogo jače utiče na čoveka od novčane stimulacije. Ljudi žele da njihov doprinos bude primećen, cenjen i prepoznat. U tom segmentu je veoma važna dobra koordinacija i saradnja između zaposlenih u HR sektoru i rukovodilaca svih nivoa. Različite vrste benefita, takođe, veoma pozitivno utiču na ljude. Puno je različitih načina, novac nije jedini stimulans, iako se možda često posegne samo za tim. Ljudi su različiti i važna je uloga rukovodilaca u prepoznavanju šta je to što na konkretnog zaposlenog najpozitivnije utiče.

    • Recite nam nešto o vašim kolegama – ko vaše poslovno okruženje čini boljim mestom i na koji način?

    Moje kolege čine tim koji pobeđuje i ovo se odnosi na sve zaposlene u kompaniji. Kada su u pitanju moji najbliži saradnici, reći ću vam samo da nijedan dan ne bi bio isti kada ne bi bilo Dejana da nesebično deli svoje znanje i iskustvo, Gorana da odlično isplanira svaki korak, Vladimira da strateški postavi stvari na odgovarajuće mesto, Saše da najsmirenije na svetu sagleda sve iz svih uglova, Bobana da postavlja nezgodna pitanja kako ništa ne bi promaklo, Valentine da proveri da li je sve finansijski opravdano, Mileta da aplikativno pokrije sve forme, Jelene da iz korporativnog ugla sve potvrdi i iskontroliše, Nemanje da od svega napravi najbolje korisničko iskustvo, Đorđa da nas podseti na projektno upravljanje kada je potrebno i drugog Dejana da napravi odličnu promociju.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE