Nutricionista sa Harvarda otkrila koji VITAMIN i hrana održavaju mozak mladim i zdravim

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mozak

    Nutricionista sa Harvarda otkrila koji VITAMIN i hrana održavaju mozak mladim i zdravim

    Rizik od neuroloških bolesti povećava se kako starimo. Vitamini kojima nutricionista i psihijatar dr. Uma Naido daje prioritet da bi mozak ostao mlad i zdrav su iz grupe B. Depresija, demencija i mentalna oštećenja često su povezani sa nedostatkom vitamina B, pokazalo je istraživanje Medicinskog fakulteta Univerziteta Vejn.

    „Nedostatak vitamina B12 kao uzrok kognitivnih problema je češći nego što mislimo, posebno među starijima koji žive sami i ne jedu pravilno“, kaže Rajaprabhakaran Rajarethinam, psihijatar i glavni autor studije.

    Postoji osam različitih vitamina B, svaki sa svojim primarnim zdravstvenim prednostima:

    1. Povećanje energije

    Vitamin B1 ili tiamin je ključan za osnovnu funkciju naših ćelija i metabolizam. Mozak je jedan od metabolički najaktivnijih organa u telu. To znači da mu je potrebna podrška tiamina da spreči nedostatke koji mogu dovesti do neuroloških problema.

    2. Razbijanje masti

    Vitamin B2 ili riboflavin deluje kao pomoćnik enzimima u ćelijama koji sprovode važne reakcije u telu i mozgu, piše CNBC.

    Takođe pomaže u rastu ćelija, proizvodnji energije i razbijanju masti i lekova.

    Vitamin, mozak

    Vitamin, mozak (Pixabay)

    3. Smanjenje upale

    Vitamin B3, ili niacin, radi sa više od 400 enzima za proizvodnju materijala poput holesterola i masti potrebnih telu i za pretvaranje energije za sve organske sisteme. Niacin je takođe antioksidant, koji pomaže u smanjenju upale.

    4. Podrška za opšte zdravlje mozga

    Vitamin B5, ili pantotenska kiselina, neophodan je za stvaranje molekularnog jedinjenja zvanog koenzim A. On pomaže enzimima tela da grade i razlažu masne kiseline za dobijanje energije.

    Takođe pomaže našim ćelijama da generišu proteine nosače acil, pomažući u proizvodnji neophodnih masti. Mozak je pre svega masnoća, tako da je pantotenska kiselina među najvažnijim vitaminima koji podržavaju zdravlje mozga.

    5. Borite se protiv bolesti

    Vitamin B6, ili piridoksin, je značajan po svojoj ulozi u prevenciji bolesti. Odgovarajući nivo ovog vitamina povezan je sa manjim rizikom od brojnih karcinoma.

    Pored toga, piridoksin pomaže u mnogim hemijskim reakcijama u telu koje podržavaju imunološku funkciju i zdravlje mozga.

    6. Pomaganje ćelijama da bolje komuniciraju

    Vitamin B7, najčešće poznat kao biotin, reguliše ćelijske signale za brzu i efikasnu komunikaciju u celom telu. U mozgu je ključno za ćelijsku signalizaciju preko neurotransmitera.

    Mozak

    Mozak (Pixabay)

    7. Održavanje ravnoteže

    Vitamin B9 ili folna kiselina je popularan dodatak i ključni vitamin za podršku mozga i neurološkog zdravlja, optimalnu funkciju neurotransmitera i uravnoteženo psihološko zdravlje.

    Još jedna prednost je što pomaže u podsticanju ćelijske detoksikacije.

    8. Pomaganje srcu

    Vitamin B12 ili kobalamin je neophodan vitamin za formiranje crvenih krvnih zrnaca i DNK i podržava razvoj i funkciju nervnog sistema.

    B12 takođe podržava razgradnju homocisteina, proteina koji može negativno uticati na zdravlje kardiovaskularnog sistema i dovesti do demencije kada ga ima više.

    Najbolja hrana sa vitaminom B

    Dr. Uma Naido preporučuj šest namirnica bogatih vitaminom B koje ona jede svaki dan.

    1. Jedno jaje sadrži trećinu preporučene dnevne vrednosti vitamina B7, a sadrži i male količine mnogih drugih vitamina B.

    2. Jogurt je bogat i vitaminom B2 i vitaminom B12, kao i prirodnim probioticima, koji podržavaju zdravlje creva i mentalno zdravlje.

    3. Mahunarke kao što su crni pasulj, lebleblija, edamame i sočivo pomažu u poboljšanju raspoloženja i zdravlja mozga. Oni su odličan izvor vitamina B9 i uključuju male količine vitamina B1, vitamina B2, vitamina B3, vitamina B5 i vitamina B6.

    4. Losos je prirodno bogat svim vitaminima B, posebno vitaminom B2, B3, B6 i  B12. Zamrznuti ili konzervirani losos takođe je povoljna opcija.

    5. Seme suncokreta je jedno od najboljih biljnih izvora vitamina B5.

    6. Lisnato povrće poput spanaća, blitve i kupusa je odličan izvor vitamina B9. Ovo je prva hrana koju Naido predlaže pacijentima koji žele da poboljšaju raspoloženje.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE