Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Šapić: Metro u Beogradu po planu – do 2030. godine obe linije

    Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić je danas izjavio da izgradnja metroa u glavnom gradu Srbije ne kasni „ni u jednom segmentu projekta“.

    „Ne kasnimo, sve ide u roku i imamo osnovanu nadu da će u rokovima koje smo postavili, od 2028. do 2030. godine, dve linije metroa biti na raspolaganju Beograđanima“, kazao je on posle potpisivanja ugovora Sekretarijata za javni prevoz Beograda, JKP „Beogradski metro i voz“ i francuske državne kompanije RATP development „o uslugama rane operativne pomoći na projektu Beogradski metro“.

    Šapić je naveo da je trasa prve linije metroa potpuno definsana, dok će se na drugoj liniji izmeniti položaj pojedinih stanica zbog prepreka za koje se nije znalo, ali to neće uticati na funkcionalnost sistema, pristupačnost linije građanima i na povezanost s gradskim javnim prevozom i BG vozom.

    aleksandar šapić, javni prevoz, metro

    Aleksandar Šapić, metro (Screenshot)

    Šta je u planu za 2023. godinu?

    Po njegovim rečima, ove godine će početi da se gradi i Depo u Makišu, kao i prva saobraćajnica koja će ići iznad prve linije metroa, ka naseljima Železnik i Bele vode.

    „Ove godine bi trebalo da se definiše kako bi trebalo da izgleda mašina ‘krtica’ za kopanje metroa, jer ne postoji univerzalna. Pravi se namenski za trasu koju kopa“, kazao je gradonačelnik i dodao da bi ta mašina trebalo da počne da kopa i buši tunele krajem 2024. godine ili 2025.

    Šapić je naveo da građani ne treba da brinu o novcu za izgradnju metroa je taj projekat od nacionalnog značaja i nije prioritet samo za Beograd, već je među prioritetima za državu.

    Aleksandar Šapić, ugovor metro

    Beograd, 13.01.2023. – Gradonacelnik Beograda Aleksandar Sapic i ambasador Francuske u Srbiji Pjer Kosar prisustvovali su danas u Starom dvoru potpisivanju Ugovora o uslugama operatorske pomoci na projektu „Beogradski metro“. (BETAPHOTO/AMIR HAMZAGIC)

    Metro kao „kičma prevoza“

    „Metro je neophodan za Beograd“, ocenio je on i istakao da metro mora da postane „kičma prevoza u Beogradu“.

    V.d. direktora JKP „Beogradski metro i voz“, Andreja Mladenović, podsetio je da je cele prošle godine trajalo nasipanje 72 hektara Makiškog polja, gde treba da se naspe 1,2 miliona metara kubnih peska debljine između 1,5 i četiri metra.

    „Ti radovi idu dobro, a neke deonice su urađene i pre rokova. Pripremamo izgradnju prve zgrade u skopu Depoa, a biće ih ukupno šest, među kojima su operativni centar, garaže, hale za popravku i održavanje vozova, protivpožarna stanica“, rekao je on.

    Izvor: Beta

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE