
Mentalno zdravlje kao imperativ, a ne privilegija
Benefiti koje kompanije nude zaposlenima odavno su prešli granice klasičnih bonusa i dodatnih slobodnih dana. Danas je ključno pitanje kako se benefiti predstavljaju zaposlenima i da li stvaraju dugoročnu vrednost za njih, posebno u kontekstu mentalnog zdravlja, razvoja veština i osećaja svrhe na poslu.
Koje benefite zaposleni zaista žele? Koje benefite nudite ili koje benefite ističite da biste privukli kandidate i zadržali zaposlene? Da li je briga o zaposlenima jedan od benefita? Da li je to uopšte benefit ili se to podrazumeva?
O pozicioniranju na tržištu i uspehu kompanije mnogo govori odnos prema određenim pitanjima i temama, te da li se one svrstavaju u employer branding ili su pitanje strategije i poslovanja kompanije. Sanja Stamenković, psihološkinja i karijerna savetnica na platformi DokTok za BIZLife ističe važnost stvaranja podržavajuće radne sredine kroz pažljivo osmišljene i dosledno primenjene benefite. Ovo su pitanja na koja ona upućuje kompanije kada je reč o employer brandingu.
- Koliko vodite računa o svojim zaposlenima i na koji način brinete o njima?
Sama reč „briga” nekako odmah ukazuje na teret, nema baš pozitivnu konotaciju. Rekla bih da je engleski jezik lukaviji, pa reč „care” više asocira na neku negu, pažnju, nešto o čemu vodite računa jer je važno.
Prvi i najznačajniji benefit jeste sama kompanija, vaša jedinstvena priča koju predstavljate tržištu. Nastojte da se približite budućim zaposlenima tako što ćete ispričati tu svoju jedinstvenu priču, približite se tržištu i kandidatima koje biste voleli da imate u svojim redovima. Objasnite kako se stvari rade kod vas i onda to održite kao obećanje da će zaposleni zaista i doživeti takvo iskustvo kada se pridruže. Psihološki dogovor koji se tada kreira mnogo je značajniji i uticajniji nego onaj koji malo ko čita, a zove se „Ugovor o radu”.

Mentalno zdravlje (Freepik)
- Da li vaši zaposleni razumeju svoju svrhu u kompaniji?
Postižete sasvim drugačiji nivo angažovanja i osećaja pripadnosti ukoliko je zaposleni tu zato što to što radi ima značenje. Da je uveren da njegovi radni sati – bilo da su remote, hybrid ili onsite – imaju svrhu, uticaj na vaše poslovanje.
Svaki početak je težak, bez obzira na to da li je neko na početku ili ima niz godina iskustva i ekspertize. Budite tu za novozaposlene. Omogućite lak i jednostavan pristup alatima, obezbedite procese koji će ih podržati i olakšati prilagođavanje timu. Gradite kulturu prihvatanja greške kao deo učenja. Otvorite vrata i učinite da novozaposleni zaista oseti da je podržan i da može sve da pita.
- Da li se kao benefit ističe i prepoznaje razvoj veština i znanja? Koju vrstu treninga, mentoringa, koučinga imate u svojoj kompaniji? Kako gradite lidere?
Odgovori na ova pitanja, svakako, daju vrlo značajnu notu u vašoj jedinstvenoj priči i prilici koju će prepoznati svako ko želi za sebe takvo okruženje.
Još jedna reč, verovano najbitnija, koja se često koristi u kontekstu brige o zaposlenom jeste – wellbeing. Valjda nam nešto govori o ovom podneblju i poslovnom okruženju ako nemamo pravi izraz da opišemo da vodimo računa o svom fizičkom i, još i više, mentalnom zdravlju. Možemo videti da deo poslodavaca podržava razne sportske aktivnosti, ali bih rekla da je pitanje mentalne higijene i mentalnog zdravlja, ipak, malo zapostavljeno, ponegde čak i ne postoji.
Da li se ovakav nemar ogleda u osecaju „grča u stomaku” koji kreće zaposlenima negde u nedelju po podne? Ovo govori da vam posao nije više izraz zadovoljstva, već tereta koji morate da nosite.
Psihološka podrška, kao vid benefita koji se pojavio od doba korone na našem tržištu, mora postati imperativ i standard svake kompanije, a ne „novina” i odlika uspešnijih organizacija. Zaposleni su tu potrebu prepoznali, na nama je da je omogućimo.
Ključno je i najvažnije na koji ste način benefite uveli i kako ih predstavljate. Ako se ne bavimo načinima kako da uvedemo neki benefit, bavićemo se pitanjima zašto izdvajamo sredstva, a niko ih ne koristi.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Unsplash/Freepik