Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Gemius, izveštaj, čitanost

    Objavljen izveštaj o lažnoj čitanosti domaćih portala: BIZLIfe NIJE na njemu!

    Kompanija Gemius koja se bavi zvaničnim merenjem posete domaćih medijskih sajtova, uočila je dva tipa prevarnih radnji na osnovu kojih su određeni medijski sajtovi beležili veću posetu od stvarne. Kompanija je izlistala portale sa fiktivnim posetama i naš portal, očekivano, nije na spisku. BIZLife se zahvaljuje čitaocima zbog kojih se nalazimo u TOP 40 najčitanijih sajtova u Srbiji i u samom vrhu po čitanosti biznis poratala. 

    Saopštenje Gemiusa prenosimo u celosti:

    U skladu sa članom 9. Pravilnika gemiusAudience istraživanja, obaveštavamo vas da je u prethodnom periodu došlo do pojave fiktivnog saobraćaja, kao i internet saobraćaja koji nije u skladu sa članom 4. Pravilnika. Obe pojave su uticale na rezultate gemiusAudience istraživanja u Srbiji.

    U prvom slučaju (u daljem tekstu Tip 1) radi se o potpuno fiktivnom (nepostojećem) saobraćaju, čiji je privid generisan upotrebom skripte koja je sa sajta „izvora“ našim serverima slala informacije o posetama sajtovima „primaocima“ koje se nisu dogodile.

    U drugom slučaju (u daljem tekstu Tip 2) je generisan postojeći saobraćaj na sajtovima uključenim u gemiusAudience bez namerne akcije posetilaca, kroz pop-up i pop-under prozore prilikom posete trećim sajtovima.

    Kako funkcionišu prevare

    Kada je u pitanju Tip 1, uzrok je maliciozna skripta, kreirana od strane NN lica, sa namerom slanja lažnih hitova u gemiusPrism i Google Analitics naloge trećih sajtova, koji nose lažnu informaciju da se na tim trećim sajtovima dogodila poseta do koje u stvari nije došlo.

    Skripta je otkrivena od strane Gemiusa i predstavljena na sastanku komercijalnih izdavača održanom 22. oktobra, uz iznošenje dodatnih informacija na sastanku komercijalnih izdavača 29. oktobra ove godine. Kako Gemius usled GDPR-a čuva kompletne prikupljene podatke u periodu od poslednje tri godine, nije moguće ustanoviti delovanje te skripte u periodu pre oktobra 2021. godine.

    BIZLife je 38. najposećeniji sajt u Srbiji: Lider među biznis portalima

    Tokom postojanja skripte, prlikom posete stvarnog korisnika nekim od ovih sajtova, njena aktivacija je slala informaciju ka Gemius i Google serverima da je korisnik bio i na sajtovima „primaocima“, predstavljajući ga kao posetu koja je došla sa Facebook-a. U stvarnosti, korisnik nije bio na sajtu „primaocu“, niti imao bilo kakav kontakt sa sajtom „primaocem“, niti su na strani „primaoca“ bili potrebni bilo kakva tehnička akcija niti resurs za realizaciju ovakvog fiktivnog hita.

    Sa druge strane, sajt „primalac“ je ovu „posetu“ mogao da vidi u svom gemiusPrism i Google Analytics alatu kao stvarnu i, ukoliko je bila poseta iz Srbije, bila je uključena u gemiusAudience rezultate, dostupne tržištu. Na spisku portala su 24sedam, Alo, Blic, Buro247, DDL, Expres, Novosti, Objektiv, Pink, Sportske.

    I izdavači traže odgovorne

    Iz Gemiusa navode da će biti preduzete mere u skladu sa zakonom u cilju pronalaženja i kažnjavanja lica koja su odgovorna za kreiranje lažnih zapisa o ovom fiktivnom saobraćaju. Neki od izdavača su obavestili Gemius da su preduzeli ili nameravaju da iniciraju pravne akcije u istom smeru.

    Izdavačima ovih sajtova je, u skladu sa članom 5. pravilnika, dat rok od tri radna dana od dana formalnog upozorenja da ukinu ovu praksu, koji je istekao u sredu 06. novembra.

    U ovom slučaju se radilo o stvarnom saobraćaju, ali ostvarenom bez namere korisnika za dobijanje određenog sadržaja. Tip 2 navedene prevare se odnosi na to da kada odete na sajt za onlajn gledanje serija ili filmova „iskaču“ vam prozori koje niste želeli da otvorite već ste samo kliknuli na dugme Play/Pause, sledeća epizoda, fullscreen itd. a program vam je otvarao sajtove medija.

    Gemius će nastaviti da ulaže maksimalne napore kako bi objektivno, transparentno i nepristrasno istraživao socio-demografske profile, lifestyle navike i interesovanja internet publike u Srbiji, po tržišno dogovorenim pravilima, u interesu unapređenja i očuvanja poverenja u internet kao najmerljiviji oglasni medij.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE