Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Marko Louis

    HRANA ZA DUŠU: ,,Beskraj se nastavlja“

    Muzičar Marko Louis preporučuje kako da nahranimo dušu.

    Svoj šesti studijski album – „Beskraj II” – Marko Louis objavio je za izdavačku kuću Balkan art Collaboration.

    Kako muzičari donose odluku s kojom će izdavačkom kućom sarađivati. Šta vam je Balkan art Collaboration ponudio da drugi nisu i šta vam je najvažnije prilikom sklapanja ugovora sa izdavačem?

    ‒ Do sada sam skoro sve svoje albume i albume mog starog sastava „MaraQYa” objavio za kuću Lampshade media. Imao sam do sada divnu saradnju i poverenje. Moj, sad već dugogodišnji, menadžer i producent Zdravko Vulin otvorio je svoju novu izdavačku kuću – Balkan Art Collaboration – i ponudio mi da ja budem prvo izdanje novog muzičkog lejbla. Pošto mi već dugo sarađujemo i imamo veliko poverenje i poštovanje, imao sam osećaj da je to odlična ideja, odnosno da je to najbolji izbor za „Beskraj II”.

    Postoji više faktora koji mogu da budu ključni kod izbora izdavačke kuće. Marketinški faktor. Na primer, Lejbl je poznat i svako izdanje koje objavi popraćeno je velikim brojem pratilaca. Kada, na primer, moja pesma izađe za tu kuću, imaće publiku koja će to poslušati. Drugi faktor je novac (da li ta kuća može da obezbedi novac za snimanje spotova, marketing, studijski rad, troškove za album, čak i honorar). Treći faktor je poverenje, što je za mene najbitnije. To, naravno, može da se stiče tek ako neko vreme radite sa tom kućom. Najbolje je, naravno, da su prisutna sva tri faktora, ali najčešće mora da se pravi kompromis, pogotovo kada si mlad izvođač.

    Marko Louis

    Marko Louis

    Na novom albumu dominiraju dueti. Snimali ste sa Edom Majkom, Sajsi MC, Kendijem, „Helem Nejse”, koji su, reklo bi se, drugačijeg žanra u odnosu na vas. Zbog čega ste se odlučili za duetske izvedbe? Koja vam je bila zamisao?

    ‒ Moj album „Beskraj”, iz 2017. godine, imao je koncept da skoro svaka pesma ima duet ili saradnju. Sa tim albumom je, na neki način, sve počelo i stvorila se divna publika koja je počela da me prati i mogu da kažem da je tada počela moja karijera. Dok sam radio na novom albumu, nekako se neplanski desilo da opet većina pesama budu dueti. Vrlo brzo sam shvatio da će ovaj album biti na neki način citat. Stvorile su se nove lepe saradnje i „Beskraj” se nastavlja.

    Umetnik Nikola Puzigaća, široj javnosti poznat po izvanrednim angažovanim grafičkim rešenjima, bio je zadužen za vizuelni identitet albuma. Kako je to kada naspram sebe imate istaknutog umetnika, da li vam komunikacija sa njim pomaže da i sami sebe bolje shvatite?

    ‒ Nikola i ja se znamo već neko vreme i nekako se naša saradnja desila prirodno. Nikola je neverovatno talentovan i jako volim njegove radove. Zanimljivo mi je da ga je u ovom slučaju inspirisalo to što sam mu dao ograničenje. Dao sam mu stari omot albuma „Beskraj”, iz 2017, i rekao sam mu da radi sa tim šta želi i šta mu padne na pamet. Taj proces je bio inspirativan, ali sam, takođe, bio obavešten o svakoj promeni. Nikola, pre svega, voli da sluša dobru muziku i baš mi je drago da mu se sviđa i moj novi album.

    Objavili ste spot za singl „Ružice”. Kao biznis medij, voleli bismo da znamo na koji način ste obezbedili budžet za spot i kako se kreira muzički biznis plan.

    ‒ Budžet za snimanje spota sam obezbedio sâm, bez sponzora. Nije to uvek bio slučaj. Uvek sam aktivan u potrazi za finansijskom podrškom. Nekada sam imao sreću da sa prvim imejlom dobijem sponzorstvo, a nekada nemam nikakvu podršku. Što se tiče biznis plana, veoma je lako.

    Marko Louis

    Marko Louis

    Koliko imam budžeta? Koliko imam vremena? Napravim plan A i plan B. Ako nađemo novac, idemo na plan A, ako ne nađemo, onda je plan B. Najvažniji u svemu tome jesu entuzijazam i ideja za spot.

    Ako postoje ta dva faktora, onda će spot biti dobar. Ako ideja nije najbolja, onda može budžet da pripomogne da spot bude na nekom pristojnom nivou.

    Ideja ove rubrike je da nahranimo dušu nekim sadržajem. Stoga, budite slobodni da nam preporučite sadržaj koji bismo mogli da ispratimo: predstavu, knjigu, film, koncert, izložbu, podkast…

    ‒ Trenutno čitam knjigu Vila Smita. Autobiografska priča mog idola iz detinjstva. Topla preporuka. Preporučio bih film „Srećno, Leo Grande”. Nisam dugo odgledao koncert koji me je „izuo”. Zato bih rado preporučio stari koncert, iz 2004. godine, Ališa Kiz – MTV Unplugged. Ispratite umetnost mog prijatelja i saradnika Petra Z. Petar ima dva predivna albuma, gde mogu da se hvalim da sam koautor, producent jednog dela rada. Pored njegove muzike, rado bih preporučio njegove slikarske poduhvate. Imao je već nekoliko izložbi. Koristi jedinstvenu tehniku slikanja – crta na telefonu prstom. Neverovatne detalje je stvorio svojim prstom na malom telefonu. Obavezno pogledajte.

    Kako trošite svoj dan u Beogradu kada niste pod obavezama, nego onako, za svoju dušu?

    ‒ Družim se sa svojom porodicom i odgajam decu. Ne znam ni da vam kažem šta su obaveze i šta je „onako”. „Onako” se snimi album „Beskraj II”, a u slobodno vreme prolazim svakodnevno kroz najlepše i najteže trenutke u odgajanju svoje dece. Ali ako mislite na to kada nemam obaveze u vezi sa svojom profesijom i poslom, onda smišljamo lepe porodične dane, da li u kući ili u prirodi.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE