
Kako izgleda kada se spoje različiti brendovi: Logo Youtube-a i Red Bull-a (FOTO)
Logo kompanije govori sve o njoj bez izgovorene reči. Prenosi skup vrednosti brenda bez tima kopirajtera i uspostavlja vezu između potrošača i proizvoda.
Predstavlja i ispunjenje partnerstva između vlasnika preduzeća i grafičkog dizajnera, čija je saradnja čin komunikacije. Njen konačni dizajn je rezultat diskusija o tome šta logo treba da postigne.
Svaki brend i logotip imaju svoju priču, ali mogu da nastanu i razne kombinacije koje u principu ne mogu da postoje. Šta ako Hari Poter pronađe Prsten moći, šta ako se Majkl Džordan i Lebron Džejms suoče u Space Jam-u i šta ako Starbaks šolje nisu označene imenima kupaca, već njihovim brojevima telefona?
Postoji ogroman broj takvih primera koji u prvi mah izgledaju nespojivo. Neki talentovani ljudi zato rade na preseku ovih stvarnosti, stvarajući nove, do sada neviđene koncepte. Jedan od njih je Mustafa Azam, 28-godišnji grafički dizajner iz Egipta, koji je kreirao čitav niz uvrnutih logotipa, zamišljajući kako amblemi globalnih brendova izgledaju u stilu logotipa drugih brendova.
브랜드 로고 다른 로고 스타일로 제작, 로고가 중요한 이유 알 수 있군요. 알파벳 달라도 원래 로고가 보이는군요
logos twisted – Mostafa Azzam https://t.co/zb8KEXZ1Nu pic.twitter.com/2lUdOrjtHp
— lunamoth (@lunamoth) August 20, 2022
Kako je nastao spoj različitih brendova?
Bored Panda je sastavila izbor najinteresantnijih i najoriginalnijih mešapova koje je napravio grafički dizajner Mustafa Azam.
„Sve se to dogodilo kada sam proučavao logotipe poznatih brendova. Samo sam pokušavao da shvatim kako su ove boje, fontovi i stilovi kombinovani urezani u našu svest više nego što možemo da zamislimo. Na primer, ako izaberemo McDonalds logo, definitivno možemo lako da prepoznamo brend samo dodavanjem tačnog tona žute i crvene koje koriste, a ovo mi je bilo neverovatno kada sam prvi put probao“, rekao je on.
Smešna priča koja stoji iza ovih logotipa je da samo pokušavao da spoji logotipe poznatih brendova da bi video ishod i kako će to uticati na njegov mozak, a takođe i na njegove oči, priznao je.
„Pa kada sam napravio prvih 10 logotipa i odlučio da ih podelim bio sam zabrinut kako će ljudi reagovati na njih. I da budem iskren, bio sam iznenađen što su ovi logotipi postali viralni na društvenim mrežama, pa sam pokušao da ih napravim više jer se ljudima to zaista dopalo“, objasnio je Mustafa.
The perfect way to show why a brand’s colors and fonts should never be undermined – Mostafa Azzam pic.twitter.com/Wk3ftGvfMW
— Product Hunt (@ProductHunt) August 19, 2022
#BrandingTwitter✋Why a brand’s font and colours matter
Which one threw you for the biggest loop?!1/2
Credits: #MostafaAzzam #marketing #brands #branding #logos pic.twitter.com/vohVmFgUfP— Nengi Akinola (@NengiAkinola) August 19, 2022
Grafički dizajner je privukao veliku pažnjom igrom sa logotipima kompanija. Međutim, veoma je važno znati kako se kreira i kako stvarno treba da izgleda logo koji predstavlja određeni brend.
Kako se zapravo kreira logotip firme?
Najbolji način da se prikaže osećaj stila je da pronađete i usavršite postojeći simbol koji najbolje predstavlja ono što kompanija radi. Kao što poslovica kaže, forma prati funkciju. Pridržavajte se tog pravila i to će vam uštedeti vreme i novac, savetuje izvršni direktor „Westgarth Wines“ Aleksandar Vestgart koji se bavi proizvodnjom vina, prenosi Forbes.
Oblikujte i obojite svoj logotip na način koji se pamti. Na primer, ako služite hamburgere, neka lepinja bude svetlija od lista zelene salate ili parčeta paradajza ili neka pljeskavica izgleda sočnije od bilo čega drugog što kupac vidi. Počnite sa poznatim i idite odatle, objašnjava Alekandar Vestgart.

Hamburger (Pixabay)
„Na primer, cvećara koja koristi ružu kao svoj logo. Cvet odgovara onome što ona radi: može biti jedno od cveća koje uključuje u svoje aranžmane. Kada je reč o ruži, stabljiku obojite u neonsko ili dizajnirajte jednu od latica da izgleda kao strelica koja pokazuje nagore. Izaberite, oblikujte i poboljšajte svoj logotip“, navodi on.
Kakav logo ne treba da bude?
Ako je logo više zamućen nego pristupačan, ako je više tajanstven nego koherentan, ako je više problematičan nego precizan – vlasnik firme bi trebalo da shvati da potrošači pogrešno razumeju logo. Aleksandar smatra da treba da pitate svoje kolege da li shvataju logo, jer svako kašnjenje sa njihove strane znači jednu od dve stvari: ili ga ne „shvate“ ili ga mrze, iako se možda plaše da to kažu.
Drugim rečima, nemojte žrtvovati trgovinu zarad umetnosti. Ne dozvolite da fensi dizajn, koji ne odražava vašu poruku, diktira kako ćete se ponašati. Ne dozvolite da dizajn ometa potrošače, u slučaju da je vaš logo suviše teško dešifrovati, napomenuo je Vestgart.
„U mom slučaju, moj logo je i jednostavan i razumljiv sam po sebi. On sadrži crni trio boca vina, čije siluete stoje iznad naziva mog preduzeća. Moj logo je direktan, u čemu je i poenta. Ne ostavljam prostor za apstrakciju jer je umetnost u onome što nudim, u vrhunskim vinima. Logo je koliko jasan, toliko i sažet“, zaključio je izvršni direktor „Westgarth Wines“ Aleksandar Vestgart.
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay