Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ivana Vukić, menadžerka korporativnih komunikacija i javnih politika za Zapadni Balkan

    Ivana Vukić, PepsiCo: „Ljudski kapital ostvaruje vrednost i rast“

    „Koncept regenerativne poljoprivrede sprovodimo već nekoliko godina, a reč je o procesu kojim vodimo računa da zemlja koju obrađujemo dugoročno bude zdrava i plodna”, za BIZLife govori Ivana Vukić, menadžerka korporativnih komunikacija i javnih politika za Zapadni Balkan u kompaniji PepsiCo.

    Kada je, pre dve godine, počela da radi u kompaniji PepsiCo, Ivana Vukić bila je deo tima koji se bavi internim komunikacijama i unapređenjem korporativne kulture u multikulturalnom okruženju. „Bile su to dve intenzivne godine, tokom kojih sam se upoznavala sa kompanijom, načinom na koji brine o svojim zaposlenima i njihovim potrebama, a istovremeno vodeći računa da PepsiCo ponašanja, poput inkluzije i prihvatanja različitosti, budu visoko na lestvici prioriteta”, govori.

    Tekuću godinu u njenoj poslovnoj svakodnevici obeležila je promena. Prešla je na poziciju menadžerke korporativnih komunikacija i javnih politika za područje Zapadnog Balkana, što je atraktivna, ali i veoma odgovorna pozicija. „Ona podrazumeva da sve ono što radimo kao kompanija bude pretočeno u formu koja je jasna, informativna, a ujedno i zanimljivo ispričana svim našim ciljnim grupama. Naša primarna ciljna grupa jesu potrošači, ali kao kompanija čiji su proizvodi dostupni na tržištu skoro 30 godina, sa više od 1300 zaposlenih i fabrikom koja se nalazi u mestu Maglić, kod Bačkog Petrovca, taj broj ciljnih javnosti daleko je složeniji”, ističe.

    • Povod za razgovor su inovacije. Na koji način se inovacije implementiraju u poslovanju kompanije PepsiCo?

    Kao multinacionalna kompanija, uvek se trudimo da pružimo nešto novo u projektima koje sprovodimo, bez obzira na ciljnu grupu. U ovom trenutku bih posebno izdvojila jedan projekat koji su kreirale i implementirale kolege iz Sektora lanca snabdevanja, a mi ga zovemo „Podaci u akciji”.

    Naime, nedavno smo kreirali alat „On-Shelf Availability”, koji nam pomaže da na dnevnom nivou dobijamo podatke o prodaji i zalihama kod određenih kupaca, koje prebacujemo u veoma kompletne matematičke algoritme – i da unapredimo dostupnost proizvoda na policama, kako i samo ime projekta govori.

    To nam omogućava kontinuitet u praćenju stanja na licu mesta, na osnovu čega možemo da unapredimo različite aspekte u prodaji, što dovodi do najboljeg iskustva našeg krajnjeg potrošača. Pomenula bih da je ovaj alat prepoznat kao najbolji na nivou kompanije u Evropi, jer smo jedini uspeli u tome da podatke prebacimo u konkretne akcije na terenu.

    • Dalje, inovacije se tiču i načina rada, organizacije, projekata itd. Čini se da posebno inovirate strategiju održivog poslovanja. Opišite nam to detaljnije.

    Strategija održivog razvoja je nešto na šta smo posebno ponosni. Odgovornost prema zajednici je sadašnjost i budućnost uspešnog biznisa. Mi, već petnaestu godinu zaredom, poslovanje zasnivamo na principima odgovornog poslovanja, što se najbolje pokazuje kroz poslovnu viziju Pobeđujemo uz PepsiCo Positive (pep+). Pep+ je strateška transformacija koja održivost i ljudski kapital stavlja u središte načina na koji se ostvaruju vrednost i rast, tako što deluje unutar planetarnih granica i inspiriše pozitivne promene za planetu i ljude. Osim toga, veoma nam je važan doprinos zajednici, kao i kreiranje inkluzivnog radnog okruženja, u kome svako može da bude svoj. Svedoci smo klimatskih promena i zato smo na globalnom nivou postavili vrlo ambiciozne ciljeve – postizanje nulte neto emisije ugljen-dioksida do 2040. godine, kao i apsolutno smanjenje emisije gasova staklene bašte za više od 40 odsto do 2030.

    • Kako se tehnološki razvoj konvertuje u profitabilniji biznis?

    Čini mi se da je za industrije poput naše tehnološki razvoj prioritet. On se ne ogleda samo u načinu proizvodnje, mada naša fabrika u Magliću zaista predstavlja centar PepsiCo sveta kada je reč o primeni tehnologija. Danas tehnologije obuhvataju čitav lanac snabdevanja – od njive i načina na koji gajimo naše sirovine do police i iskustva potrošača. Digitalna transformacija svih segmenata lanca vrednosti u proizvodnji i distribuciji napreduje svakoga dana, a kompanije moraju da se prilagođavaju i budu uvek korak ispred.

    • Koncept regenerativne poljoprivrede je u fokusu delovanja kompanije. Opišite nam cilj, misiju i viziju tog projekta.

    Koncept regenerativne poljoprivrede sprovodimo već nekoliko godina, a reč je o procesu kojim vodimo računa da zemlja koju obrađujemo dugoročno bude zdrava i plodna. Da bi se jedna kesica čipsa našla u rukama potrošača, kreiran je kompleksan proces i važna je uloga svakog učesnika u poljoprivrednom lancu. Ta priča počinje na polju krompira,

    a u Srbiji je za kompaniju PepsiCo to više od 1200 hektara plodnog zemljišta, sa kog se, u proseku, dobija 40 tona prinosa po hektaru.

    U svakom koraku se vodi računa o prirodnim resursima koji se koriste, a naš cilj je da proširimo praksu regenerativne poljoprivrede na više od tri miliona hektara globalno, unapredimo egzistenciju više od 250.000 ljudi u lancu poljoprivrednih dobara i osiguramo održivu nabavku celokupnih ključnih sirovina, tako da uključuju ne samo useve iz neposrednog izvora (krompir, kukuruz, ovas) već i sirovine koje se nabavljaju od drugih proizvođača, kao što su biljna ulja i žitarice.

    • Generalno govoreći, koliko je naše tržište spremno na inovacije?

    Tržište je spremno onoliko koliko smo mi spremni da ih implementiramo kao veliki sistemi. Mi smo ti koji inovacije donose, sprovode i prilagođavaju, a zbog načina na koji ih donosimo i benefita koje tržište ima – i naši potrošači su spremni da ih usvoje. Možemo reći da imamo resurse da edukujemo, samo je važno da na pravi način i pravim kanalima prenesemo poruku koja ima vrednost i da sve radimo sa svrhom

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE