Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Lidl već „otkinuo“ tri posto tržišta

    Za dva meseca koliko posluje u Srbiji, nemački trgovinski lanac Lidl već je uspeo da „osvoji“ tri do četiri odsto domaćeg tržišta.

    Procene Komisije za zaštitu konkurencije koja je uradila opsežno istraživanje tržišta maloprodaje bile su proletos da će lider maloprodaje u Nemačkoj vrlo brzo zauzeti od pet do sedam odsto tržišta.

    Nezavisni stručnjaci i ekonomisti tvrdili su kada je Lidl došao, da bi posle godinu ili dve u Srbiji mogao da napreduje i mnogo više od toga i zauzme od 10 do 15 odsto tržišta, dok su neke druge analize pokazale da je Lidl u drugim zemljama u kojima posluje najčešće do 10 odsto tržišta dolazio nakon 10 godina poslovanja.

    Lidl je očigledno odličnom strategijom za naše tržište – niska cena, pre svega – uspeo da privuče u kratkom roku mnoge potrošače u Srbiji. Dobra stvar za potrošače je i to što su i drugi odgovorili sličnom merom, spuštanjem cena.

    Na to prvo podseća i Saša Đogović iz Instituta za tržišna istraživanja, koji kaže da je spuštanje cena bilo prvo što su uradili neki marketi kada je Lidl počeo da radi.

    „Lidl je počeo da im cenovno parira, očigledno je da je nemački lanac dobro proučio srpsko tržište pre nego što je došao. Fokus su stavili na nisku cenu, a sve ostalo uključujući odnos kvalitet – cena su im sporedne stvari“, kaže Đogović za Danas.

    Zbog niske kupovne moći građana Srbije, kako kaže, niska cena je ovom lancu i najjača karika sa kojom lako mogu da pariraju svim ostalim konkurentima. Međutim, ukupno 19 radnji Lidla u 14 gradova ne može u velikoj meri da pokvari poslovanje najvećim igračima.

    Zbog toga mogu da strahuju samo male, komšijske radnje, a takvih je u Srbiji gotovo 80 odsto.

    Ukrupnjavanje je nešto što je neminovno, jer je tako svuda u svetu, pa će male radnje morati da izaberu drugačiji asortiman. Moraće ili da se specijalizuju ili da se odluče za robu domaćih proizvođača koja ne može da se nađe u drugim velikim radnjama, napominje Đogović.

    Predsednik Nacionalne asocijacije potrošača Srbije Goran Papović kaže da je dobra stvar za potrošače što su dolaskom Lidla cene snižene. „U svim zemljama u kojima Lidl posluje došlo je do toga da su i ostali lanci spustili cene u proseku za 20 odsto“, ističe Goran Papović.

    Naravno, s druge strane ima i zamerki, a jedna od glavnih je, kako kaže, odnos domaćih proizvođača na rafovima u ovim prodavnicama u odnosu na ostale. „Mislim da treba videti koliko je domaćih dobavljača i naročito kada se radi o voću i povrću“, napominje Papović.

    Izvor: Danas

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE