Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    lidijia leković

    U BIZNIS ušla sa 24 godine, u najnestabilnije vreme: „Htela sam bolju budućnost od zacrtane“

    Radni dan jedne preduzetnice u Srbiji devedesetih godina izgledao je ovako: odeš na posao, podigneš slušalicu i čekaš signal pola sata, a zatim i poslovnog partnera koji nikako da se javi jer je previše zauzet, pa bojeći se da ne izgubiš vezu, ostaneš na telefonu polovinu radnog dana.

    Teško da mladi preduzetnici to mogu da zamisle danas, kada se, moglo bi se tako reći, ne oprašta čekanje od 15 minuta za odgovaranje na mejl.

    Ali, Lidija Leković, vlasnica kozmetičke kompanije Leco, radni dan iz prve rečenice može da zamisli. Zašto? Pa jer je u privatnom biznisu već 30 godina.

    Kompanija Leco se bavi uvozom i distribucijom velikog broja globalno poznatih kozmetičkih brendova iz više od 10 različitih zemalja, a u svojoj ponudi ima i najinovativniju kozmetiku na svetu – korejsku.

    „Od drugih kompanija iz iste branše se razlikujemo jer postojimo dugo, skoro 30 godina,  kao i po tome što pokrivamo  gotovo sve kanale  prodaje. Sem saradnje sa velikim trgovinskim i drogeriskim lancima, radimo sa farmaceutskim lancima i samostalnim apotekama, kao i tradicionalnim trgovinama .Posebno smo fokusirani na razvoj web trgovine i našeg  online shopa https://www.onlinekozmetika.com/ . Za mnoge brendove smo ekskluzivni regionalni zastupnici, te smo izvoz robe usmerili i ka susednim tržištima“, započinje razgovor sa nama Leković.

    Kako se našla u privatnom biznisu?

    U biznis sa kozmetikom ušla je devedesetih godina. Iako znamo kakve su tada bile društvene prilike, danas je gotovo neshvatljivo kako je nekada bilo onima koji bi odlučili da se bave preduzetništvom.

    Kako nam priča Lidija Leković, ranih devedesetih, posle završetka Matematičkog fakulteta, nije bilo mnogo šansi da nađe posao u struci.

    „Nisam mogla da se uklopim u mogućnosti koje su mi fakultet i ta dostupna radna mesta pružali, nisam bila zadovoljna i nekako sam tražila način da izađem iz zacrtanog, tradicionalnog okvira koji ide posle studija. Poznanstva sa ljudima i sklop nekih srećnih okolnosti, otvorila su mogućnost za pokretanje privatnog biznisa“, govori naša sagovornica.

    Lidija Leković, mlada žena sa nepune 24 godine, započela je biznis u tadašnjoj Jugoslaviji koja je bila uveliko pred raspadom. Prepreke na putu bile su nemerljive.

    „Ja sam u biznis ušla sa 24 godine i to nisam smatrala tako ozbiljnim, jer nije bilo prevelike vizije. Društvene okolnosti su bile jako nestabilne, ali sam pomislila da vredi probati. Rezultat mog nemirnog duha i želje, kao i sklop srećnih okolnosti, pomogli su mi da krenem i napravim ozbiljnu priču“.

    Zašto baš kozmetika?

    Kozmetika joj je bila i do danas ostala velika inspiracija.

    Kako navodi, to je oblast koja se veoma brzo razvija, kako u širini asortimana, tako i u tehnološkom smislu.

    Kozmetika  tokom vremena prolazi kroz razne inovacije, velika su ulaganja od strane proizvođača u tehnologiju i nove sastojke.

    „Sa druge strane, sve je više edukovane publike koja jednostavno traži nove trendove, novu priču i proizvode koji rade“.

    Jedan od svetkih kozmetičkih trendova koji posebno naglašava je i korejska kozmetika.

    „Poslednjih nekoliko godina je period kada pored  evropske kozmetike u Srbiji imamo i veliki uticaj korejske kozmetike, po kojoj je Leco posebno poznat“.

    Kako nam objašnjava, to je kozmetika koja ide i 12 godina ispred kozmetike kakvu Evropa poznaje.

    „U pitanju je jedna od najinovativnijih kozmetika na svetu, po mnogim parametrima. Po prometu je treća na svetu i kako u Koreji smatraju, ona tehnološki  ide 12 godina ispred kozmetike kakvu Evropa poznaje“, priča Lidija.

    Šta je najbitnije za uspeh u poslu?

    Za uspeh u poslu najvažnija je, po njenom iskustvu i mišljenju, fleksibilnost.

    „Najvažnija stvar je fleksibilnost, praćenje brzih promena koje se dešavaju na tržištu, prepoznavanje promena i prilika.  Leco ih savladava tako što ne čeka  da se nešto promeni, već predviđa situacije i ide im u susret neprekidnim inoviranjem“, otkriva Lidija Leković.

    Najproblematičnije na preduzetničkom putu bilo joj je usklađivanje poslovnog i privatnog života.

    „Vrlo je važno da na tom putu uspeha  žena preduzetnica ne izgubi sebe, sačuva porodicu i ne zaboravi na sitna zadovoljstva koja život znače“, poručuje vlasnica kompanije Leco.

    Kako ističe, za ženu je najvažnije balansiranje između privatnog i poslovnog

    „Balansiranje između sebe, porodice i biznisa je za ženu najvažnije“, zaključuje Leković.

    Kakvi su planovi za budućnost?

    Planovi za budućnost su joj da zadrže poziciju jednog od najpoželjnijih poslodavaca u regionu.

    „Želimo da zadržimo poziciju jednog od najpoželjnijih poslodavaca u regionu i inspirišemo naše zaposlene ka konstantnom usavršavanju. Namera je da, kao i do sada, budemo stabilan i pouzdan partner našim dobavljačima i kupcima. Pošto je u ovoj oblasti ključno pratiti nove trendove, želimo da prva asocijacija potrošača na kompaniju Leco budu inovativni proizvodi vrhunskog kvaliteta“.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE