Krstinja Šćepanović, OTP banka: "Znamo li se?"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Krstinja Šćepanović, OTP banka: “Znamo li se?”

    Piše: Krstinja Šćepanović, zamenik direktora Direkcije za ljudske resurse i direktor HR biznis partnerstva i razvoja, OTP banka

    Poslednje decenije možda najučestalije HR teme jesu generacija Z i ljudski kapital koji dolazi na tržište radne snage. Mnoga istraživanja su pokušala da nam ukažu šta možemo očekivati i kako se spremiti za generacije koje dolaze. Vrlo često sam dolazila u situaciju da, čitajući tekstove, osećam profesionalnu zabrinutost da li ćemo umeti da se prepoznamo i razumemo. Danas imam drugu perspektivu, koja je utemeljena na iskustvu i saradnji sa tim istim „mladim čudacima” – kako su nekad predstavljani – toliko različitim od nas koji pripadamo nekim pređašnjim generacijama.

    Izuzetne energije i pokretljivosti, brzih misli i dela, radoznali, obrazovani i izuzetno informisani, izazivaju svet oko sebe da se kreće bržim korakom. U brzini pokreta znaju da naprave raskorak, siđu sa glavne trase ili proklizaju, ali se ne bave duboko razlozima zbog kojih je do toga došlo. Zahvalni su na iskustvu iz kog su izvukli poentu i nastavljaju dalje. Vrlo sigurni u svoje stavove, sagrađene na pregršt različitih informacija koje poseduju, nezavisno i hrabro teže svojim uverenjima. Generacija koja je rasla i razvijala se zajedno sa internet tehnologijom najveći je njen konzument i diktira digitalni pravac u svim segmentima života.

    Da bi danas poslodavac privukao mladog i kvalitetnog čoveka, mora mnogo više da se izloži i eksperimentiše, bude inovativan i provokativan, kako bi probudio radoznalost. Ako to uspemo, daće nam šansu da se pokažemo. Uloge se menjaju. Sada poslodavac mora da se trudi i dokazuje da bi osigurao kontinuitet i smanjio neizvesnost. Mladi ljudi često ne poznaju ograničenja, nemaju zadršku i ne osećaju strah u vezi sa poslom. Digitalni svet, u kom su oni apsolutni vladaoci, nema barijere. U njemu se direktno i javno komunicira, lako se povezuju ljudi, brzo se uči i razmenjuje informacija. Takvo i poslovno okruženje žele za sebe. Transparentno, izazovno, spremno na brze odluke i reakcije i bez mnogo stega, pravila i propisa. Iako nemaju dovoljno potvrđenih dostignuća iza sebe, traže prilike brže nego ranije generacije, ali i preuzimaju odgovornost za svoja dela. Moramo im praviti okruženje koje će im stalno otvarati mogućnosti i prilike za novim i vrednim. Oni imaju vrlo jasna i visoka očekivanja od poslodavca, a nevoljno pristaju na kompromise.

    Kompanije danas moraju da se otvore, da zaborave načine na koje su radile poslednjih decenija – u modelu poslovanja i u kulturološkom smislu.

    Suština biznisa je manje-više ista vekovima, ali se menja način na koji će se raditi – danas mnogo brže nego ikada. Nama koji računamo na nove snage mnogo je važno da razumemo njihove potrebe i pokušamo da ih uvažimo, jer oni naše neće. Važno je da poslodavac adekvatno kanališe njihove potencijale i učinak, čime će ostvariti korist i za sebe. Moguće je – ako smo dovoljno kreativni i pažljivi.

    Procesi upravljanja ljudima se organizuju drugačije, interakcija se potpuno razlikuje, fokus je veći na iskustvu zaposlenog i njegovom zadovoljstvu. Aktivizam, kao trend novog doba, prati i pripadnike mlađih generacija i u radnom okruženju. Često su inicijatori raznih stvari u kompaniji, jer ih krasi neustrašivost i uverenje da je potrebno baviti se i globalnim temama i da smo lično odgovorni za pokretanje i očuvanje vrednosti.

    Ostaje da razumemo da se svet neće vratiti unazad i da onaj ko se ne menja i ne prilagođava nema mnogo izgleda u budućnosti. Važno je da čuvamo prave vrednosti, negujemo ih i razumemo da su oko nas, samo ih, možda, neko drugi iskazuje na drugačiji način, počevši od toga da sve manje koristi reči, a više sliku.

    Izvor: BIZlife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE