Kosta Benić, Knjaz Miloš: Pepsi je bio „šlag na torti” (VIDEO)
Iza kompanije Knjaz Miloš je još jedna uspešna godina, a ispred – inspirativna vizija budućnosti. Kompanija kontinuirano raste zahvaljujući strateškom navigiranju poslovanja u turbulentnim vremenima i postupnoj transformaciji u jedan od najvećih proizvodnih centara u ovom delu Evrope.
Istovremeno, na FMCG tržištu Knjaz uživa izuzetno profesionalno poštovanje, izgrađeno na dokazanim rezultatima tima predvođenog nekim od najboljih FMCG stručnjaka na ovim prostorima, prilikama za učenje i razvoj mladih i jedinstvenoj korporativnoj kulturi.
Za BIZLife govori Kosta Benić, menadžer za ključne kupce u kompaniji Knjaz Miloš.
- Zašto Knjaz Miloš?
Početkom 2022. godine, tržištem se pročula priča kako će Knjaz Miloš i Pepsi biti jedna porodica. Kod pripadnika FMCG industrije ta vest nije prošla neopaženo. Bilo mi je drago, budući da je to ogroman uspeh za lokalnu kompaniju, nekadašnjeg državnog giganta sa burnom istorijom, čiju smo stratešku transformaciju u ozbiljnu kompaniju koja proizvodi napitke svi na tržištu pomno pratili, posmatrajući kako udeo Knjaza na policama marketa postaje sve veći, raznovrsniji i atraktivniji.
Pepsi je bio „šlag na torti” već zaokruženog portfolija jakih, lokalno kreiranih proizvoda, koji pokreću nove kategorije, prilike za konzumaciju i inoviraju nastup na tržištu. Krajem aprila iste godine, sa mnom su kontaktirale kolege iz HR sektora Knjaza da se upoznamo i razgovaramo o viđenju budućnosti, kompanijskom i mom, ličnom, i da li nam se putevi poklapaju.
Istovremeno, radeći tada u Atlantic Grupi, za Knjaz Miloš Key Account tim, znao sam, po dobrom glasu, da slove za izuzetno dobru i jaku ekipu, prepunu iskustva i dokazanih znanja. Razgovor je pokazao da delimo viziju i tako sam postao deo kompanije Knjaz Miloš.
- Kako biste opisali posao Key Account Managera u velikoj proizvodnoj kompaniji?
Ključni zadatak Key Account Managera je da sprovodi i prilagođava komercijalne inicijative i prodajne strategije kompanije kod najvećih kupaca tako što istovremeno razvija svoje kupce i gradi dugoročne odnose sa njima na bazi saradnje i uzajamnog razumevanja. Za mene je najveće zadovoljstvo u celom procesu kada do uzajamnog rasta dolazi tako što se stvara nova vrednost za obe strane, kroz inovacije koje dovode nove kupce u kategoriju.
Knjaz Miloš godinama na tržištu demonstrira upravo tu strategiju, lansirajući sa velikim entuzijazmom fantastične inovacije i pokazujući šta sve industrija napitaka može da ponudi. Dobar primer je naš Knjaz Miloš Aromatični, koji je podigao vrednost kategorije gazirane vode, privukao nove potrošače i doneo rast kompaniji i brendu Knjaz Miloš, ali i našim kupcimai tržištu.
Drago mi je što kompanija u kojoj radim ima veliku slobodu da osmisli, adaptira i tempira svoju prodajnu strategiju i što mi omogućuje da podržim svoje kupce kada im je bitno, kao što podržavaju i oni nas. Kada je trebalo da osmislimo strategiju za Pepsi i implementiramo je na impresivan način na lokalnom tržištu, uradili smo to uz veliku podršku naših Key Account partnera. Na krilima snage kompanije Knjaz Miloš, sa jedne strane, i odlično izgrađenih odnosa sa kupcima, sa druge strane, uspeli smo da za kratko vreme vratimo Pepsi na police prodavnica širom zemlje.
KNJAZ MILOŠ IMA VELIKU SLOBODU DA OSMISLI, ADAPTIRA I TEMPIRA SVOJU PRODAJNU STRATEGIJU
- Šta vas motiviše?
Motivišu me saradnja, timski duh i mentorstvo. Srećan sam što su podrška idejama, dobro usmeravanje i odlična komunikacija uvek bili deo moje karijere. U Knjazu posebno moram da istaknem mentorstvo, jer su izvanredne prilike i sloboda koja se pruža mladim menadžerima, a koje nose i rizike, uvek podržane od strane tima lidera, koji postavljaju visoka očekivanja, ali i pružaju iskustvo i podršku. Tako je kriva učenja impresivna, kao i lična satisfakcija brzim i relevantnim postignućem.
Lepo je i kada kompanija, uoči velikih inicijativa, namenski osmisli kako da motiviše tim koji čeka veliki i važan posao. Knjaz, kao kompanija, u tom pogledu prednjači idejama koje su „izvan kutije” na tržištu. Tako sam ja, u okviru inicijative naših ljudskih resursa Explore with Impact, sa kolegama išao u Njujork, u zemlju iz koje dolazi Pepsi, da učimo i prikupimo ideje na najvećem svetskom tržištu. Treba li da kažem da nam inspiracije i motivacije nije manjkalo?
Izvor: BIZLife
Foto: Stefan Jovanović / BIZLife