Korisnici masovno napuštaju X i odlaze na NOVU aplikaciju koja sve više raste
Konkurent platforme X, Bluesky, popeo se na prvo mesto na američkoj listi Apple App Store-a ove nedelje, jer su mnogi korisnici platforme Elona Maska najavili da će je napustiti zbog njegove uloge u predsedničkim izborima u SAD-u.
Broj korisnika Bluesky-a se udvostručio u poslednjih 90 dana — u utorak je kompanija izjavila da je dobila milion novih prijava u protekloj nedelji, čime je dostigla više od 15 miliona ukupnih korisnika.
Energija na platformi X je primetno drugačija: Mask je mesecima koristio sajt kako bi podržao predsednika Donalda Trampa. U poslednje vreme, istraživači su zabeležili porast u seksističkom jeziku, poput izraza „tvoje telo, moj izbor“ na sajtu. Uz to, ranije promene koje je Mask uveo uključuju smanjenje broja moderatora, vraćanje zabranjenih naloga, omogućavanje rasističkih i nacističkih naloga i izmenu sistema verifikacije platforme kako bi se omogućilo svakome ko je spreman da plati da dobije verifikaciju, bez obzira na sadržaj koji objavljuje — sve ovo je negativno uticalo na glavni posao kompanije s oglašavanjem.
Brojni istaknuti novinari ove nedelje su najavili da napuštaju platformu X i prelaze na Bluesky, uključujući Čarlija Varcela iz Atlantika, Maru Gej iz NewYork Times-a i bivšeg CNN voditelja Dona Lemona. Britanske novine The Guardian takođe su u sredu objavile da više neće objavljivati sadržaj na platformi X sa svojih zvaničnih kanala, nazivajući X „toksičnom medijskom platformom,“ ali nisu precizirali koje druge platforme planiraju koristiti za promociju svog rada.
Iako Bluesky možda trenutno doživljava vrhunac tri godine nakon svog pokretanja, tvrdnje da će „uništiti“ X treba uzeti sa rezervom.
Kao privatna kompanija, X ne deli podatke o broju korisnika. Nedavne procene trećih strana o trendovima korisnika su mešovite, mada se čini da je dosledan rast korisnika, koji je platforma uživala pre nego što je Mask preuzeo vlasništvo, bio poremećen u poslednje dve godine. Međutim, — na bolje ili, verovatnije, na gore — sajt je do sada izdržao stvaranje brojnih konkurenata, vraćanje naloga belih supremacista i širenje rasističkih teorija zavere koje dolaze od samog Maska, a da nije pao u zaborav.
„Korišćenje platforme X je na najvišem nivou do sada i nastavlja da raste,“ izjavila je u sredu generalna direktorka X-a, Linda Jakarino. „Za sve naše korisnike — svih interesovanja, političkih opredeljenja i stavova — uvek ćete imati mesto gde možete slobodno i sigurno učestvovati u globalnom razgovoru.“
Korisnici platforme X napuštaju je nakon izbora?
Više od 115.000 korisnika iz SAD-a deaktiviralo je svoje naloge na platformi X dan nakon izbora, što je najveći jednodnevni egzodus otkako je Mask preuzeo kontrolu nad platformom, prema digitalnoj obaveštajnoj platformi Similarweb. A to uključuje samo korisnike koji su deaktivirali naloge putem veb-sajta, a ne putem mobilne aplikacije.
Međutim, X je takođe imao najviši saobraćaj na internetu cele godine tog istog dana, sa 46,5 miliona poseta na desktop uređajima, što je za 38 odsto više u odnosu na prosečan broj poseta u prethodnim mesecima, navodi Similarweb. Bluesky je takođe zabeležio porast dnevnih poseta na Dan izbora i dan posle, na 1,2 miliona i 1,3 miliona, respektivno, u odnosu na oko 800.000 u prethodnim danima.
„Da li će doći do merljivog pada publike na platformi X kao posledica politike, ostaje da se vidi,“ rekao je Dejvid Kar, urednik za uvide, vesti i istraživanje iz Similarweb-a, u blog postu u utorak. Međutim, dodao je, „Nedavni dnevni vrhunac u američkom saobraćaju na platformi X ne može da nadoknadi pad publike koji je ova platforma doživela u protekle dve godine od kako je Mask preuzeo vlasništvo.“
Firma za tržišnu inteligenciju, Sensor Tower, otkrila je da su dnevni aktivni korisnici aplikacije i vreme provedeno na platformi X skočili 5. i 6. novembra u poređenju sa prethodnih 30 dana. Međutim, do 10. novembra, dnevni aktivni korisnici platforme X su se stabilizovali u odnosu na period pre izbora, dok je Bluesky zabeležio rast korisnika od 28 odsto u istom periodu.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: AP Photo/Richard Drew/Unsplash/WebMind