Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    sezonski poslovi

    Ko su najveći GUBITNICI tokom sezone u komšiluku?

    Mnogi Evropljani, strani turisti, plašeći se šta bi jesen mogla doneti, već su odlučili da uštede i budu oprezni prilikom naručivanja.

    Uz isti broj gostiju kao prošle godine, prihodi u restoranima manji su za 15 odsto.

    U Hrvatskoj se trenutno odmara 930.000 turista i sezona se bliži vrhuncu. Na sreću, rat u Ukrajini nije pokvario planove putovanja većine Evropljana, kako se u početku strahovalo, a od početka godine hrvatski domaćini ugostili su nešto više od 8,3 miliona turista i više od 6,9 miliona stranaca.

    Konobar, restoran (Pixels)

    Ostvareno je skoro 40,4 miliona noćenja i čini se da je turistički promet iz rekordne 2019. godine na dohvat ruke. Do sada je gostiju manje za 11 odsto nego prošle godine, ali u noćenjima jaz u vršnim satima iznosi lako nadoknadivih pet odsto. Najave za nastavak sezone su dobre, ali, prema rečima turističkih radnika, gosti koji dolaze ove godine nisu onakvi kakvi su bili prošle godine.

    U drugoj godini pandemije, srećni što su putne barijere spuštene, došli su sa olakšanjem, željni da nadoknade propušteno. Pa, šta to košta? Ove godine sa sobom nose teret inflacije, rasta cena i brige šta ih na jesen čeka kod kuće.

    Restoran

    I Nemci štede

    Nove, krizne navike Evropljana najbolje se vide u tome kako i koliko troše, a to ne zaobilazi ni tradicionalno najbrojnije hrvatske goste, Nemce. Tako će mlada, uspešna računovođa iz Minhena na odmoru u Hrvatskoj dva puta okrenuti svaki evro jer se, kako kaže, plaši kakve će životne troškove imati ove zime, a par iz okoline Frankfurta na krstarenju duž južnog Jadrana na Mljetu će preskočiti posjetu Nacionalnom parku jer je ulaznica za njih dvoje 250 kn (33 evra).

    „Kada je cena kvalitetno opravdana, većina se ne pita, ali ni najimućniji ne želi da plati 55 kuna za koka-kolu ili 400 kuna za džambo pizzu, kolika je cena u nekim poznatim destinacije.

    Restoran (Pixabay)

    „Gosti znaju da Hrvatska ne želi da bude masovna turistička destinacija i da više ne letuju na Balkanu, već u Evropskoj uniji, ali ne žele da plate više nego što nešto vredi, a posebno ne žele da bacaju novac“, kaže dalmatinski lađar, koji na svom brodu ugošćuje uglavnom Nemce.

    Sve češće nego prošle godine svedoci smo da turisti preskaču odlaske u restorane, flaše vina za ručkom, odlaske na izlete i slično, piše novinarka Večernji list.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE