Ko su i šta nam donose najveći građevinski investitori iz Severne Makedonije?
„DOŠLI SMO U SRBIJU DA SE TAKMIČIMO SA NAJBOLJIMA“
Uveliko se priča o makedonskoj građevinskoj kompaniji Adora Business Group, zato što svoj prvi projekat u Srbiji pod nazivom „21st Century Zlatibor, Residence Spa & Wellness by Adora“, grade na našoj najpopularnijoj turističkoj destinaciji – Zlatibor.
Potrudili smo se da među prvima saznamo ko su oni, zašto su odlučili da grade u Srbiji i kakav inovativan biznis model donose na naše prostore.
Naime, saznajemo da je Adora Inzenering (firma majka grupaciji) već 20 godina lider u visokogradnji u Makedoniji i da imaju visoku internacionalnu reputaciju kroz primarnu delatnost izgradnje visokokvalitetnih revolucionarnih nekretnina. Restruktuiranjem poslovanja, kroz Adora Biznis Grupaciju, poslovanje kompanije se širi na finansije, berzansku trgovinu, farmaciju i trgovinu organskom hranom širom Evropе i Bliskog Istokа. Adora je najveći pojedinačni vlasnik u Komercijalnoj Banci AD Skoplje, koja je najveća banka u Makedoniji sa aktivom od preko dve milijarde evra. Takodje, saznajemo od relevantnih izvora da je Adora u Makedoniji uradila kapitalnu investiciju od državnog značaja u oblasti energetike, koju još uvek oficijalno nisu predstavili javnosti.
Zgrada Flatiron Skoplje – Adora Business Group
Inače, Adora je osnovana kao porodični biznis poznate makedonske porodice Čifliganec, koji datira od 1992. godine. Dokazani preduzimač, menadžer i filantrop, prof. dr Vančo Čifliganec, 2002. godine osnovao je građevinsku kompaniju “Adora Inženjering” pod motom “Samo dela su stvarnost”, koja se brzo etablirala u TOP 20 najuspešnijih i TOP 5 najbrže rastućih kompanija u Makedoniji. Čitava biznis grupacija je do dan danas 100% privatno vlasništvo porodice Čifliganec.
Pomenuta kompanija je dobitnik 10 međunarodnih i 50 nacionalnih nagrada u oblasti arhitekture, kvaliteta izgradnje i društvene odgovornosti, a tim od 500 vrhunskih stručnjaka koji predvodi prof. Čifliganec podigao 400 000 m2 stambeno-poslovnih nekretnina i realizovao investicije u vrednosti od preko 400 miliona evra.
Kada se porodičnom biznisu pridružila druga generacija vlasnika, ćerka Dragana i sin Duško Čifliganec, brend je postao moćniji uvođenjem savremenih standarda i inovacija koje su zadnja reč arhitekture i dizajna, ali i kroz širenje biznisa na druge sfere poslovanja i investicije van granica Makedonije. Pored svega, glavna misija Adore je kreiranje boljeg, humanijeg i srećnijeg sveta, a u to ime je kompanija, preko porodične fondacije Čifliganec, u društveno odgovorne kampanje (CSR) uložila više od 5 miliona evra.
Kompanija sa ciljem „Jednake mogućnosti za sve“ vidno ostavlja humani trag u sredini u kojoj ima projekte, tako je ove godine postala glavni partner Novak Đoković Fondacije na projektu rekonstrukcije, adaptacije i opremanja vrtića u selu Ljubiš nedaleko od Zlatibora. Samom otvaranju vrtića prisustvovali su osnivači Fondacije Novak i Jelena Đoković, kao i nacionalna direktorka Maja Kremić i Duško Čifliganec, generalni direktor kompanije Adora Living Solutions. Pored ove humanitarne akcije, kompanija se priključila još jednom timu, naime, postali su jedni od glavnih sponzora Fudbalskog kluba Zlatibor.
Otvaranje Vrtića u Ljubišu
Kompanija “Adora Living Solutions” je srpska ćerka firma matične kompanije iz Skoplja i predstavlja građevinski Adora brend u Srbiji, sa misijom da bogato iskustvo stečeno kroz izgradnju 400.000 m2 nekretnina sa pionirskim rešenjima stanovanja donese u Srbiju.
Za realizaciju najnovijeg građevinskog projekta “21st Century Zlatibor”, Adora je odabrala Zlatibor kao svoju prvu destinaciju u Srbiji, motivisana željom da klijentima omogući vrhunsko planinsko uživanje koje definiciju planinskog hedonizma podiže na novi nivo.
Njihov inovativni model poslovanja se bazira na kupovini apartmana sa potpunom opremom (sa pažljivo dizajniranim nameštajem, i celokupnom kućnom opremom uključujući i posteljinu, zavese i ostalo opremu do najsitnijih detalja), boravkom vlasnika apartmana kada god i koliko god žele, ali kada nisu tu, kompanija Adora Hospitality Group na najprofesionalniji mogući način odražava čitav kompleks kroz izdavanje apartmana. Ovim modelom budući vlasnici imaće povraćaj investicije i do 8% godišnje.
U jednom javnom nastupu, zamenik predsednika Adora Biznis Grupacije i direktor srspske Adora Living Solutions, Duško Čifliganec je poručio:
„Hteo bih da se zahvalim celokupnom srpskom narodu, što su nas srdačno, prijateljski prihvatili kao strane investitore, a pre svega kao ljude. Dočekali ste nas raširenih ruku i omogićili nam da Adora proširi svoje poslovanje na vaše tržište. U znak zahvalnosti, izgradićemo naš najbolji i najinovativniji projekat ikada, koji će biti kruna našeg 20 godina bogatog iskstva u poslovanju, ali, zahvalnost ćemo izraziti i kroz niz društveno odgovornih i humanih aktivnosti u Srbiji.
Završio sam biznis studije, i više od deset godina paralelno sa našim prostorima, živim u Dubaiju gde sam stekao iskustvo i nastavljam da kontinuirano učim o novitetima u pionirskim rešenjima u svetu arhitekture i modelima poslovanja servisiranih nekretnina. Upravo primenjujemo jedan takav „Tailor made“ biznis model na projekat “21st Century Zlatibor“, koji našim klijentima pruža vrhunski spoj između apsolutno najbolje destinacije za odmor u Srbiji i najmudrije odluke za buduće generacije, a ujedno najpametnije ulaganje u investiciju koja će brzo vratiti uloženi novac.
Profesioalni „inhouse“ sistem održavanja čitavog kompleksa, profitabilan „hospitality“ model rentiranja donet sa Bliskog Istoka, i posećenost Zlatibora tokom čitave godine – su više nego garancija za to! U naših 20 godina poslovanja, Adorina glavna motivacija uvek je bila da unapredimo biznis sfere u kojima poslujemo. Došli smo na srpsko tržište, koje je izuzetno pozitivan ekonomski primer na našim prostorima i šire, gde je konkurentnost u visokogradnji na jako visokom nivou, da se takmičimo sa jakim domaćim i stranim investitorima i da iskoristimo naš uvek 100% pouzdan i precizan pristup u poslovanju, sa stečenim znanjem, kreativnošću, i željom da zaista budemo među najboljima!“ – napominje direktor Duško Čifliganec i dodaje: „ Kvalitet je naša navika! “
Saznajemo nezvanično da ova kompanija uskoro pravi drugi po redu događaj za svoje potencijalne kupce i to na samom objektu, na Zlatiboru, sa ciljem da iste na transparentan način upozna sa svakom fazom gradnje i opremanja ovog vanserijskog objekta koji postavlja standarde koncepta servisirane nekretnine u Srbiji. Cilj zapravo ovih događaja je da kompanija edukuje klijente o kvalitetu koji se vidi u određenim fazama izgradnje na primer, poput zvučne izolacije i energetske efikasnostim koja se ne može videti „golim okom“ kad je objekat u celosti završen.
Izvor: BIZLife
Foto: Promo