Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako su Srbi „odjavili“ inflaciju: PORASLA PRODAJA robe široke potrošnje

    Uprkos inflaciji i poskupljenjima u Srbiji se tokom 2022. beleži rast prodaje robe široke potrošnje, a u poređenju sa drugim tržištima u regionu, čini se da stanovništvo deluje nešto optimističnije i ne odustaje tako lako od svojih navika potrošnje, posebno kada se radi o hrani.

    Samo u poslednjem kvartalu 2022. ukupna prodaja robe široke potrošnje u Srbiji porasla je za 23,5 odsto u vrednosti i 1,6 odsto u obimu, pokazalo je istraživanje koje je sprovela kompanija Nielsen IQ.

    Kada se radi o hrani, tokom poslednjeg kvartala prošle godine najveća vrednost prodaje zabeležena je kod piva, gotovih mesnih proizvoda, gaziranih bezalkoholnih pića, mlevene kafe i keksa. Ove kategorije su bile vodeće i tokom cele 2022. godine. Među njima najveći skok cena od 36 odsto bio je kod keksa, iako i ostali beleže veliki rast, prenosi Danas.

    Najviše poskupelo mleko

    U kategoriji hrane u Srbiji, najveći skok cena zabeležen je kod svežeg mleka – 59 odsto, dok su margarin i prašak za pecivo poskupeli za 30 odsto.

    U okviru neprehrambenih kategorija tokom prošle godine kao vrednosno najprodavaniji izdvojili su se toalet papir, deterdženti za veš, pelene za bebe, omekšivači i mirisi.

    Istraživanje je pokazalo da su dezodoransi u četvrtom kvartalu porasli za više od 10 odsto u obimu, dok je toaletni papir zabeležio skok cene veći od 30 odsto.

    Hipermarketi u padu, diskonti rastu

    Istraživanje Nielsena pokazalo je i da su hipermarketi u Srbiji zabeležili pad od 5,6 odsto na godišnjem nivou, što proizilazi iz činjenice da se njihov broj smanjio.

    Svi ostali kanali prodaje beleže rast vrednosti, a najiše diskonti, koji su u četvrtom kvartalu u odnosu na prethodnu godinu porasli za 45 odsto, iza kojih su kiosci sa rastom od 39 odsto.

    Udeo privatnih robnih marki u Srbiji, pokazalo je istraživanje, iznosi 12 odsto i povećan je za 1,2 odsto u odnosu na godinu dana ranije.

    To pokazuje, ističe Nielsen IQ, orijentaciju potrošača ka diskontima, ali i opšte zadovoljstvo kvalitetom privatnih brendova širom maloprodajnog prostora.

    Izvor: BIZLife, Danas

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE