Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako postaviti novi standard u svojoj industriji

    Poslovanje na pravi način oduvek je bilo deo identiteta Apatinske pivare, a posvećenost zajednici u kojoj posluje i održivom razvoju, jedan od njenih prioriteta. Budući da je jedan od najvećih proizvođača piva u Srbiji i članica Molson Coors grupe, Apatinska pivara ima obavezu i dužnost da postavlja nove standarde u industriji piva, a kroz društveno odgovorne aktivnosti Pivara želi da ukaže na izazove u zaštiti životne sredine i probleme vezane za odlaganje ambalažnog otpada.

    Kao jedan od osnivača Sekopaka, i kroz rad jednog od lidera u oblasti upravljanja reciklažnim ambalažnim otpadom, Apatinska pivara je početkom godine pomogla postavljanje prve brane za odbranu od ambalažnog otpada u Srbiji, u mestu Batnjik, na reci Raška. Brana je napravljena od potpuno ekoloških materijala i ni po čemu ne narušava rečni ekosistem. Zahvaljujući brani, ambalažni otpad više ne teče niz reku i ponovo se koristi u reciklažnoj industriji.

    Kroz kampanju „Reciklirajte i vi“, tokom poslednjih devet godina Pivara nastoji da podigne svest javnosti o važnosti reciklaže i da pokaže upotrebnu vrednost ambalaže. U saradnji sa Fakultetom primenjenih umetnosti realizovane su brojne izložbe umetničkih dela od recikliranih PET boca i radova od recikliranih limenki studenata FPU. Ove godine predstavljen je prvi suncobran od reciklažnog materijala napravljen je od 800 plastičnih boca, visok četiri metra i težak više od jedne tone. Idejni tvorac suncobrana je profesor Fakulteta primenjenih umetnosti, Marko Lađušić koji, spaja umetnost i reciklažu čime delima od recikliranih materijala daje, kako umetničku notu, tako i upotrebnu vrednost.

    Budući da je saobraćaj jedan od ključnih izvora emisija gasova sa efektom staklene bašte i uzročnik promena klime, zaposleni Pivare učestvuju u akciji „Samo ne autom“, Udruženja Bajsologija, kojom se svake godine obeležava Međunarodni Dana bez automobila. Tog dana oni na posao dolaze i vraćaju se pešice, biciklom, trotinetom, elektro biciklom ili na rolerima, kako bi ukazali na potrebu za smanjenjem emisije štetnih gasova.

    Upravljanje otpadom, reciklaža i ponovna upotreba je zajedničko i obavezno za sve kompanije -članice Molson Coors grupe, a jedan od ciljeva je i smanjenje apsolutne emisije ugljen-dioksida za 50 odsto. Takvo odgovorno ponašanje ujedno je i način na koji će Apatinska pivara ostvariti jedan od najvažnijih ciljeva vezanih za održivost i zaštitu životne sredine – da do 2025. godine postane kompanija koja neće odlagati otpad na deponiju, već će sav otpad slati na reciklažu.

    Čep za hendikep

    Akcija koja takođe ima velikog uspeha je „Čep za hendikep“, kojoj se pivara priključila 2015, od kada na različite načine podiže svest javnosti o značaju reciklaže čepova, animira svoje zaposlene, ali i širu javnost da se aktivno uključe i pomognu Udruženju. Samo u ovoj godini, Pivara je donirala 750.000 metalnih zatvarača prikupljenih kroz nagradne igre i više od 500 kg plastičnih zatvarača za pivo prikupljenih kroz angažovanje zaposlenih. U saradnji sa trgovinskim lancem GOMEX, u svim njihovim objektima postavljene su kutije za prikupljanje plastičnih čepova kako bi se što više građana informisalo i priključilo akciji. Zahvaljujući tome, za samo tri meseca prikupljeno je više od jedne tone plastičnih čepova.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE