
Sve je počelo od JEDNE KRAVE: Evo kako je nastao Hyundai
Ništa nije nemoguće, ako razbiješ kalup – ovo je bio slogan Chung Ju-yunga, osnivača marke Hyundai.
Kompanija je osnovana 1913. na skromnoj farmi u Asanu, gradu koji trenutno pripada Severnoj Koreji. Chung je bio najstariji od sedmoro dece i od rođenja je bio predodređen da preuzme skromnu porodičnu farmu od svojih roditelja.
Međutim, kako piše Revija HAK, od malih nogu pokazivao je buntovnički i nekonformistički karakter te se nikada nije pomirio da ostatak života provede radeći u polju. Nakon što je više puta i bezuspešno pokušavao da napusti svoj dom, treći put se uspeo osamostaliti 1935. i otputovati uz prodaju očeve krave.
Upravo to mu je pružilo priliku da se upusti u svoju avanturu, a svoju inspiraciju crpeo je iz biografije predsednika SAD-a Abrahama Linkolna, kojem se divio i koji je takođe bio skromnog porekla. Nakon što je radio u raznim obrtima, u Seulu 1941. godine otvara vlastitu automehaničarsku radionicu koja ubrzo osvaja kupce svojom brzinom i efikasnošću.

Hyundai automobil
Već 1947. godine s početnih 20 zaposlenih, posao je narastao na 70, a onda je Chung Ju-yung napravio još jedan korak i stvorio firmu Hyundai Group, ime koje je nastalo u korejskom jeziku od reči hyun, što znači moderan, i dai, što znači era ili generacija. Pristup stalnih inovacija i želja za boljom budućnošću od tada su glavna pokretačka snaga brenda.
Konačan podsticaj za korejskog proizvođača došao je 1967. s osnivanjem Hyundai Motor Company i otvaranjem fabrike Ulsan, koja je s vremenom postala najveća na svetu.

Hyundai automobil
Danas 1,6 automobila godišnje
Ova superfabrika ima proizvodni kapacitet od 1,6 miliona vozila godišnje, a posebnost joj je kontrola celog logističkog lanca. Hyundai tamo ima vlastitu livnicu čelika, ali i brodsku flotu (Hyundai Glovis) za distribuciju svojih automobila širom sveta.
Uvek svestan svog porekla, Chung Ju-yung je pre smrti 2001. godine donirao 1001 kravu severnokorejskoj državi za borbu protiv gladi.
Osećaj bratstva, koji ga je pratio tokom života, želeo je da prenese i na sam Hyundaijev logo, stilizovano H, koje u svom najnovijem dizajnu takođe sugeriše rukovanje dve osobe.
Izvor: Revija HAK
Foto: Pixabay