Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Kada ste u nečemu dobri – nema zime“

    Početkom godine osnovana je Represent Academy, nova poslovna jedinica u okviru Represent Systema, koja će se isključivo baviti edukacijom u oblasti integrisanih komunikacija na teritoriji zapadnog Balkana.

    Kombinacija treninga javnog nastupa, Londonske škole za odnose sa javnošću, sa novim formama, poput seminara sa temomličnog brendiranja ili digitalne transformacije – odgovor je na stalnu potrebu za učenjem, kao pokretačkom snagom iza svakog uspeha. „Ako nas je nečemu naučila prošla godina i pandemija, to je da je znanje nepobedivo.

    Ulaganje u sebe, učenje kroz svoje iskustvo ili iskustvo drugih i stalno pozitivno kritičko preispitivanje sigurna je formula da u nečemu budete dobri. A kad ste u nečemu dobri – nema zime”, počinje razgovor za BIZLife Jelena Mikić, direktorka Represent Academy.

    • Zašto je baš sada bio pravi trenutak za to?

    Možda je trenutak bio i ranije, ali mi, kao organizacija, nismo bili spremni. Bili smo koncentrisanina druge procese, razvoj regionalnih kancelarija, uvođenje novih usluga, servisa. Sa druge strane, da biste nešto predavali i da biste o nečemu učili druge, morate imati mnogo pređenih kilometara u toj oblasti. Ja sam se tek nakon 15 godina iskustva u komunikacijama i preko deset godina bavljenja kriznim komunikacijama odvažila da držim treninge iz ove oblasti. Kao direktor Represent Academy, insistiram da svi naši predavači imaju ozbiljno praktično iskustvo u oblasti u kojoj predaju – jer to je ono što pravi razliku.

    Teoriju može svako danas da nađe na internetu, ali je upravo praksa neprocenjivo iskustvo i znanje. Takođe, sada se osećamo komforno i da uđemo u neke nove vode, a to je da pričamo o značaju i uticaju ličnog brendiranja, digitalnim transformacijama ili employerbrendingu.

    Koliko je kovid19 uticao na digitalizaciju sveta i digitalnu transformaciju i u kojoj meri ste vi odgovorili na taj izazov kao edukativna jedinica, a kako ćete se sa tim nositi u ovoj godini?

    Sve što smo ranije znali da nas čeka – desilo se pre nego što smo očekivali. I ubrzalo nas. Mi smo na početku pandemije sve naše programe prebacili na onlajn i tu smo bili među najbržima… Naravno, čim je bilo prilike, počeli smo ponovo da treniramo uživo ili smo pravili hibridne modele, a na isti način ćemo raditi i ove godine. Strateški, odlučili smo da kreiramo nove programe kojiće tržištu ponuditi praktične savete, a ne samo teoriju. Sa partnerima iz UK razvili smo nov seminar, pod nazivom „Kako preživeti u svetu nakon kovida”. Pošli smo od toga da je kovid 19 naglasio krhkost određenih poslovnih modela i naglasio uticaj sve veće složenosti, međuzavisnosti, uticaj globalizacije i rastuće neizvesnosti u 21. veku. Predugo su lideri i poslovni menadžeri koristili kasno uviđanje da bi saopštili predviđanje: u svetu nakon kovidaveštine predviđanja su suštinski deo oružja koje prevazilazi postojeći pristup upravljanju rizicima, problemima i krizama u zaštiti organizacija. Veštine i alati naučeni tokom ovog kursa fokusiraju se na to kako razmišljati o budućnosti– a ne šta misliti.

    Da li je teže ili lakše držati onlajn predavanja?

    Jeste lakše u organizacionom smislu, ali kvalitet drastično opada, a onda, samim tim, i poverenje polaznika. Da budem iskrena, iz našeg iskustva, niko nije presrećan zbog onlajn edukacija – svi mi pričamo o digitalnoj transformaciji, prilagođavanju onlajn formatima, ali i dalje smo najsrećniji kada postoji prava, živa interakcija profesora, predavača, trenera i polaznika. Predavačima je mnogo teže da animiraju polaznike i drže im pažnju, a sa druge strane, nije lako pratiti neki trening u kućnim uslovima. Nažalost, izvesno je da ćemo još neko vreme funkcionisati hibridno, a to nameće odgovornost da se i mi, predavači, dodatno edukujemo o tome kako predavati u “svoja četiri zida”.

    Koliko je važan storytelling u modernom poslovanju i zašto se smatra presudnim u gotovo svim sferama poslovanja?

    Pomalo zaboravljamo da je vreme da se vratimo na početak, gde sve kreće od dobre ideje i načina na koji je predstavimo. Danas svi pišu, svi prodaju ideje i to je u redu. Nažalost, mnogo toga nije kvalitetno. Kad pridodate pažnju savremenih potrošača, koja je veličine šumske jagodice, kristalno je jasno da moramo svi, barem u ovom komunikacijskom biznisu, da budemo bolji „prodavci dobrih priča”. Mi ćemo u maju organizovati seminar „Storytelling Storyliving”, gde će nam vodeći predavač biti jedan od naših najpoznatijih i višestruko nagrađivanih pisaca. Nadam se da ćemo malo celu priču o pravom sadržaju vratiti na fabrička podešavanja i podsetiti se kako se to radi, jer princip je sličan – kao što pisac svojom pričom drži pažnju, tako i mi pravim sadržajemgađamo naše kupce, konzumente, publiku…

    Svi pričaju o digitalizaciji poslovanja, content i digitalnom marketingu. Represent je prepoznat po LSPR-u, javnom nastupu, kriznim komunikacijama – dakle, malo tradicionalnijim oblastima PR-a. Gde vidite sebe u novim oblastima?

    Represent je sinonim za klasičan (i kvalitetan) PR.Samim tim, prepoznati smo kao neko ko je pozvan da druge kolege trenira u ovim oblastima. Međutim, prethodnih godina mi smo ozbiljno razvili naše kompetencije u domenu content marketinga, zahvaljujući čemu smo postavili Content Academy u Sarajevu i Beogradu. Tokom pandemije porasla je i tražnja za našim treninzima iz oblasti community menadžmenta, razvojem content strategije i sa tim ćemo nastaviti. Sami sebi smo postavili pitanje koliko treba da idemo u domen edukacije kad je digitalni marketing u pitanju, naše tržište je preplavljeno ovim kursevima, a neki od predavača su izuzetni stručnjaci. Bićemo oprezni svakako, a zasad samo mogu da najavim seminar Digitalne transformacije, koji ce dati praktične savete kako da ovaj proces sinhronizovano sprovedemo na svim kanalima.

    Kako vidite Represent Academy za deset godina?

    Kao vodeći regionalni establišment u oblasti integrisanih komunikacija na Zapadnom Balkanu, a možda i šire. Ja sam imala tu sreću i taj izazov da u Represent Systemu gradim stvari od nule, tako da sad već imam ozbiljnog iskustva i razumevanja za to šta znači razvoj jedne firme. Kvalitet, vera u to što radite i pravi ljudi u timu uvek će biti Sveti gral svakog uspeha, a menjaće se tehnologija koja treba da nam olakša poslovanje. Vidim Academy kao jedan savremeni institut znanja, trening centar sa mnogo ljudi i najmodernijim salama za učenje, u kojesvi ulaze nasmejani: i zaposleni i polaznici.

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: Represent

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE