Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Julius Meinl porodični biznis dug 160 godina

    Početkom septembra, Beograd je posetila Christina Meinl, direktorka kompanije Julius Meinl Austrija, koja je za mnoge drugo ime za dobru kafu. U Beogradu je, prvenstveno, zbog novih ulaganja u kompaniju Julius Meinl Srbija, jer je, kako je to rekla tokom boravka u našem gradu, Srbija tržište u usponu.

    Posetu jedne od vodećih poslovnih žena Evrope, nekoga ko dominantno utiče na kretanja u industriji kafe – iskoristili smo da se s njom upoznamo i sa njom razgovaramo. Odmah kaže da je primetila da je Beograd dinamičan grad, sa vrlo zanimljivom ugostiteljskom ponudom i brojnim stranim turistima. To pak nisu samo turistički utisci za nju, već i vredni uvidi koji utiču i na poslovne planove ove kompanije u našoj zemlji.


    Julius Meinl je vodeći dobavljač kafe u HoReCa sektoru Srbije, sa 25 odsto tržišnog udela


    „Srbija je prepoznata po vrlo dobroj ugostiteljskoj ponudi, i to ne samo u regionu već i šire, a kafa je uvek važan deo te ponude. Gosti dolaze tamo gde je dobra kafa, jednostavno”, kaže ona na početku razgovora.

    Christina Meinl

    Christina Meinl

    Da na ovim prostorima volimo da pijemo kafu, to znamo, to je deo naše kulture življenja. Kafa je simbol za druženje, za razgovor, za predah. Ipak, kakav je kvalitet kafe koju pijemo, kao i koliko imamo razvijen ukus – pitanja su za poznavaoce i one koji prate domaće tržište.

    „Kako je ponuda kafe postajala raznovrsnija i bogatija, tako su se menjale navike gostiju. Beograd ima ponudu kafe na nivou bilo koje svetske prestonice, a ukus potrošača se promenio. Želim da verujem da smo i mi doprineli tome da potrošači imaju istančaniji ukus, jer je kvalitetnija ponuda menjala i njihove kriterijume”, kaže Christina Meinl.

    Glavni partner kompanije Julius Meinl Srbija jeste HoReCa sektor, dakle, hoteli, restorani, kafe-barovi. Glavni kupci su ugostiteljski objekti, pa su zato lokali i najvažniji kanal komunikacije sa potrošačima, jer oni, potrošači, kafu piju, na nju se navikavaju i za nju vezuju – u lokalima, ne u svojim kućama. Za desetak godina, koliko Julius Meinl Srbija posluje na našem tržištu, postali su vodeći dobavljač u HoReCa sektoru, sa 25 odsto tržišnog udela. Tako dobar rezultat govori o tome da je sa ugostiteljskim sektorom uspostavljen dobar odnos, vredan poverenja i međusobnog poslovnog interesa.

    Dobre rezultate desetogodišnjeg rada Julius Meinl Srbija proslavlja u velikom stilu. Ove jeseni otvaraju Trening centar, koji će organizovati kurseve za bariste prema programu koji je sertifikovala najznačajnija svetska organizacija za specijalne kafe (Specialty Coffee Association), koja postavlja standarde kvaliteta u ovoj industriji.

    „Obišla sam naš Trening centar u Srbiji i mislim da će to biti mesto koje će trasirati budućnost industrije kafe u ovom regionu. Iz tog centra će dolaziti sve buduće inovacije u pripremi i služenju kafe”, kaže Christina Meinl, koja je sedam godina bila deo borda direktora ove organizacije, a dve godine i predsednica.

    Julius Meinl ima slične trening centre i u drugim gradovima, stoga prva žena austrijske kompanije Julius Meinl kaže da bi trebalo svi u HoReCa sektoru koji žele da budu u toku sa budućim trendovima u pripremi i služenju kafe, a koji se menjaju i usavršavaju stalno, svom osoblju da omoguće obuku u ovom centru. „O tome treba da razmisle svi vodeći lokali, ne samo u Srbiji već i u regionu, jer im je Trening centar u Beogradu najbliži”, dodaje ova energična žena.

    Christina Meinl je potomak čuvenog Juliusa Meinla, osnivača moderne kafe-industrije. To je čovek koji je, još krajem XIX veka, otvorio pržionicu kafe u Beču, prvu u Evropi. Sve ostalo postaće istorija jednog fantastičnog porodičnog biznisa koji traje duže od 160 godina i koji je danas prisutan u 70 zemalja sveta.


    Podrška za uzgajivače kafe u Kolumbiji i Ugandi

    Na početku lanca proizvodnje kafe nalaze se uzgajivači kafe i njihove porodice u Kolumbiji i Ugandi. Ne možemo govoriti o dobroj kafi Julius Meinl koju pije neko u Beču, Beogradu ili u Londonu ako zadovoljstvo u tome ne dele i oni koji kafu gaje i obrađuju je. Zato je kompanija Julius Meinl izuzetno posvećena održavanju dobrog i korektnog odnosa sa zajednicama uzgajivača i pruža im veliku podršku u tome da se osete delom ovog planetarnog lanca. Osnovali su „Generation program”, kojim pomažu uzgajivačima kroz investicije u opremu, kao i kroz individualne i grupne treninge za podizanje održivosti ovog lokalnog biznisa. Julius Meinl poseduje i FAIRTRADE sertifikat, koji potvrđuje da je reč o kompaniji koja garantuje da će uvoznici, trgovci kafom i pržionice biti korektno i adekvatno plaćeni.


    Pored otvaranja Trening centra, deo investicije usmeren je i na proširenje poslovnog prostora i skladišnih kapaciteta kompanije Julius Meinl Srbija, koja se, od septembra, nalazi u novom, modernom poslovnom prostoru, na obodu Zemuna. To je i kraj koji istorijski povezuje Julius Meinl i Srbiju, jer je u Zemunu otvorena jedna od prvih prodavnica Julius Meinl, još 1924. godine. Iduće godine ova će kompanija obeležiti čak 100 godina postojanja u Srbiji. I mi smo, tako, deo porodične poslovne istorije koja traje duže od vek i po.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: JM Press

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE