Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jovana Ivanović

    ,,S ponosom nosimo bedž JEDNAKOST, RAZLIČITOST i INKLUZIVNOST“

    Jovana Ivanović, direktorka sektora Ljudi i kultura u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora, ekskluzivno za BIZLife govori o kreiranju zdravog i funkcionalnog ekosistema u okviru kompanije.

    „Lični razvoj na radnom mestu postao je jedno od najvažnijih očekivanja zaposlenih i potencijalnih zaposlenih”, podvlači Jovana Ivanović, direktorka sektora Ljudi i kultura u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora. Evo šta je još važno njoj i njenom timu u kreiranju atmosfere koja rađa napredak.

    Kako se vaš sektor, Ljudi i kultura, integriše u ukupnu strategiju i ciljeve kompanije?

    ‒ Na isti način na koji ime čoveka nosi sa sobom neku priču, tako i samo ime našeg sektora ima svoju poruku. Iako je ova oblast poznatija kao HR, u kompaniji Coca-Cola HBC govorimo o LJUDIMA i govorimo o KULTURI.

    Tražeći način da jednostavno opišem ulogu ovog sektora, rekla bih da smo mi oni koji stalno osluškuju puls organizacije. Brinući o ljudima, njihovom profesionalnom i ličnom rastu, kreiramo naš mali ekosistem – koji pokreću inspiracija, saradnja i kultura koju gradimo. U našoj kompaniji nemamo poslovnu strategiju u čijim osnovama nisu upravo izvrsni pojedinci i timovi i kultura koju stvaramo.

    Kako pomažete zaposlenima da unaprede svoje veštine, znanja i zadovoljstvo? Na koji način merite ostvarene rezultate?

    ‒ Da li se sećate kako je izgledalo tržište rada pre samo 20 godina? Ili pre pandemije? Uz seizmičke promene koje su se dešavale i dešavaju se na ovom reljefu, stalno usavršavanje i učenje postali su neophodnost. Lični razvoj na radnom mestu postao je jedno od najvažnijih očekivanja zaposlenih i potencijalnih zaposlenih.

    I mi, kao Coca-Cola HBC, zaista ovde imamo šta da kažemo. Zaposlenima su na raspolaganju kako interni i eksterni treninzi tako i programi mentorstva, dragoceno iskustvo rada na krosfunkcionalnim projektima, gde stiču znanja iz drugih oblasti, ali i posebno osmišljeni programi za razvoj talenata. Jedan od takvih je naš program „Fast Forward”. Sam naziv govori da je reč o veoma intenzivnom i ubrzanom tempu razvoja. Cilj je da kroz godinu učesnike pripremi za kompleksnije pozicije u okviru organizacije, kao i da ih obuči za liderske pozicije.

    Uz prilike za edukaciju, zaposleni kompanije Coca-Cola HBC uživaju i druge benefite, poput bonusa i nagrada, privatnog zdravstvenog osiguranja, fleksibilnog radnog vremena i hibridnog načina rada, a takođe pružamo i više dana godišnjeg odmora od propisanog zakonskog minimuma. Istakla bih ovde i jedan malo drugačiji, ali u izazovnim vremenima posebno važan program – besplatnu onlajn podršku i stručno savetovanje za sve što zaposlenima ili njihovim porodicama predstavlja brigu ili izazov – program „Employee Assistance”, dostupan 24 časa svakog dana.

    Sve ove akcije, naravno, i merimo kroz redovne upitnike i istraživanja zadovoljstva zaposlenih, čiji su nam rezultati kompas u osmišljavanju svih budućih aktivnosti.

    Pokazalo se da je vaša kompanija godinama na vrhu liste najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji. Koje vrednosti projektujete, a koje su zaslužne za takav uspeh?

    ‒ Verujem da je na prvom mestu naša briga o ljudima. U prethodnom odgovoru sam navela da je to ceo jedan paket: od finansijskih benefita, preko podrške fizičkom i mentalnom zdravlju, do mogućnosti za karijerni rast i razvoj.

    Coca-Cola HBC Srbija s ponosom nosi bedž JEDNAKOST, RAZLIČITOST i INKLUZIVNOST. Biti deo velike porodice Coca-Cola HBC ujedno znači i biti deo jedne bogate i raznolike kulture, u kojoj zaposlenima ne nudimo samo jednake šanse i uzbudljive pozicije, već i još jednu vrednost, a to su naši legendarni brendovi iz 24/7 portfolija, koji su, zaista, izvor ponosa za naše ljude.

    Raduje me i što sve češće čujemo da nas potencijalni zaposleni rado biraju i zbog naše odgovornosti prema zajednici i prema planeti. I kao još jednu vrednost dodala bih – zabavno radno okruženje. Na poslu provodimo dosta vremena i važno nam je da se dobro osećamo, učimo, radimo, ali ne zaboravljamo na smeh i druženje.

    Tema našeg martovskog broja su žene i biznis. Kako se vaš sektor bavi karijernim razvojem žena i kako podstičete njihovo napredovanje unutar kompanije?

    ‒ Mart nam svake godine dođe kao podsetnik na progres koji je ostvaren i na puno posla pred nama u dostizanju jednakosti. Hvala vam što pisanjem o ovoj temi i vi dajete doprinos na tom putu.

    Iako se naša industrija nekad posmatra kao dominantnije muška, u našem menadžmentu žene su ravnomerno zastupljene. Upravo su žene u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija na čelu važnih funkcija, kao što su finansije, proizvodnja i distribucija, korporativni poslovi i održivo poslovanje, marketing, kao i ljudi i kultura.

    Istinski verujemo u snagu razvoja žena, pa je tako u prethodne tri godine čak 62 odsto žena učestvovalo u nekom od razvojnih programa. Jedan takav je i program Coca-Cola HBC grupe – „Women in Leadership”, u kojem učestvuje 80 žena, a čak pet njih je iz naše operacije.

    Gde vidite prostor za veću uključenost žena?

    ‒ Voleli bismo da ohrabrimo žene koje žele da se oprobaju u prodaji, ali to ne čine zbog stereotipa da je ovo „muška oblast”. Naprotiv, iskustvo naše kompanije govori da žene u prodaji često rezultatima nadmašuju muške kolege donoseći nove i drugačije vrednosti koje kupci izuzetno cene. Verujem da budućnost prodajnih timova leži u jednakoj zastupljenosti oba pola, što će biznisima doneti diverzifikovanije i bogatije timove, sa boljim postignućima.

    Za nas posao nema rod, a bilo da je reč o pozicijama viljuškarista, komercijalista, lidera prodaje ili sektora – u našoj kompaniji žene imaju jednake šanse za sve uloge.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Coca-Cola HBC Srbija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE