Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    PRVA KOMPANIJA radi na tome da stvori BOL u virtuelnom svetu

    Japan ima tehnološki start-up koji planira da pruži fizički bol ljudima u metaverzumu. Ovo je samo jedna od sve većeg broja kompanija koje se bore da profitiraju pružanjem ljudskih iskustava iz stvarnog života u virtuelnim svetovima.

    H2L, kompanija koju podržava Soni osnovana pre deceniju. Napravila je proizvod koji ima traku za otkrivanje savijanja ljudskih mišića, omogućavajući korisnikovom avataru u metaverzumu da kopira pokrete tela i ljudima da zaista osete prisustvo i težinu objekata. Tehnologija koristi električnu stimulaciju da manipuliše mišićima ruku i oponaša senzacije, kao što je hvatanje lopte ili ptica koja kljuca kožu.

    „Osećaj bola nam omogućava da pretvorimo svet metaverzuma u ​​pravi. I to sa povećanim osećanjem prisustva i uronjenja“, rekla je Emi Tamaki, izvršna direktorka i suosnivač kompanije sa sedištem u Tokiju, Japan.

    Tamaki je istraživač u haptičkim tehnologijama, koje se odnose na čulo dodira. Njen cilj je da „oslobodi ljude bilo kakvog ograničenja u smislu prostora, tela i vremena“ do 2029. godine, kada – sa napretkom u mrežama i elektronskim uređajima – očekuje da će proizvodi H2L imati bezbroj primena.

    Virtuelni svet

    Virtuelni svet

    I Facebook radi na razvoju Metaverzuma

    Tamakijeva kompanija pripada rastućem segmentu japanskih kompanija i investitora koji dodiruju zamagljujuću granicu između stvarnog sveta i metaverzuma. Pošto velike tehnološke grupe ulažu u ovaj sektor. Facebook je preimenovan u Meta prošlog oktobra, pošto grupa medija želi da se fokusira na izgradnju virtuelnih svetova. Prema provajderu podataka Trackn, 10 najboljih početnika u virtuelnoj realnosti u Japanu prikupilo je 60 miliona dolara zajedno.

    Meta je u novembru objavila da razvija haptičku vibrirajuću rukavicu. Španski start-up OVO je razvio jaknu opremljenu senzorima koji omogućavaju korisnicima da osete senzacije u rasponu od zagrljaja do pucnjave.

    Tamaki je počela da radi u haptici nakon što je u kasnim tinejdžerskim godinama imala iskustvo bliske smrti povezano sa urođenom srčanom bolešću. Ona je došla na ideju da stvori tehnologiju koja bi omogućila povezivanje fizičkog iskustva sa računarima dok je bila u bolnici. Suosnivala je kompaniju nakon što je doktorirala inženjerstvo na Univerzitetu u Tokiju, Japan.

    Virtuelni svet

    „Shvatila sam da je život dragocen. Odlučila sam da radim na novoj oblasti po kojoj sam zaista želela da kopam. U to vreme niko nije radio na istraživanju“, rekla je ona, piše Financial Times.

    Tamaki je rekla da bi se tehnologija mogla koristiti za igre, ali ljudi mogu da je koriste i da osete događaje u virtuelnom svetu u stvarnom životu. Na primer, tehnologija bi mogla da prenese osećaj učešća u nekoj aktivnosti iz detinjstva korisnika. Kao što je bacanje lopte sa roditeljem, repliciranjem čula povezanih sa bacanjem i hvatanjem lopte dok se aktivnost odvija u virtuelnom svetu.

    „Ljudi poput mene, koji ne mogu često da izlaze jer nemam dovoljno mišića zbog srčanih bolesti, mogu da putuju bilo gde i bilo kada“, rekla je ona, prenosi Financial Times.

    Metaverzum

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE