Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    IT kolegijum: Filip Ljubić, Q agency

    Kakva je budućnost novog poslovnog sveta?

    U Muzeju nauke i tehnike u Beogradu, BIZLife je organizovao kolegijum posvećen IT industriji. Predstavnici kompanija koje svojim delima uspešno digitalizuju i unapređuju domaći, regionalni i globalni ekosistem govorili su o tome kako privući i zadržati kvalitetan programerski kadar.

    Kompanije učesnice bile su: Microsoft, Mozzart, Yettel, Q agency i EyeSee

    Kad se u jakom IT svetu suočiš s izazovom, moraš doći sa rešenjem

    Filip Ljubić Founder & CEO, Q Agency

    • Zašto je IT industrija doživela takav razvoj na domaćem tržištu?

    Tendencija rasta IT industrije prisutna je u celom svetu i mislim da naš region ne odskače od svetskih trendova. Jednostavno, sve oko nas je postalo digitalno, svaka industrija se digitalizuje i postoji manjak radne snage na tržištu svuda na svetu. Možda smo mi ovde u boljoj zoni, jer smo, ipak, bliže Evropi, i vremenski i kulturološki. I možda nam je lakše da radimo sa svetskim firmama, nego što je udaljenijim zemljama. Mislim da to, takođe,
    nema veze ni sa cenom radne snage, jer postoje zemlje koje su dosta jeftinije od nas. Međutim, rekao bih da smo mi nekakav sweet spot, upravo zato što smo vremenski i kulturološki bliži. Činjenica je da smo mi na ovim područjima, da bismo preživeli, morali da budemo uvek jako spretni i preduzimljivi. U našem jakom IT svetu, kad se suočiš s izazovom, onda moraš da dođeš sa nekim rešenjem. Ljudi koji su preduzimljivi i spretni – po
    pravilu su bolji inženjeri. Zbog toga smo, možda, prepoznati po većem kvalitetu nego drugi delovi sveta.

    • Kako privući kvalitetan IT kadar?

    To je sada čitava nauka. Dosta firmi želi da privuče više ljudi nego što može. Vrlo je malo onih koji su danas zapravo zadovoljni brzinom kojom je moguće privlačiti nove kadrove. Stoga, mislim da postoji dosta parametara koji se uzimaju u obzir. Pre svega, ljudi hoće da rade u okruženju koje je ugodno, gde će biti poštovani, cenjeni, gde neće doći na posao sa grčem, gde imaju dobrog šefa. To su nematerijalne vrednosti.

    Filip Ljubić Founder & CEO, Q Agency

    Filip Ljubić Founder & CEO, Q Agency

    Drugo, jako je važno, pogotovo u tehničkom svetu, da uče, da napreduju, da se razvijaju, i kao profesionalci i kao osobe. Dakle, svako danas traži neko okruženje gde može da radi na dobrim projektima, gde kroz godinu, dve ili tri može videti da je napredovao, da dosta uči, a to su stvari koje treba svakome omogućiti. Treće, važno je, naravno, sa kakvim klijentima radiš. Mi imamo sreću da sarađujemo sa vrhunskim klijentima iz celog sveta, sa najvećim svetskim brendovima. Stoga, mogu iz prve ruke reći koliko mojim kolegama na poslu znači kada rade sa ovakvim brendovima, koje mogu staviti u CV. Kada mogu da putuju u London, Cirih, Stokholm. To je, takođe, nešto što svako za sebe gleda.

    • Kako ga zadržati i boriti se sa konkurencijom?

    Ja sam se, zapravo, prijatno iznenadio pre šest meseci, kada sam prvi put video sve naše inicijative na jednom mestu. To je bio dokument od 140 stranica. Mi smo, zapravo, na tolikom broju stranica nabrojali šta sve radimo da bi zaposleni bili ne samo sretni i motivisani nego i da bi bili angažovani, da bi rasli i razvijali se.

    To je dokaz koliko je u današnje vreme kompleksno i teško stvoriti takve uslove da zaposleni ostanu.

    Naši ljudi mi kažu – možda neko malo pretera – da svaki dan na Linkedinu dobijaju ponude za posao. Da bi oni svaku tu ponudu odbili, mi radimo mnogo različitih stvari. Pre svega, izuzetno smo transparentni. Članovi menadžmenta i ja jednom mesečno snimamo video materijale u kojima objašnjavamo ljudima gde smo danas, šta se dešava, zašto idemo u ovom smeru, koje smo klijente akvizirali i ništa ne krijemo. Sve što nam je trenutno nekakav izazov delimo sa kolegama i oni ljudi imaju osjećaj da nam mogu verovati. Sprovodimo mnogo inicijativa da se ljudi povežu, da se druže. Izuzetno smo aktivni i zbog toga nam kadar ne odlazi. Kompanija Q agency nedavno je otvorila svoje kancelarije u Beogradu. Poznati ste po svojim benefitima za zaposlene.

    • Šta je to u paketu benefita koje imaju vaše kolege u Srbiji?

    Svako ko dođe kod nas, na primer, kao junior developer – tačno zna šta mora da postigne da bi u nekom trenutku postao medior 1 ili 2, ili prešao na seniorsku poziciju. Samim tim, i paket benefita se menja i sve što nudimo zaposlenima precizno je predstavljeno. Mislim da smo jedina kompanija u Srbiji koja ima javne rangove plata. Dakle, svako ko dođe u Q zna koliku platu može da očekuje i šta treba da postigne da bi dobio bolju, kao i atraktivne benefite. Tih benefita ima mnogo, a neki su i neuobičajeni. Na primer, kada se porodilja vrati na posao, ona radi samo pola radnog vremena, a prima punu platu. Takođe, roditelji dece koja po prvi put polaze u vrtić ili osnovnu školu, imaju pravo da odsustvuju s posla taj dan i za to vreme će biti plaćeni. Pored navedenih, imamo i neke klasične, kao što je budžet za obrazovanje, gde svaki član tima tačno zna koliko novca ima na raspolaganju za edukaciju i dalje usavršavanje. Zatim, ako je neko od zaposlenih bolestan, isplaćuje mu se puna zarada za period bolovanja. Svima uplaćujemo treći stub penzionog sistema, koji podrazumeva dobrovoljno penziono osiguranje.

    Izvor: BIZlife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE