Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    IT kolegijum: Aleksandar Velikić, EyeSee

    Kakva je budućnost novog poslovnog sveta?

    U Muzeju nauke i tehnike u Beogradu, BIZLife je organizovao kolegijum posvećen IT industriji. Predstavnici kompanija koje svojim delima uspešno digitalizuju i unapređuju domaći, regionalni i globalni ekosistem govorili su o tome kako privući i zadržati kvalitetan programerski kadar.

    Kompanije učesnice bile su: Microsoft, Mozzart, Yettel, Q agency i EyeSee

    Kvalitetan IT kadar privlačite tako što gradite zdravu kompaniju

    Aleksandar Velikić, Head of Growth, EyeSee

    • Čime se sve bave IT kompanije?

    U širem smislu, IT kompanija je svaka kompanija za čiji je autput ključna tehnologija, koja svoju konkurentnost zasniva na upotrebi i inoviranju tehnologije i okuplja IT stručnjake. Pre desetak godina, čak i digitalizacija samo nekih delova posla i procesa u jako tradicionalnim i uspavanim industrijama značila je inovaciju.

    U agenciji EyeSee tehnologiju od samog početka koristimo kako bismo unapredili, ubrzali i učinili istraživanja ponašanja kupaca dostupnim. Pre tačno deset godina razvili smo aplikaciju u okviru koje pokrete oka ispitanika u studiji možemo da mapiramo i pratimo preko veb-kamere na njihovim računarima. Ovim je napravljen ogroman pomak – do tada je bilo neophodno da oni lično dođu na centralnu lokaciju kako bi učestvovali u istraživanju.

    Studije za komercijalne klijente postale su brže, a sam kvalitet rezultata unapređen je usled većeg broja ispitanika koje smo mogli uključiti na ovaj način. Na primer, jedan eye tracking test i izveštaj možete dobiti za oko dve nedelje, dok je prethodno jedno takvo istraživanje znalo da traje po nekoliko meseci.

    Aleksandar Velikić, Head of Growth, EyeSee

    Aleksandar Velikić, Head of Growth, EyeSee

    Nakon eye trackinga, razvili smo i druge metode, poput facial codinga i virtuelne kupovne. Klijenti su to prepoznali i danas sarađujemo sa svetskim gigantima, poput Microsofta, Googla, Loreala, Heinz Krafta, Danonea, TikToka i drugih – sve to mahom iz haba u Beogradu, koji je u međuvremenu dosta porastao.

    Interdisciplinarni R&D tim je drugi najveći tim u kompaniji EyeSee, a čak i naši tradicionalniji konkurenti polako osnivaju tzv. timove za automatizaciju ili inovaciju.

    • Kako privući kvalitetan IT kadar?

    IT kadar, kao i svaki drugi, privlačite ljudskim pristupom poslu – korektnim uslovima i mogućnostima za rad na zanimljivim projektima u kojima vide smisao i šansu da urade nešto što će doneti razliku. Trenutno u industriji cirkulišu parališući i demotivišući mitovi u vezi sa developerima, basnoslovnim očekivanjima od plate i pritiskom na regrutere da tim ili kompaniju „prodaju” kandidatima. Ovo je veoma štetno, jer nas koči u promišljanju uslova koji su IT stručnjacima stvarno važni i novih benefita koje možemo da ponudimo.

    Pre tri godine naš tehnološki tim imao je svega troje developera, dok danas imamo tridesetak članova koji rade na frontendu, backendu, machine learning tim, devopse, tim QA testera, nekoliko project leadova i drugih IT stručnjaka naučenih da funkcionišu po agilnim, iterativnim principima. U budućnosti kompanije EyeSee ovaj tim će nastaviti da raste. U procesu intenzivne regrutacije primetili smo da zanimljivi ljudi, zanimljivi projekti i dobri timski igrači privlače druge. Jak tim je jedan od bitnijih faktora za odabir kompanije.

    Dakle, kvalitetan IT kadar privlačite tako što gradite zdravu kompaniju, koja promišlja svoj odnos prema zaposlenima i ima netoksičnu kulturu. A usput, ako vam se ponudi da radite na nečemu egzotičnom, poput eye trackinga i facial codinga, znajući da će se plodovi vašeg rada koristiti u interakciji sa najvećim svetskim brendovima u SAD, EU i APAC – ni to nije naodmet.

    Aleksandar Velikić

    Aleksandar Velikić

    • Kako ga zadržati i boriti se sa konkurencijom?

    Vreme postpandemije mnoge je nagnalo da razmišljaju u pravcu životnih promena. Naš moto uvek je bio: „Svako ko želi da ide dalje to treba i da uradi.” Verujemo svojim kolegama da sami mogu da odluče šta je za njih u tom trenutku najbolje, a na nama je da, dok su članovi našeg tima, okruženje u kojem rade konstantno optimizujemo. EyeSee se, pod pritiskom zahteva klijenata i rasta, stalno organizaciono transformiše. Mnogi u takvom okruženju vide motivaciju da se lično menjaju, rastu i duže ostanu.

    Tokom organizacionih transformacija, horizontalna pomeranja predstavljaju takođe jedan od načina na koji zaposleni dobijaju šansu da se bave nečim totalno drugačijim, i kroz istoriju EyeSee-ja naše kolege su prelazile iz kreativnih timova u tehničke i obrnuto, čime su sebi dugoročno obezbeđivali svežinu i drugačiji set poslovnih ciljeva.

    Jedan od alata koji od ove godine koristimo jesu retention intervjui, prilikom kojih želimo da identifikujemo šta je to što zaposlenima najviše znači i zbog čega su deo tima. Na naše iznenađenje, veliki broj odgovora odnosi se na uslove koji nemaju veze sa novcem – tiču se ograničavanja stresa, olakšica, ljudskih veza i podrške. U suštini, naša strategija nije da ikoga zadržavamo, već da svi zajedno idemo dalje – za neke to znači ostanak u kompaniji EyeSee, a za neke prelazak u drugo okruženje. Oba izbora su u redu.

    Uvek treba imati na umu da organizaciju čine ljudi, a preferencije ljudi se menjaju, tako da se interne politike moraju kontinuirano menjati – ako ste ih jednom dobro napravili i radile su, morate se odvojiti od ideje da će one zauvek funkcionisati.

    Takođe, prosečni zaposleni u kompaniji EyeSee (27‒33 godine) „ostario” je u proteklih 10 godina, tako da se i u različitom životnom dobu prioriteti menjaju. Juniori i mlađi ljudi, možda, na početku više teže ka materijalnim sredstvima, a kasnije, kad se stvaraju porodice, neki nenovčani benefiti, podrška, zdravlje i dani odmora postaju znatno bitniji faktori.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE