Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ipak manji porez na vozila, ali kada i koliko?

    Završava se nacrt novog zakona o oporezivanju automobila sa više od 2.000 kubika, kojim bi trebalo da se značajno umanje nameti na vozila sa većom zapreminom, nezvanično saznaju Novosti.

    Očekivalo se da će ti novi propisi da zažive već od ovog 1. januara, ali je očigledno da je taj posao ipak preobiman.

    Radna grupa, koju čine Poreska uprava, Ministarstvo finansija i MUP, razmatra visinu i način oporezivanja automobila, ali se još tačno ne zna koliko će ubuduće vlasnici plaćati ovu dažbinu.

    „U igri“ su najmanje dve opcije, od kojih je jedna da se vozila oporezuju po vrednosti koja bi, najverovatnije, bila procenjivana po katalogu Auto-moto saveza Srbije. Druga varijanta je da se umesto postojećih sedam uvede najmanje devet ili čak 14 grupa po kubikaži vozila.

    Jasno je da radna grupa sada traži način da ispravi nepravdu koja je naneta vozačima još 2009. godine uvođenjem ovog sistema naplate poreza po kubikaži. Kako je tada odlučeno da se za vozila preko 2.000 kubika plaća drastično veća suma, u narodu se odomaćio naziv „porez na luksuz“.

    Koliki je to apsurd pokazuje i činjenica da na primer vlasnik automobila starog 20 godina sa kubikažom većom od 2.500 kubika plaća skoro isti porez kao što mu vredi automobil. Prodaja automobila veće kubikaže je skoro zamrla pa su se „pobunili“ i uvoznici.

    Nigde u Evropi se ne plaća porez po kubikaži. I u regionu su od toga davno odustali i uveli oporezivanje prema vrednosti vozila, kaže analitičar automobilskog tržišta Dragan Škrnjić.

    Ukoliko bi se prešlo na utvrđivanje tržišne vrednosti automobila kao osnovice za naplatu poreza, po svemu sudeći bi se primenjivao katalog AMSS.

    U katalogu može da se pronađe novonabavna vrednost svakog vozila po tipu, modelu, kubikaži, a zatim se, za konkretan automobil, pronađe koeficijent koji predstavlja stepen amortizacije vozila po starosti, a računa se po broju meseci proteklih od godine proizvodnje.

    Množenjem koeficijenta sa novonabavnom vrednošću, dobija se tržišna vrednost vozila. Ovaj katalog sa primenjuje i u slučaju uvoza polovnih automobila ili prenosa vlasništva vozila.

    Izvor: Novosti

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE